To sp. om Geforce 3
Fra : arc@na

Dato : 29-07-03 12:51

1: Hvordan kan det være, at GeForce 3 tilsyneladende er udgået?

2: Jeg har selv et GeForce 3 Ti200, og har netop anskaffet et SCART-kabel
til TV-out-stikket, men jeg kan gud døde mig ikke få sk**tet til at virke.
Jeg har plugget SCART-stikket direkte bag i mit TV, men det ser ikke ud
til, at PC'en kan finde TV'et. Hmmmm....

arc@na

Fra : arc@na

Dato : 29-07-03 13:01

"arc@na" <this.is@n.invalid.email.org> wrote in

> [...]
> sk**tet til at virke. Jeg har plugget SCART-stikket direkte bag i mit
> TV, men det ser ikke ud til, at PC'en kan finde TV'et. Hmmmm....

PS:
System:
Win2000Pro, SP4
DirectX 9.0b
512 MB RAM
Chaintech Geforce 3Ti200/128

arc@na

Fra : Peter Jensen

Dato : 29-07-03 13:17

"arc@na" <this.is@n.invalid.email.org> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg har plugget SCART-stikket direkte bag i mit TV, men det ser ikke ud
> til, at PC'en kan finde TV'et. Hmmmm....

Er det et kabel beregnet til input til TV ?
Bemærk at de kabler der sælges er forsk.
alt efter om de er beregnet på at sende signal
ind i TV'et eller ud fra TV'et.
Typisk markeret med en pil på scart stikket.
Hvis det er på plads så kom gerne med noget
mere info om hvad du har forsøgt og om TV
er sat til at den rigtige indgang osv osv osv.
Ellers bliver det en herrelang smøre jeg skal
lire af her uden garanti for at ramme punkter
der ikke allerede ER checket :)
--
Peter J

Fra : arc@na

Dato : 29-07-03 18:00

"Peter Jensen" <spateldask@lovelyspam.hotmail.com> wrote in

> Er det et kabel beregnet til input til TV ?

Det er det, det er købt til - for godt 300.- ;-(

> Hvis det er på plads så kom gerne med noget
> mere info om hvad du har forsøgt og om TV
> er sat til at den rigtige indgang osv osv osv.

Der er kun ét udgående stik fra mit GFkort. Der er en seperat ledning til
LineOut på lydkortet. I den anden ende er scartstikket afprøvet i begge
de indgange der er bag på TV'et.

Skulle jeg prøve at køre via min DVD-afspillerenhed i stedet for?

Desuden er jeg newbie på dette felt, og ved ikke ret meget om
standarderne.

> Ellers bliver det en herrelang smøre jeg skal
> lire af her uden garanti for at ramme punkter
> der ikke allerede ER checket :)

Jaja, her tror man i sin brølende naivitet, at det bare er at købe den
rigtige ledning, sætte stikket til og så kører det - ja godmorgen min
bare...

arc@na

Fra : Peter Jensen

Dato : 30-07-03 07:24

"arc@na" <this.is@n.invalid.email.org> skrev i en meddelelse
> Det er det, det er købt til - for godt 300.- ;-(

OK, spørger kun fordi jeg selv hoppede i fælden i sin tid :)
Men der er ikke en angivelse på stikket/kabet der kan
fortælle dig om det rent faktisk ER det rigtige kabel
du har ?

> Der er kun ét udgående stik fra mit GFkort. Der er en seperat ledning til
> LineOut på lydkortet. I den anden ende er scartstikket afprøvet i begge
> de indgange der er bag på TV'et.

Er TV out slået til i grafikkortets driver ?

Har du efterfølgende aktiveret indgangen på TV'et via remoten ?
Er eks. sådan mit TV fungerer. Jeg har 3 indgange og aktiverer
dem via 3 knapper på remoten ( 2 af indgangene har 2 indstillinger
da de understøtter S-video som vælges ved endnu et tryk på knappen)

> Skulle jeg prøve at køre via min DVD-afspillerenhed i stedet for?

Det kan da ikke skade.

> Jaja, her tror man i sin brølende naivitet, at det bare er at købe den
> rigtige ledning, sætte stikket til og så kører det - ja godmorgen min
> bare...

Ja TV out kan godt være en "pain in the ..." at få til at virke 1. gang :)
Tror jeg var alle fejlene igennem 1 gang jeg skulle have det til at virke,
så efterfølgende har jeg været bedre rustet og det har kørt smertefrit
siden (banker under bordet) :)
--
Peter J

Fra : klander

Dato : 29-07-03 14:14

"arc@na" <this.is@n.invalid.email.org> skrev i en meddelelse
> 1: Hvordan kan det være, at GeForce 3 tilsyneladende er udgået?

