DDV = low-carb?
Fra : Line Wolff

Dato : 29-07-03 14:38

Nu er jeg jo efterhånden ikke i tvivl om at Atkins er low-carb men
hvad med DDV? Den sparer jo også på kulhydraterne, men er den decideret
"low-carb"?

Her tænker jeg måske især på de ting der er omtalt omkring aspartam og
low-carb. Hvor low-carb skal det være, for at risikoen for
"ukompatibilitet" er tilstede?

Line

Fra : Rene' Hjorth

Dato : 29-07-03 20:13

[Line Wolff | Tue, 29 Jul 2003 15:38:11 +0200]

>Nu er jeg jo efterhånden ikke i tvivl om at Atkins er low-carb men
>hvad med DDV? Den sparer jo også på kulhydraterne, men er den decideret
>"low-carb"?

Nej, DDV er decideret lowcarb, men klart ganske fornuftig. Ser du bort
fra Atkins og sammenligner DDV med diverse fedtforskrækkede Anne Larsen
kurer, er DDV langt fornuftigere.

I terminologien kan man måske kalde DDV for 'lowfat, 'semi-lowcarb'?

René
www.rene.hjorth.com
& www.lowcarb.dk

Fra : Rene' Hjorth

Dato : 29-07-03 22:54

[Rene' Hjorth | Tue, 29 Jul 2003 21:13:28 +0200]

>Nej, DDV er decideret lowcarb, men klart ganske fornuftig. Ser du bort

Upps, der skulle naturligvis stå: "DDV er IKKE decideret lowcarb";
beklager fejlslaget :)

René
www.rene.hjorth.com
& www.lowcarb.dk

Fra : Line Wolff

Dato : 30-07-03 08:15

> Upps, der skulle naturligvis stå: "DDV er IKKE decideret lowcarb";
> beklager fejlslaget :)

Ah! Jeg undrede mig også lidt, men da jeg så havde læst det igen,
fattede jeg meningen

Fra : Peter Westh

Dato : 04-08-03 19:07

Der er ret vide rammer for variation på DDV, og energifordelingen vil
afhænge af hvilke typer kød, mælkeprodukter og grøntsager, du vælger.

Jeg har lige kørt en tilfældig dag i min kærestes kostprogram igennem mit
regneark, og det gav 30% protein, 30% fedt og 40% kulhydrat. Andre dage vil
fedtprocenten nok krybe lidt højere op. Men low-carb kan man vist ikke kalde
det.

MVH

Peter