coca cola light
Fra : Bo Andersen

Dato : 29-07-03 10:07

indrømmet, jeg elsker coca cola light.
Jeg har luret lidt på indholdet, under 0.1 kulhydrat, men hvordan er det
lige med sukkerindholdet / sødemidlet?
I en dåse cola er der 0.33, hvor forbudt er den?
vh
Katrine

Fra : sune vuorela

Dato : 29-07-03 11:24

En der kalder sig "Bo Andersen" <hojben@SOLSORTc.dk> skrev:

>indrømmet, jeg elsker coca cola light.

Jeg er stadig ikke helt tilfreds med smagen, men det kan jo være at
det bare er fordi den er anderledes og jeg i 'gamle' dage drak masser
af rigtig cola.

>Jeg har luret lidt på indholdet, under 0.1 kulhydrat, men hvordan er det
>lige med sukkerindholdet / sødemidlet?
>I en dåse cola er der 0.33, hvor forbudt er den?

Et af sødemidlerne er aspartam, hvilket nogle folk på lavkulhydratdiæt
ikke kan tåle, da det sætter vægttabet i stå. Men det er forskelligt
fra person til person.
Jeg kan snildt drikke 2 liter cocacolalight/fantalight/spritelight i
løbet af en dag - og det uden problemer.
Der er simpelt hen ikke andet at gøre end at prøve sig frem. Hold dig
dog til de 'dyre' sodavandsmærker, da de billige lightsodavand
indeholder større mængder kulhydrat.

--
Sune

Fra : Insideout

Dato : 29-07-03 11:32

"sune vuorela" <nospam@vuorela.dk> skrev i en meddelelse
> Et af sødemidlerne er aspartam, hvilket nogle folk på lavkulhydratdiæt
> ikke kan tåle, da det sætter vægttabet i stå.

Hvor har du det fra? henvis venligst til undersøgelser der viser at aspartan
sætter vægten i stå.

Mvh
Henrik

Fra : Anette

Dato : 29-07-03 11:40

"Insideout" <insideout@chicks.dk>

> Hvor har du det fra? henvis venligst til undersøgelser der viser at
aspartan
> sætter vægten i stå.
>
> Mvh
> Henrik

Det er såmænd en af Atkins teorier.

Anette

Fra : Insideout

Dato : 29-07-03 11:51

"Anette" <asidor@nospamemail.dk> skrev i en meddelelse
> Det er såmænd en af Atkins teorier.

Når ok så er jeg mere rolig, for så holder den jo ikke vand

Mvh
Henrik

Fra : Anette

Dato : 29-07-03 12:17

"Insideout" <insideout@chicks.dk> skrev ..
> "Anette" <asidor@nospamemail.dk>
>
> Når ok så er jeg mere rolig, for så holder den jo ikke vand
>
> Mvh
> Henrik

Det er da klart, Atkins holder jo ikke en meter..

Hvad blev der af din signatur IGEN, stadig ferie??

Anette

Fra : Insideout

Dato : 29-07-03 15:33

> Hvad blev der af din signatur IGEN, stadig ferie??

Jeg har stadig ferie til på søndag og så er det i gang igen. Jeg har
ikke været på vægten men taget lidt på det har jeg måske ca. to kilo måske
mere jeg ved det ikke. Men bare rolig I slipper ikke for mig tak for
interessen som samtidigt jo er et spark.

Mvh
Henrik

Fra : Mikkel Gybel Jensen

Dato : 29-07-03 23:18

"Anette" <asidor@nospamemail.dk> wrote in message

> Det er såmænd en af Atkins teorier.

Det var sørme et godt og sagligt argument...

- Mikkel

--
Mikkel Gybel Jensen
http://home.tiscali.dk/~mgj

Fra : sune vuorela

Dato : 29-07-03 14:34

En der kalder sig "Insideout" <insideout@chicks.dk> skrev:

>Hvor har du det fra? henvis venligst til undersøgelser der viser at aspartan
>sætter vægten i stå.

Dels skriver atkins om det - dels er der en del mennesker i gruppen
alt.support.diet.low-carb, der beretter om den slags problemer.

--
Sune

Fra : Insideout

Dato : 29-07-03 14:59

> Dels skriver atkins om det

Det er godt nok den bedste dokumentation jeg længe har fået .

Mvh
Henrik

Fra : Anette

Dato : 29-07-03 11:49

> [...]
> lige med sukkerindholdet / sødemidlet?
> I en dåse cola er der 0.33, hvor forbudt er den?

Den er ikke nødvendigvis forbudt, så prøv dig frem. Atkins er klart
modstander af aspartam("hans" alternativ er ikke på markedet her), men mange
af os tager noget mere afslappet. MEN hvis dit vægttab går for
langsomt(altså udover hvad vi allesammen altid synes, det gør ;-D), så er
det noget af det første, du bør droppe...

