Fejl i javac ?
Fra : Bjarne Damsgaard

Dato : 29-07-03 11:04

Når jeg på en windows maskine komilerer følgende lille applet (fra
http://www.dgp.toronto.edu/~mjmcguff/learn/java/) med javac version 1.4.1
eller 1.4.2 virker appletten ikke under MSIE6.0.

Når jeg derimod kompilerer med javac version 1.3.1 virker det...

Hvad er forklaringen?

import java.applet.*;
import java.awt.*;
public class DrawingLines extends Applet {
int width, height;
public void init() {
width = getSize().width;
height = getSize().height;
setBackground( Color.black );
}
public void paint( Graphics g ) {
g.setColor( Color.green );
for ( int i = 0; i < 10; ++i ) {
g.drawLine( width, height, i * width / 10, 0 );
}
}
}

mvh
Bjarne Damsgaard

Fra : Troels Arvin

Dato : 29-07-03 11:15

On Tue, 29 Jul 2003 12:03:54 +0200, Bjarne Damsgaard wrote:

> [...]
> eller 1.4.2 virker appletten ikke under MSIE6.0.
>
> Når jeg derimod kompilerer med javac version 1.3.1 virker det...

Prøv at leje med -target parameteren til javac:
http://java.sun.com/j2se/1.4.1/docs/tooldocs/solaris/javac.html

Fra : Filip Larsen

Dato : 29-07-03 12:31

Bjarne Damsgaard skrev

> [...]
> eller 1.4.2 virker appletten ikke under MSIE6.0.
>
> Når jeg derimod kompilerer med javac version 1.3.1 virker det...

Uden jeg har undersøgt det nærmere så tror jeg der med Java 1.4 er sket en
ændring af klassefilerne. Fx. kan dekompileringsværktøjet Jode
(jode.sourceforge.net) heller ikke dekompilere Java 1.4 kompileret
klassefiler.

--
Filip Larsen

Fra : Lasse Westh-Nielsen

Dato : 29-07-03 17:44

"Bjarne Damsgaard" <damsgaard@tdcadsl.dk> wrote in message
> [...]
> eller 1.4.2 virker appletten ikke under MSIE6.0.
>
> Når jeg derimod kompilerer med javac version 1.3.1 virker det...

Applets i Internet Explorer håndteres af en JVM, som kan være alt fra Java
1.0 til 1.4.2, fra Sun selv eller Microsofts egen JVM.

For at løse dit problem kan du hente den nyeste JVM fra Sun:

http://www.java.com/en/download/help/win_manual.jsp

Eller du kan eksperimentere med -target parameteren til javac:

Usage: javac <options> <source files>
where possible options include:
[snip!]
-target <release> Generate class files for specific VM version

Hvis du kompilerer med "-target 1.1" kan din applet (efter min erfaring)
køre i stort set alle browsere.

Mvh Lasse

--
Lasse Westh-Nielsen