Netbank - virker det?
Fra : Stig Leerbeck

Dato : 29-07-03 12:33

Jeg så en melding på MediaMac om BEC, der nu skulle virke på OSX under
forudsætning af at man bruger SAFARI (v. 0.85) og en PreRelease af Java.

Jeg har installeret begge dele og kan stadigvæk ikke få det til at
virke. Har andre prøvet?

--
Stig Leerbeck
www.simplesoft.dk

Fra : Martin Seest Christi~

Dato : 29-07-03 13:43

On 29/07/03 13:33, in article 1fyv1jy.k4fsfw76bt2kN%wannabee@post5.tele.dk,
"Stig Leerbeck" <wannabee@post5.tele.dk> wrote:

> [...]
> forudsætning af at man bruger SAFARI (v. 0.85) og en PreRelease af Java.
>
> Jeg har installeret begge dele og kan stadigvæk ikke få det til at

Jeg kører Forstædernes netbank med Safari v85 og det virker upåklageligt!

/Martin

Fra : Stig Leerbeck

Dato : 29-07-03 15:34

Martin Seest Christiansen <msc@dotcph.dk> wrote:

> Jeg kører Forstædernes netbank med Safari v85 og det virker upåklageligt!
>
> /Martin
OK, men er det under BEC?

Jeg har selv en af andelskasserne og dér virkede det ikke!

Stig

--
Stig Leerbeck
www.simplesoft.dk

Fra : Martin Seest Christi~

Dato : 29-07-03 16:21

On 29/07/03 16:33, in article 1fyv9yw.1pms4zud1d2f4N%wannabee@post5.tele.dk,

> OK, men er det under BEC?
>
> Jeg har selv en af andelskasserne og dér virkede det ikke!
>
> Stig

Ja, det er hos BEC.

Fra : Ben Knudsen

Dato : 30-07-03 10:36

Jeg forsøger mig lige nu med Skandiabanken (også bec). Det virker ikke
Når jeg har genereret en underskrift-fil og forsøger login, får jeg
beskeden "Systemet svarede ikke inden for den fastsatte tid". Og så
stopper legen dér.

Jeg har safari v85 (1.0), Java141Update1DP102 installeret og så burde den
vel ikke være længere?

Nogen der har oplevet lignende og fået det løst?

Mvh Ben¨r

Fra : Martin Seest Christi~

Dato : 30-07-03 11:23

On 30/07/03 11:35, in article
fc.0073fb6b055e65ac3b9aca0041754c23.55e7230@net.dialog.dk, "Ben Knudsen"
<ben@net.dialog.dk> wrote:

> [...]
> vel ikke være længere?
>
> Nogen der har oplevet lignende og fået det løst?

Min netbank virker som sagt glimrende. Jeg har også Forstædernes (under BEC)
og har ikke oplevet nogle problemer.
Har du husket at ligge underskriftsfilen det rigtige sted? Underskriftsfilen
skal ligge i: Users/brugernavn/WEBBANK
Tillader din browser cookies?
Det kunne godt tyde på disse fejl.

/Martin

Fra : Ben Knudsen

Dato : 30-07-03 11:46

Martin Seest Christiansen <msc@dotcph.dk> writes:
>Har du husket at ligge underskriftsfilen det rigtige sted?
>Underskriftsfilen
>skal ligge i: Users/brugernavn/WEBBANK

Jep, der ligger den også.

>Tillader din browser cookies?

Det gør den. Den kan dog heller ikke huske brugernummeret, så måske er det
i virkeligheden dér, der er noget galt. Kan din det?

Ben

Fra : Martin Seest Christi~

Dato : 30-07-03 12:13

On 30/07/03 12:45, in article
fc.0073fb6b055e7c293b9aca0041754c23.55e7cd6@net.dialog.dk, "Ben Knudsen"
<ben@net.dialog.dk> wrote:

> Jep, der ligger den også.

> Det gør den. Den kan dog heller ikke huske brugernummeret, så måske er det
> i virkeligheden dér, der er noget galt. Kan din det?

Min kan heller ikke huske brugernummer. Der står I FAQ på deres side at hvis
den ikke husker brugernummeret, så tillader browseren ikke cookies?? Så det
tyder på at vi begge har en fejl mht dette.

Har du sat den til at tillade cookies "always" eller bare "only from sites
you navigate to" ?Prøv evt. "always" hvis ikke du har prøvet det.

/Martin

Fra : Ben Knudsen

Dato : 30-07-03 13:07

Martin Seest Christiansen <msc@dotcph.dk> writes:
>Har du sat den til at tillade cookies "always" eller bare "only from sites
>you navigate to" ?Prøv evt. "always" hvis ikke du har prøvet det.

Den står allerede på always.
Har lige geninstalleret java-updaten, men det hjalp heller ikke.
Alternativet er en helt frisk installation. Jeg frygter lidt, at det er i
java'en det er galt - jeg har tidligere haft developer-betas installeret
og måske ligger der stadig nogle rester et sted...

Fra : Martin Seest Christi~

Dato : 30-07-03 14:11

On 30/07/03 14:07, in article
fc.0073fb6b055e87f13b9aca0041754c23.55e8823@net.dialog.dk, "Ben Knudsen"
<ben@net.dialog.dk> wrote:

> Den står allerede på always.

Ok!

> Har lige geninstalleret java-updaten, men det hjalp heller ikke.

Ærgeligt!

> Alternativet er en helt frisk installation.

Det kunne være en mulighed hvis ikke du kan finde alle resterne fra Java´en.

> Jeg frygter lidt, at det er I java'en det er galt - jeg har tidligere haft
> developer-betas installeret
> og måske ligger der stadig nogle rester et sted...

Det lyder mystisk. Jeg installerede som anvist og så kørte det bare.