Bare du sørger for at få alt dit daglige vand oven i, så burde en dåse eller
to ikke skade dig... men det er altså forskelligt fra person til person...

Anette

Fra : Mikkel Gybel Jensen

Dato : 29-07-03 23:19

> modstander af aspartam("hans" alternativ er ikke på markedet her)

.... hvad er hans alternativ?

- Mikkel

--
Mikkel Gybel Jensen
http://home.tiscali.dk/~mgj

Fra : Anette

Dato : 30-07-03 09:19

"Mikkel Gybel Jensen" <mgj@tiscali.dk> skrev i en meddelels

> ... hvad er hans alternativ?
>
> - Mikkel

Splenda (sucralose)

Anette

Fra : Insideout

Dato : 29-07-03 11:49

"Bo Andersen" <hojben@SOLSORTc.dk> skrev i en meddelelse
> indrømmet, jeg elsker coca cola light.
> Jeg har luret lidt på indholdet, under 0.1 kulhydrat, men hvordan er det
> lige med sukkerindholdet / sødemidlet?
> I en dåse cola er der 0.33, hvor forbudt er den?

Indrømmet, jeg er mest til Pepsi Max men det er jo lige fedt i denne
sammenhæng smag og behag er forskellig.

At der kun er 0,1 kulhydrat i en sukkerfri Cola skal du tage bogstaveligt
altså der er ikke forskel på at drikke vand og Cola bortset fra et par
enkelte ting.

Lad være med at bade dine tænder i Cola hele dagen det ødelægger dine
tænder.
I Go morgen tv for nogle måneder siden var vores ernærings ekspert (ikke
Arne Astrup) inde og forklare om de forskellige former for sødemidler og som
jeg forstod det så var det kun Aspartan man mente var lidt kritisk med
hensyn til sundhed. Dette har ikke fået mig til at holde op med at drikke
Cola men jeg holder dog lidt igen.

Der findes mange der påstår at indtagelse at sødemidler får dem til at sukke
efter noget rigtig sukker og derfor lige så godt kan f.eks. drikke Cola
m/sukker med det samme. Dette betragter jeg som noget vrøvl og endelig bare
en undskyldning for dit og dat.

Så drik du bare men i moderate mængder ikke pga. en evt. slankekur men pga.
tvivl om Aspartan og ens tænder .

Mvh
Henrik

Fra : Insideout

Dato : 29-07-03 12:02

> [...]
> lige med sukkerindholdet / sødemidlet?
> I en dåse cola er der 0.33, hvor forbudt er den?

Kunne I ikke sætte et "Atkins" eller "Low crap" ind i emne linjen så Os der
ikke interesse os for dette ikke bruger udnødig tid, please.

Til dig Bo, glem mit indlæg.

Mvh
Henrik

Fra : Anette

Dato : 29-07-03 12:15

> [...]
der
> ikke interesse os for dette ikke bruger udnødig tid, please.

Det var da en underlig reaktion, der var for mig at se intet odiøst i dit
svar til Bo/Katrine (ikke en gang set med disse væmmelig Atkins øjne.)

Anette

Fra : Anders Hagstrøm

Dato : 29-07-03 15:59

"Bo Andersen" <hojben@SOLSORTc.dk> wrote

> indrømmet, jeg elsker coca cola light.
> Jeg har luret lidt på indholdet, under 0.1 kulhydrat, men hvordan er det
> lige med sukkerindholdet / sødemidlet?
> I en dåse cola er der 0.33, hvor forbudt er den?

Den er kaloriemæssigt slet ikke forbudt.
Der er nogle mennesker, der mener at det ikke kan betale sig at drikke light
fordi man blive sulten af det manglende boost til ens blodsukker (hvis man
f.eks. er vant til at drikke sukkersødet cola). Der er også nogen, der mener
at aspartam direkte er skadeligt.

Jeg er stor-forbruger af cola og har erstattet det hele med light-produkter
(Coca Cola light, Pepsi light og Pepsi Max). Jeg er endnu ikke død, og jeg
trænger ikke til at spise efter indtagelse af colaen. Tværtimod virker det
glimrende, når man har trang til noget sødt. Skiftet til light kan iøvrigt
også ses på vægten.

Mvh

Anders

Fra : Ukendt

Dato : 29-07-03 16:04

> indrømmet, jeg elsker coca cola light.
> Jeg har luret lidt på indholdet, under 0.1 kulhydrat, men hvordan er det
> lige med sukkerindholdet / sødemidlet?