Hej
Tjae Ford T laves heller ikke længere ;)

Gammelt hardware ud går jo med tiden når der kommer nyt,
og Geforce 3 er gammelt og der Geforce 4 også snart ved at være..

Kurt

Fra : arc@na

Dato : 29-07-03 17:56

"klander" <klander@lite.dk> wrote in news:3f267334$0$5155
$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:

> Gammelt hardware ud går jo med tiden når der kommer nyt,
> og Geforce 3 er gammelt og der Geforce 4 også snart ved at være..

- men man kan stadig købe GeForce 2?????

arc@na

Fra : Jens C. Hansen [Oden~

Dato : 29-07-03 18:26

arc@na wrote:

> - men man kan stadig købe GeForce 2?

Der blev nok produceret for mange af dem, og for mange
grosserere/forhandlere købte lidt for mange ind.

Man kan også stadig købe TNT2-kort.

Fra : arc@na

Dato : 29-07-03 23:49

"Jens C. Hansen [Odense]" <greylion@gmx.net> wrote in news:3f26ada0$0$48903
$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:

> Man kan også stadig købe TNT2-kort.

Ja, men al support til GF3-kort er som støvsuget væk fra Internet.
Selvfølgelig understøtter Detonator-driverne stadig kortet, men HVORFOR er
det lige præcis GF3 som er væk? Det er et væsentlig bedre kort end både GF2
og GF4MX, så hvad hulen???

arc@na

Fra : Jens C. Hansen [Oden~

Dato : 30-07-03 10:39

arc@na wrote:

> [...]
> det lige præcis GF3 som er væk? Det er et væsentlig bedre kort end både GF2

Hvilken slags support mangler du?

Derudover, producenterne bliver ikke ved med at supporte deres produkter
for evigt, med mindre der betales überkasse for det.

Fra : arc@na

Dato : 30-07-03 11:27

> Derudover, producenterne bliver ikke ved med at supporte deres
> produkter for evigt, med mindre der betales überkasse for det.

Det ved jeg godt, men vi snakker forbi hinanden.

Det jeg gerne vil vide er, at når man stadig kan købe GeForce2, hvorfor så
ikke GeForce3, som er et meget bedre kort?
Hvad er den tekniske eller forretningsmæssige begrundelse til at tage
Geforce3 af markedet?

arc@na

Fra : Jens C. Hansen [Oden~

Dato : 30-07-03 22:24

arc@na wrote:

> Det jeg gerne vil vide er, at når man stadig kan købe GeForce2, hvorfor så
> ikke GeForce3, som er et meget bedre kort?

De bliver jo ikke produceret mere - og hvis lagrene er tomme, så..

> Hvad er den tekniske eller forretningsmæssige begrundelse til at tage
> Geforce3 af markedet?

"Udsolgt"..?

Fra : arc@na

Dato : 30-07-03 23:27

> De bliver jo ikke produceret mere - og hvis lagrene er tomme, så..

HVORFOR bliver de ikke produceret mere?
De er jo bedre end flere Geforce4 MX-kort?

> "Udsolgt"..?

OK, de sælger for godt, så dem gider vi ikke lave mere? Eller hvad?

Er du ikke lidt langsom?

arc@na

Fra : Jens C. Hansen [Oden~

Dato : 31-07-03 00:50

arc@na wrote:
> "Jens C. Hansen [Odense]" <greylion@gmx.net> wrote in

> HVORFOR bliver de ikke produceret mere?

Den fik jeg vist ikke præciseret - nVidia producerer ikke GF3-chips mere.

> De er jo bedre end flere Geforce4 MX-kort?

Enig.

> OK, de sælger for godt, så dem gider vi ikke lave mere? Eller hvad?

Nej, uden GF3-chips kan man ikke lave flere GF3-kort.
nVidia skiftede produktionen om til GF4-chips (for længe siden)
Det er dyrere at have to produktionslinier af chips kørende, end én, så
nVidia droppede GF3-chips til fordel for GF4-chips.
De producerer nu Geforce FX-chips, og det ville ikke undre mig, hvis
produktionen af GF4-chips er ophørt.

> Er du ikke lidt langsom?

I lige måde.

Fra : klander

Dato : 31-07-03 07:28

> Er du ikke lidt langsom?

Det er da vist dig der er tungnem arc@na

GF 2 ER PÅ LAGER ENDNU OG SÆLGES
GF 3 ER IKKE PÅ LAGER DERFOR SÆLGES DE AF GODE GRUNDE IKKE.

Både GF 2 og GF 3 laves ikke mere!!!!

hvor svært kan det være at fatte det..
mvh
Kurt