Hvor langt kan du komme? Jeg mener skriver du dit brugernummer og password
og så kommer den videre?

/Martin

Fra : Ben Knudsen

Dato : 30-07-03 17:21

Martin Seest Christiansen <msc@dotcph.dk> writes:
>Hvor langt kan du komme? Jeg mener skriver du dit brugernummer og password
>og så kommer den videre?

Applet'en loader fint. Den spørger om brugernr, lader mig generere en
nøglefil (formoder jeg - filen er der, men om den reelt virker ved jeg
ikke), men når jeg forsøger login får jeg førnævnte fejlmeddelelse. Jeg
har forsøgt at logge ind på en anden bank, der bruger bec - her får jeg
samme fejl, så min nøglefil er sikkert ok. Vi når bare aldrig så langt, at
den kommer i brug

mvh Ben

Fra : Martin Seest Christi~

Dato : 01-08-03 09:37

On 30/07/03 18:20, in article
fc.0073fb6b055ea7d03b9aca0041754c23.55ea7fa@net.dialog.dk, "Ben Knudsen"
<ben@net.dialog.dk> wrote:

> [...]
> samme fejl, så min nøglefil er sikkert ok. Vi når bare aldrig så langt, at

Når jeg har tastet min kode ind som det sidste den spørger om og trykker ok,
så loader den siden men der kommer bare en tom skærm. Hvis jeg så reloader
siden så virker det. Jeg får ingen fejlmeddelser - men jeg skal trykke
reload.
Har du prøvet det?

/Martin

Fra : Keld Pedersen

Dato : 01-08-03 12:17

Det er helt sikkert din Java, der er noget galt med. Jeg har det samme
problem på min Cube. Jeg får samme meddelelse "Systemet svarede ikke inden
for den fastsatte tid". På min iBook virker det til gengæld perfekt. Jeg har
endnu ikke fundet ud af hvorfor, men på trods af at nyeste DP102 release af
Java er installeret begge steder, så er det tydeligt af Safari'en på min
Cube ikke gør brug af denne version. Det kan man bl.a. se på grafikken når
man starter en Java applet. Man kan også se det ved at den nye Java DP102
kan skrive æ, ø og å. Det kan de gamle 1.3 og 1.4-versioner ikke!

M.v.h.
Keld Pedersen

Fra : Mikael Kern

Dato : 31-07-03 11:26

Virker hos mig. G4/400 OSX 10.2.6 og de anbefalede developer java
ting. Jeg læste her og gjorde som foreskrevet:

http://amagerbanken.net/amagerbanken/netbank.nsf/om_netbanken?OpenFrameset
Om netbanken/Generel hjælp/3. FAQ/Systemkrav/Kan systemet bruges på en
Macintosh computer?
(virker kun med Safari...!)

> Den kan dog heller ikke huske brugernummeret, så måske er det
> i virkeligheden dér, der er noget galt. Kan din det?

Eneste minus er, at den ikke husker brugernummeret. Sådan var det også
med VPC engang. Den forrygende hastighed overgår langt besværet med at
taste brugernummer, så jeg er glad.

mvh Mikael Kern
--
Arbejdskraft tilbydes: Video, foto, streaming, internet, Mac...

Mikael Kern - Steadicam Owner/Operator - Lighting Cameraman
EFP/ENG/OB/SNG Rentals - http://www.kern.dk

Mikael Kern Film, DK-2000 Frederiksberg, Denmark
Mail: kernRE@MOVEkern.dk
(:-{d)

Fra : Ben Knudsen

Dato : 01-08-03 20:37

"Keld Pedersen" <keped@mail.dk> writes:
> [...]
>man starter en Java applet. Man kan også se det ved at den nye Java DP102
>kan skrive æ, ø og å. Det kan de gamle 1.3 og 1.4-versioner ikke!

Interessant. Du har ikke et screendump fra ibook'en af et eller andet, der
helt sikkert gør brug af dp102'eren, så jeg ved, hvad jeg skal lede efter?

Ben

Fra : Keld Pedersen

Dato : 01-08-03 22:18

Ben Knudsen wrote:

> Interessant. Du har ikke et screendump fra ibook'en af et eller andet, der
> helt sikkert gør brug af dp102'eren, så jeg ved, hvad jeg skal lede efter?
>
> Ben

Som sagt er der en forskel på grafikken, når man starter en applet. I
den gamle version er der et billede af en kaffekop. I DP102 er der et
billede af den samme kaffekop (dog lidt pænere grafik), men med to pile
rundt om kaffekoppen. Hvis du ikke ser pilene, så er jeg ret sikker på
at Safari'en af en eller anden grund ikke har fat i den rigtige
java-version, men jeg har som sagt endnu ikke haft tid til at undersøge
det nærmere.

M.v.h.
Keld Pedersen

Fra : Keld Pedersen

Dato : 02-08-03 11:19

Okay, nu har jeg fået BEC's netbank til at virke på min Cube også. I
mappen "/Library/Internet Plug-Ins" ligger der en fil
"JavaPluginCocoa.bundle". Slet den og installér DP102 igen. Det skulle
gerne hjælpe en hel del. Desuden havde jeg dog et lille problem med at
godkende certifikatet. Det fik jeg også løst ved at fjerne filen
"PluginLib" fra det samme bibliotek. Jeg er ikke helt klar over hvor den
fil kommer fra, men ved at fjerne den lykkedes det mig at komme fordi
den forhindring og logge ind på netbanken. Bagefter har jeg lagt den
tilbage igen.

Til sidst skal det lige nævnes at når man lige kommer ind er man af en
eller anden grund lige nødt til at refreshe browseren, men derefter
kører det upåklageligt!

M.v.h.
Keld Pedersen