Cursor location
Fra : Søren

Dato : 29-07-03 12:02

Har lavet en Form hvorpå jeg har lavet en Pictur Box. I Picture Boxen har
jeg defineret et koordinatsysem.

Jeg vil gerne have at når jeg bevæger musen rundt over koordinatsystemet, så
kan jeg aflæse koordinaterne i to Label på Formen.

De koordinater jeg kan aflæse er bare ikke dem fra koordinatsystemet, men
min skærmsetting (1152x864). Hvad gør jeg forkert ???

****Module******
Option Explicit
Type POINTAPI 'Declare types
x As Long
y As Long
End Type
Declare Function GetCursorPos Lib "user32" (lpPoint As POINTAPI) As Long
'Declare API

*****Form*****(på formen er der insat en Timer1 med interval sat til 1)
Private Sub Timer1_Timer()
GetCursorPos z 'Get Co-ordinets
FrmMap.Label1.Caption = "x: " & z.x 'Get x co-ordinets
FrmMap.Label2.Caption = "y: " & z.y 'Get y co-ordinets
End Sub

Fra : Søren

Dato : 29-07-03 12:36

Uha, fandt selv ud af det. Det var faktisk simpelt:

Private Sub PicMap_MouseMove(Button As Integer, Shift As Integer, X As
Single, Y As Single)
Label1 = X
Label2 = Y
End Sub