Neil Young
Fra : Morten Guldager

Dato : 28-07-03 20:24

Hejsa,

Efter min Zappa terapi er jeg nu klar til at udvidde min musikalske
horisont yderligere. Zappa er stadig super, jeg er helt vild med hans
humor.

Nå men jeg kom til at spille Neil Young's Ragged Glory. Den har
faktisk stået i reolen i flere år, men jeg har vist aldrig rigtig
fået hørt den.

Jeg kan faktisk rigtig godt lide skiven. Den indeholder ret meget
rock og ikke så meget troubadur halløj som jeg ellers mest forbinder
med Neil Young. (muligvis en ganske ubegrundet fordom)

Så det korte af det lange er om I kan anbefale andre Neil Young skiver
som også mest er forvrænget guitar og lige ud af landevejen rock?

/Morten

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 28-07-03 21:16

Morten Guldager skrev :
> [...]
>
> Så det korte af det lange er om I kan anbefale andre Neil Young skiver
> som også mest er forvrænget guitar og lige ud af landevejen rock?

Rust never sleeps (og live udgaven :Live rust)

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk
www.gromit.dk/dvd (opdateret 22.7.03)

Fra : Kim Larsen

Dato : 29-07-03 00:40

"Michael Lund Sørensen" <laeses_ikke@gromit.dk> skrev i en meddelelse news:

> Rust never sleeps (og live udgaven :Live rust)

Aj den er jo tudse-gammel.

Næ her er nogle bedre forslag fra én der har stort set alle Neil
Yong-skiverne, nemlig mig:

Det ultimativt fedeste album Neil Young har lavet er det album sammen med
Pearl Jam (minus Eddie Vedder) som hedder "Mirror Ball".

Jeg er fan af både Neil Young og Pearl Jam, så det er nok lidt derfor men
hør albummet.

Guitar fræs er der en del af på de meget lange numre på skiven "Sleeps with
angels". Pladen kan dog godt virke lidt monoton.

MEN.......!

Hør ALLE skiverne! Neil Youngs musik-univers er specielt. Ikke ret mange ved
hvor vidt han egentlig spænder musikalsk og jeg kender ikke ret mange som
har eksperimenteret så meget i så mange år som Neil Young og fået så
spændende plader/CD ud af det.

"Trans" og "Reactor" er gode eksempler på plader der skiller sig ud.

Neil Young er nok mest spændende og nyskabende når han IKKE spiller sammen
med Grazy Horse men jeg ville nu ikke undvære nogen af pladerne fra dette
samarbejde for der er ikke noget mere befriende end en gang ukompliceret
rock ind i mellem og de fleste af de plader udgivet i samarbejde med Grazy
Horse ER relativt ukomplicerede.

vh
Kim

Fra : Peter G

Dato : 29-07-03 11:47

Michael Lund Sørensen skrev:

> Rust never sleeps (og live udgaven :Live rust)

Plus dobbeltalbummet "Weld"

--
M.v.h. Peter. Email adresse er gyldig.
Gruppen har en OSS (Ofte Spurgte Spørgsmål).

Fra : Michael Hjorth

Dato : 29-07-03 20:18

On Mon, 28 Jul 2003 21:24:28 +0200, Morten Guldager wrote:

> [...]
>
> Så det korte af det lange er om I kan anbefale andre Neil Young skiver
> som også mest er forvrænget guitar og lige ud af landevejen rock?

Generelt er der mest rock når han spiller sammen med Crazy Horse. Der er
mange gode skiver i blandt. Ragged Glory er rigtig god, men prøv også Zuma
og Sleeps With Angels.

I øvrigt skulle du så prøve at lytte nærmere til nogen af hans mere stille
plader, der er også mange guldkorn i mellem sangene på dem. Comes A Time
er f.eks. virkelig god.

Michael.