Jeg elsker også coca cola light. Drikker ca. 2L på 2 dage. Jeg har valgt at
"beholde" min light cola, også hellere skære lidt ned andre steder. (ud over
cola, drikker jeg kun vand m.v.) Da jeg gik til diætist,(1996 e.l.) sagde
hun at jeg sagtens kunne drikke cola, med god samvittighed.
Senere har jeg så hørt at når kroppen får noget sødt ind, ja så lige meget
hvad så sætter det sig på sidebenene... (Atkins teori?) Derefter blev jeg så
lidt mere påpaslig..
Jeg ved godt at det øger appetitten, men da jeg først drikker cola EFTER jeg
har spist aftensmad, og dermed ikke spiser noget før 15 timer senere, ser
jeg ikke det som et problem.
Og hvad er ikke kræft-fremkaldene?

--
peet_dk was here
Website: www.peet.dk

Fra : Mikkel Gybel Jensen

Dato : 29-07-03 23:21

"peet_dk" <peet at peet dot denmark> wrote in message

> Jeg ved godt at det øger appetitten,

.... siger hvem?

> Og hvad er ikke kræft-fremkaldene?

Ja, jeg kunne i hvert flad godt nævne en masse som er mere kræftfremkaldende
end sødemidler

- Mikkel

--
Mikkel Gybel Jensen
http://home.tiscali.dk/~mgj

Fra : Ukendt

Dato : 30-07-03 16:13

> ... siger hvem?

Kan godt være det ikke er ens hos alle, men jeg får da lyst til "mere" når
jeg drikker noget sødt.

Fra : Pia J

Dato : 30-07-03 17:29

"peet_dk" <peet at peet dot denmark> wrote in message news:3f27e08a$0$83056
> Kan godt være det ikke er ens hos alle, men jeg får da lyst til "mere" når
> jeg drikker noget sødt.

Sådan synes jeg så ikke cola light virker. En anden fordel ved produktet her
i sensommervarmen er, at det ikke tiltrækker fluer!!!

:Pia - ude på bøhlandet

Fra : Peter Holm

Dato : 04-08-03 11:30

Pia J wrote:
> "peet_dk" <peet at peet dot denmark> wrote in message
>>

> Sådan synes jeg så ikke cola light virker. En anden fordel ved
> produktet her i sensommervarmen er, at det ikke tiltrækker fluer!!!

men bierne og hvepsene er også til aspartam, så vidt jeg har oplevet det
sommeren igennem.

Mvh
Peter

Fra : AT

Dato : 12-08-03 07:26

Ja er det ikke underligt at de bliver tiltrukket af kunstigt sødemiddel? (de
gamle bier)

Der kan være et lille problem med kunstigt sødemiddel.
2 ting får vores insulinniveau i blodet til at stige: Næring i blodet samt
smagen af mad. Hvis nu kunstigt sødemiddel får vores insulinniveau til at
stige vil kroppen gå ind i den opbyggende fase og hermed ikke være igang med
at afbrænde vores fedtdepoter.
Der er en del der taler om glykæmisk index og tanken her er at man skal
spise mad med lavt glykæmisk index der har mindre tendens til at hæve
insulinniveauet i blodet og hermed holde kroppen i den nedbrydende fase.

Jeg elsker Cola light og jeg er ved ikke om der er hold i det ovenstående.

/alexander

Fra : Mikkel Gybel Jensen

Dato : 12-08-03 08:31

"AT" <alexander@tetzlaff.dk> wrote in message

> Der kan være et lille problem med kunstigt sødemiddel.
> 2 ting får vores insulinniveau i blodet til at stige:

.... er det noget du ved? eller noget du tror? jeg har nemlig forgæves
forsøgt at finde dokumentation for det.

- Mikkel

--
Mikkel Gybel Jensen
http://home.tiscali.dk/~mgj

Fra : Ukendt

Dato : 12-08-03 14:56

> ... er det noget du ved? eller noget du tror? jeg har nemlig forgæves
> forsøgt at finde dokumentation for det.

Hvis du finder noget så giv lige lyd fra dig i gruppen...

Fra : AT

Dato : 21-08-03 18:58

Hej Igen

Jeg tager på uni-biblioteket i weekenden og checker om jeg kan finde nogle
artikler om det. Hvis jeg ikke finder en artikel om det overvejer jeg at
lave et studie over det samt nogle andre problemstillinger der kunne gøre
det lidt nemmere at tabe sig. Det er jo ganske interessant hvis man går
rundt med konstant lavt blodsukker fordi man drikker cola light.

Jeg skriver lige en opfølgning snarest.

Venlig hilsen
Alexander
stud.med

Fra : Mikkel Gybel Jensen

Dato : 21-08-03 20:33

> Jeg tager på uni-biblioteket i weekenden og checker om jeg kan finde nogle
> artikler om det.

Må man anbefale http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/query.fcgi

.... og hvis du allerede kender den, så er derm åske andre, der kan få glæde
af den...

- Mikkel

--
Mikkel Gybel Jensen