Skærme
Fijala 3554
Kabling af Fujitsu-Siemens 172E
Fra : MKS - 74

Dato : 29-07-03 11:47

Jeg har en monitor :

http://manuals.fujitsu-siemens.com/PERIDOCS/MONITOR/CRT/A26361-k823-z100-uk.pdf

hvor 15-pins D-SUB stikket er klippet af,hvordan finder jeg nu ud af
hvordan de forskellige ledninger loddes på et nyt stik ? Er der nogen
bestemt std. for ledningsfarverne eller ?

--
-Michael

Fra : darkh

Dato : 29-07-03 13:22

"MKS - 74" <Priller@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> hvordan de forskellige ledninger loddes på et nyt stik ? Er der nogen
> bestemt std. for ledningsfarverne eller ?

På side 21(side 13 under contents) i den manual du selv linker til er der en
oversigt over hvor de skal loddes på.

mvh
Jesper

Fra : MKS - 74

Dato : 29-07-03 13:28

On Tue, 29 Jul 2003 14:21:54 +0200, "darkh"
<gambler@nospamsportsstatistik.dk> wrote:

>På side 21(side 13 under contents) i den manual du selv linker til er der en
>oversigt over hvor de skal loddes på.

Jeps,det er jeg sådan set med på,men det er mere hvilke ledningsfarver
i kablet der svarer til hvad (er der en std. for det,eller skal man
bruge et diagram eller noget ?!?) altså hvilke farver på hvilke pins
?!?

--
-Michael

Fra : Thomas Strøm Larsen

Dato : 29-07-03 13:34

Står der noget på printet i skærmen, så har du da noget at gå efter hvad de
forskellige farver er til.

mvh
Thomas

Fra : MKS - 74

Dato : 29-07-03 13:51

On Tue, 29 Jul 2003 14:33:47 +0200, "Thomas Strøm Larsen"
<tholar31@hotmail.com> wrote:

>Står der noget på printet i skærmen, så har du da noget at gå efter hvad de
>forskellige farver er til.

Jeg har endnu ikke åbnet skærmen og undersøgt,idet jeg lige ville høre
først om nogle evt. havde et diagram over kabelfarverne,inden jeg
skiller alt for meget ad - Hvis nogen har en "opskrift" på en rationel
fremgangsmåde til at finde ud af det på hører jeg gerne op det
.Siemens-DK kan (eller vil) tilsyneladende ikke ud med den
relevante info.

--
-Michael

Fra : Brille

Dato : 29-07-03 16:52

> [...]
> hvordan de forskellige ledninger loddes på et nyt stik ? Er der nogen
> bestemt std. for ledningsfarverne eller ?

Nej, der er ingen std. for hvilke farver der er hvad, dog er R G B normalt
ja rød grøn og blå , og tykkere pga at de er coaxial kabler, h sync, v sync,
stel og sense ledningerne følger ingen std.

MVH.

Brille