[xnews] kan man bruge wildcards i plonker.~
Fra : Peter T.

Dato : 28-07-03 21:07

Jeg har brug for, at kunne bruge wildcards i plonker.ini-filen, hvor jeg
specielt har brug for det i emailadressen. Kan dette lade sig gøre og i så
fald hvilke wildcards bruges der og hvordan?

--
Mvh. Peter T. (ved svar; tag gebisset ud af min emailadresse!)
Korrekt citering -> <http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html>

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 28-07-03 21:51

"Peter T." <pinoc10@hotmail.GEBIScom> skrev:

> Jeg har brug for, at kunne bruge wildcards i plonker.ini-filen,
> hvor jeg specielt har brug for det i emailadressen. Kan dette
> lade sig gøre og i så fald hvilke wildcards bruges der og hvordan?

Det tror jeg ikke. Men du kan istedet bruge score.ini

Eksempelvis nedenstående burde virke. ("\" foran "." mellem domænenavn
og landekode er vigtig)

% alle grupper
[.]
   Score:: -9999
   From: .*@dk\.invalid

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Peter T.

Dato : 29-07-03 05:56

Morten Bjergstrøm wrote:

> % alle grupper
> [.]
> Score:: -9999
> From: .*@dk\.invalid

Tak. Jeg fik det vist til at virke korrekt nu. Men skulle der ikke have
stået .$ og ikke .* ?

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 29-07-03 20:15

> Tak. Jeg fik det vist til at virke korrekt nu. Men skulle der
> ikke have stået .$ og ikke .* ?

"." betyder match any character og "$" betyder "match end of string"
mens "*" betyder "Match 0 or more times".

Hvad der sker med .$ er jeg egentligt ikke helt sikker på men med .* må
der kunne matches et vilkårligt antal tegn.

Hvad brugte du for at få det til at virke, jeg har nemlig ikke selv
afprøvet ovenstående?

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Peter T.

Dato : 29-07-03 20:42

Morten Bjergstrøm wrote:

[snip]
> Hvad brugte du for at få det til at virke, jeg har nemlig ikke selv
> afprøvet ovenstående?

Jeg prøvede flere af de ovenstående muligheder og mindst en af dem virkede,
men skal vist begynde forfra. Fordi for at score-filen skal få effekt,
skal den enkelte nyhedsgruppe tilsyneladende slettes manuelt i data-mappen
i xnews-mappen. Ihvertfald har det ingen umiddelbar virkning på gamle
indlæg fra en bestemt bruger, som jeg ønsker plonket. Og jeg har brug for,
at se med det samme om det virker.

Jeg vender tilbage senere i aften eller i morgen og fortæller hvorvidt
hvilket virker bedst.

Fra : Rudi Stegen

Dato : 30-07-03 01:43

Hej Peter T., du skrev i dk.edb.internet.software.mail+news:

> [...]
> xnews-mappen. Ihvertfald har det ingen umiddelbar virkning på
> gamle indlæg fra en bestemt bruger, som jeg ønsker plonket.

Hvis du anvender en opsætning med at gemme/vise læste indlæg, optræder
der ofte besynderligheder. Den er bygget til at fungere som onlinedims.

Apropos score-filerne: Står der ikke noget af det søgte i Scoring.txt,
kan der fås langt flere tips ved at google efter noget a la "slrn score
scoring faq" o.a. Med enkelte undtagelser fungerer Xnews og slrn ens på
dette område.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Peter T.

Dato : 30-07-03 08:11

Rudi Stegen wrote:

> Hvis du anvender en opsætning med at gemme/vise læste indlæg, optræder
> der ofte besynderligheder. Den er bygget til at fungere som onlinedims.

Ak, der kan man se... Jeg har brugt programmet i vel nok 2 år og er stadig
newbie. :)

Aha! Tak.

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 30-07-03 09:03

Rudi Stegen <rudis_spamfilter.001@stegen.dk> skrev:

> Hvis du anvender en opsætning med at gemme/vise læste indlæg,
> optræder der ofte besynderligheder.

Det er vist meget individuelt - jeg har ikke umiddelbart oplevet nogle
problemer i den forbindelse.

Jeg har sat XNews op så den viser alle tråde med nye indlæg incl. læste
indlæg i de pågældende tråde og XNews er sat til at gemme indlæg i 90
dage.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Rudi Stegen

Dato : 31-07-03 00:00

Hej Morten Bjergstrøm, du skrev i
dk.edb.internet.software.mail+news:

> Det er vist meget individuelt - jeg har ikke umiddelbart oplevet
> nogle problemer i den forbindelse.

Ja, jeg ved godt, at enkelte - bl.a. dig - tilsyneladende ikke er rendt
ind i nogle problemer uanset denne opsætning.

Engang prøvede jeg at hitte system i, hvorfor flertallet gør, mens en
lille del ikke gør. Jeg opgav, da jeg tydeligt så mig anbragt på
kolbøttefabrikken få uger fremme, hvis jeg havde fortsat.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 30-07-03 09:02

> [...]

> skal få effekt, skal den enkelte nyhedsgruppe tilsyneladende
> slettes manuelt i data-mappen i xnews-mappen.

Har du prøvet rescore i special menuen?

> Ihvertfald har det
> ingen umiddelbar virkning på gamle indlæg fra en bestemt bruger,
> som jeg ønsker plonket.

Indlæg får såvidt jeg kan forstå en score når de hentes fra serveren.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Thomas Madsen

Dato : 31-07-03 00:06

Rudi Stegen skrev:

> Jeg opgav, da jeg tydeligt så mig anbragt på kolbøttefabrikken få
> uger fremme, hvis jeg havde fortsat.

Jeg var også på vej til spændetrøjen da jeg forsøgte det samme, men
for tiden kører det nu meget fint selvom jeg gemmer læste artikler i
Xnews. Ved bare ikke præcist hvorfor det kører fint. :)

Madsen.