Atkins: hvordan går det?
Fra : Bo Andersen

Dato : 28-07-03 19:27

Jeg er selv lige startet i dag, skal tabe noget i retningen af 10 kg.
Jeg er meget spændt på at høre hvordan det går fremad (og måske tilbage) med
jer andre på "Atkins"

Det er jo altid god inspiration at høre fra andre og gode råd modtages med
kys-hånd.

Godt råd, jeg selv fik i går: keto-stiksene er rimlig dyre, derfor, halver
dem på langs og vupti dobbelt så mange til samme pris. De er stadigvæk lige
nemme at aflæse.

venligst
Katrine

Fra : Trinita

Dato : 28-07-03 19:48

Hvad er atkins?
VH Lisbeth

Fra : Rene' Hjorth

Dato : 28-07-03 20:22

[Trinita | Mon, 28 Jul 2003 20:48:16 +0200]

>Hvad er atkins?

Navnet på den mest kendte lavkulhydrat diet. Du spiser massere af hvad
du ellers ville spise omkring kød, æg, fisk, skaldyr, fjerkræ, ost etc.
og supplerer med en del grøntsager.

Fedt er ikke noget problem, men de (omsættelige) kulhydrater er; så væk
med stivelses- og sukkerholdige ting (pasta, ris, kartofler, kager og
brød).

Frugt, visse grøntsager og visse mælkeprodukter kan man kun spise i en
begrænset mængde; til gengæld kan man "vælte" sig i store bøffer,
hjemmelavet bearnaise, marinerede bønner, grønt salat og flødedesserter
hver aften.

Det siges at det hjælper 9 udaf 10 overvægtige mennesker; og at det er
nemmest for mænd at tabe sig. Jeg tabte 35 kg. på 1½ år (kunne have
tabt mig mere) uden noget synderligt afsagn.

René
www.rene.hjorth.com
& www.lowcarb.dk

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 01-08-03 19:08

"Rene' Hjorth" <rhjorth@spamcop.net> skrev i en meddelelse

> Navnet på den mest kendte lavkulhydrat diet. Du spiser massere af hvad
> du ellers ville spise omkring kød, æg, fisk, skaldyr, fjerkræ, ost etc.
> og supplerer med en del grøntsager.

.... man supplerer med uendeligt få grønsager i forhold til, hvad der regnes
for sundt.
Skal man nøjes med 20 gram kulhydrat om dagen, er der ganske enkelt ikke
plads til ret mange grønsager. Og det er svært at gøre det varieret.

> Frugt, visse grøntsager og visse mælkeprodukter kan man kun spise i en
> begrænset mængde;

Meget begrænset mængde, hvis det ses i forhold til, hvad der regnes for
sundt. (6 om dagen)

> til gengæld kan man "vælte" sig i store bøffer,
> hjemmelavet bearnaise, marinerede bønner, grønt salat og flødedesserter
> hver aften.

Man bør stadig være opmærksom på mættet fedt som er skadeligt for ens
helbred. Man bør således ikke vælte sig i de usunde fedttyper, hvis man
bekymrer sig om andre aspekter end bare lige det at tabe kilo.

Det er bedre at "vælte sig" i de sunde fedtstoffer og blandt andet sørge for
at få masser af omega-3 fedt. Altså spiser masser af fisk.

> Det siges at det hjælper 9 udaf 10 overvægtige mennesker; og at det er
> nemmest for mænd at tabe sig. Jeg tabte 35 kg. på 1½ år (kunne have
> tabt mig mere) uden noget synderligt afsagn.

DU tabte dig uden at føle negativt afsavn. Hvilket dog - hvis vi skal
udtrykke os helt præcist - er noget helt andet andet end at hævde, at Atkins
ikke er forbundet med afsavn.

Der er nemlig masser af fødevarer, man må give afkald på under en Atkins
kur.
Om det så er et problem for ens humør eller ej, er højst individuelt.

Mvh. Lisbeth

Fra : Rene' Hjorth

Dato : 28-07-03 20:15

[Bo Andersen | Mon, 28 Jul 2003 20:26:34 +0200]

>Jeg er meget spændt på at høre hvordan det går fremad (og måske tilbage) med
>jer andre på "Atkins"

For mig sker der ikke så meget, da jeg jo er på "maintenance"
(vedligeholdelse af vægten)

Regner med at holde ferie, og besøge famille. I den periode kan jeg
enten holde mig til kuren og få spise lidt mere ensidigt (når jeg ikke
selv laver med), eller spie normalt, tage lidt på, og hoppe på induction
når jeg kommer hjem igen.

>Godt råd, jeg selv fik i går: keto-stiksene er rimlig dyre, derfor, halver
>dem på langs og vupti dobbelt så mange til samme pris.

"Dyre"? De koster ca. 85 kroner for 50 styk, og når man kommer ind i
vanen og ved hvad man kan tåle og kan "smage" om man stadig er i ketose,
er det meget få man bruger.

Men et udemærket tip :)

René
www.rene.hjorth.com
& www.lowcarb.dk

Fra : Bo Andersen

Dato : 29-07-03 10:00

> "Dyre"? De koster ca. 85 kroner for 50 styk, og når man kommer ind i
> vanen og ved hvad man kan tåle og kan "smage" om man stadig er i ketose,
> er det meget få man bruger.
>
> Men et udemærket tip :)

De er noget dyre for mig, her i starten, da jeg er så spændt på hvad der
sker, at jeg bruger en hver gang jeg er på wc.
vh
Katrine

Fra : John Wegge

Dato : 29-07-03 08:06

Hej Katrine (øhh Bo)

Jeg startede på Atkins for ca. 1½ - 2 mdr. (kan ikke helt huske det) og
jeg har pt. tabt 93,8-82,6 = 11,2 og indtil videre forsætter det stille og
roligt.. Der var en periode på ca. 1 uge hvor der ikke skete noget - men
så lige pludselig begyndte jeg at tabe mig igen.

Jeg synes det går fint, når man først har fundet ud af hvad det er man
kan/må spise - derefter har det ikke været noget problem - og jeg bryder
sammen... jeg spiser altså også vingummi og lidt chokolade til tider - så
det kan altså godt lade sig gøre, selvom det lidt er et fy ord

Men held og lykke - håber du får den samme succesoplevelse som jeg har
haft indtil videre ....

Det var først meningen at jeg "bare" skulle ned på 85.. men den forsatte
sku.. og nu går jeg efter 80 kg... så får jeg en "buffer"zone overfor mig
selv på 4-5 kg...

/John

Fra : knm

Dato : 29-07-03 08:20

"Bo Andersen" <hojben@SOLSORTc.dk> wrote in message
> Jeg er selv lige startet i dag, skal tabe noget i retningen af 10 kg.
> Jeg er meget spændt på at høre hvordan det går fremad (og måske tilbage)
med
> jer andre på "Atkins"

Hvor kan man finde noget mere om denne kur....

Karina

Fra : Anette

Dato : 29-07-03 09:14

"knm" <knm@dvdtown.dk> > >
> Hvor kan man finde noget mere om denne kur....
>
> Karina

www.atkins.com er et glimrende sted at starte

Anette