DBEdit
Fra : Viktoria Runge

Dato : 29-07-03 09:15

Hej NG

Jeg har tre DBEdit-bokse og ønsker at når de to første bliver udfyldt
af brugeren at det tredje regnes automatisk ud og tilføjes den sidste
DBEdit.
Måden jeg har taklet det på er ved normal vis

DBEdit.text := ...

Men der vises intet i DBEdit. Feltet er naturligvis forbundet til en
datasource og er et pengefelt.
Er der en venlig sjæl der kan hjælpe???

Viktoria

Fra : jrasmussen

Dato : 29-07-03 10:08

"Viktoria Runge" skrev d. 29-07-03 09:15 dette indlæg :
> [...]
>
> DBEdit.text := ...
>
> Men der vises intet i DBEdit. Feltet er naturligvis forbundet til en

Kan du ikke bare lave en normal

if DBEdit.text = '' then
showmessage du skal skrive noget i feltet;

http://www.kandu.dk/

Fra : Kurt Bilde

Dato : 29-07-03 10:12

Hej Viktoria !

Viktoria Runge (slet GQKVN) wrote:

> DBEdit.text := ...

Har du prøvet at sætte værdien for det "beregnings"-feltet via
felt.value i eksempelvis onChange propertien for dine Editfelter? Skal
man kunne ændre beregningsbeløb siden du anvender DBEdit? ellers ville
en DBText jo være ok...

-Kurt

Fra : Viktoria Runge

Dato : 30-07-03 10:30

Kurt Bilde <kub@sam.sdu.dk> skrev:
>Hej Viktoria !

> [...]

Hej Kurt

Jeg bruger nu i stedet DBText for brugeren skal ikke rette i
feltet. Det virker for så vidt også fint nok - nu bliver det
samlet beløb vist. Problemet er nu at beløbet ikke gemmes i
databasen når brugeren gemmer posten. F1 fortæller også at DBText
kun benyttes til at vise data fra databasen til brugeren - så det
er vel ikke den komponent jeg skal bruge.
Har du andre ideer???

Viktoria

Fra : Ulrik Vadstrup

Dato : 30-07-03 10:40

"Viktoria Runge (slet LVKKY)" <viktoria@LVKKYofir.dk> wrote in message

> [...]
> kun benyttes til at vise data fra databasen til brugeren - så det
> er vel ikke den komponent jeg skal bruge.

Prøv eventuelt at lave et "calculated field" hvor dit resultat skal stå i
(Du skal stadig bruge DBText). Kig evt. lidt på nettet eller i hjælpen om
calculated fields på databaser.

Grunden til at den ikke gemmer det nu kunne være at du skal lave en
Tabel1.Post

/Ulrik

Fra : Harald

Dato : 30-07-03 12:04

"Viktoria Runge (slet LVKKY)" <viktoria@LVKKYofir.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> kun benyttes til at vise data fra databasen til brugeren - så det
> er vel ikke den komponent jeg skal bruge.

DBText1.Field.AsString:='din tekst';
eller
DBText1.Field.AsCurrency:=120.55;
eller