Mpg på hjemmeside, hvordan?
Fra : Søren Hartmann

Dato : 29-07-03 01:49

Jeg har en hjemmeside hvor jeg vil lægge nogle mpg clip, såleddes
at de kan downloades eller afspilles i browseren eller i hvad mpg
afspiller brugeren nu har. Hvorledes gør jeg det.

På siden www.TeamXtreme.dk er der muligt at lægge html sider ind.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 29-07-03 10:41

"Søren Hartmann" <swh@oee.dk> skrev

> Jeg har en hjemmeside hvor jeg vil lægge nogle mpg clip, såleddes
> at de kan downloades eller afspilles i browseren eller i hvad mpg
> afspiller brugeren nu har. Hvorledes gør jeg det.

Hvis du bare laver et standard html-link til dine mpg'er, er det brugerens
software, der afgør, om filmstumperne gemmes på disk eller afspilles
direkte.

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin

Fra : Jan Holm

Dato : 02-08-03 13:20

"Søren Hartmann" <swh@oee.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har en hjemmeside hvor jeg vil lægge nogle mpg clip, såleddes
> at de kan downloades eller afspilles i browseren eller i hvad mpg
> afspiller brugeren nu har. Hvorledes gør jeg det.

Du kan anvende to forskellige kommandoer til at lægge en fil kan afspilles
direkte på hjemmesiden, det er kommandoerne <objekt> og <embed>.

Et rigtig godt hæfte til at komme igang er IDG's hæfte: "Video på
hjemmesiden", af Jepser Balslev & Rune Jacobsen, ISBN.Nr. 87-7843-576-5

Mvh.

Jan