MacSoup 2.5 kommer også på dansk
Fra : Mogens Thyregod

Dato : 28-07-03 17:44

Da ferien nu er slut (for de fleste) er det lykkedes mig at få kontakt
til René Erichsen (tak til Villy Erichsen for hjælp hertil) som ikke
længere vil foretage oversættelse af MacSoup til dansk.

Jeg har også haft kontakt til Stefan Haller og kan på baggrund heraf
meddele, at MacSoup fortsat vil kunne fås i en dansk version.

--
mvh.
Mogens Thyregod

Fra : Per Rønne

Dato : 28-07-03 18:41

Mogens Thyregod <moth@mothsoft.dk> wrote:

> [...]
>
> Jeg har også haft kontakt til Stefan Haller og kan på baggrund heraf
> meddele, at MacSoup fortsat vil kunne fås i en dansk version.

Hvornår kommer så den endelige 2.5 version [det er jo en beta vi
bruger].
--
Per Erik Rønne

Fra : Mogens Thyregod

Dato : 29-07-03 12:10

Per Rønne <per.ronne@invalid.dk> wrote:

> Hvornår kommer så den endelige 2.5 version [det er jo en beta vi
> bruger].

I følge Stefan Haller går der endnu 1-2 uger

--
mvh.
Mogens Thyregod

Fra : Per Rønne

Dato : 29-07-03 15:24

Mogens Thyregod <moth@mothsoft.dk> wrote:

> I følge Stefan Haller går der endnu 1-2 uger

Wunderschön.
--
Per Erik Rønne

Fra : Sebastian Adorján Dy~

Dato : 29-07-03 19:24

Hej

> [...]

> til René Erichsen (tak til Villy Erichsen for hjælp hertil) som ikke
> længere vil foretage oversættelse af MacSoup til dansk.

Det var godt, du fandt ham.

> Jeg har også haft kontakt til Stefan Haller og kan på baggrund heraf
> meddele, at MacSoup fortsat vil kunne fås i en dansk version.

Det bliver vel dig, der fortsætter den??? Sig til, hvis du skal have
hjælp af lingvisten til et eller andet

PS jeg fik i øvrigt kontakt med min stofawebmail i en kort overgang, men
nu har jeg problemer igen *ryste på hovedet*

/Sebastian
DK-8220 Brabrand - +45 86 25 10 50

Fra : Mogens Thyregod

Dato : 29-07-03 23:11

Sebastian Adorján Dyhr <sadyhr@mail.tele.dk> wrote:

> Det var godt, du fandt ham.

> Det bliver vel dig, der fortsætter den???

Ja, efter aftale med René Erichsen og Stefan Haller har jeg påtaget mig
den forsatte oversættelse af MacSoup

> Sig til, hvis du skal have hjælp af lingvisten til et eller andet

Jamen, jeg vil meget gerne have forslag til oversættelse af "Pipe" (ikke
rygeapperaturet!) i Mac OS X

> PS jeg fik i øvrigt kontakt med min stofawebmail i en kort overgang, men
> nu har jeg problemer igen *ryste på hovedet*

Jeg er bange for, at jeg ikke kan være til megen hjælp her. Beklager.

--
mvh.
Mogens Thyregod

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 30-07-03 00:01

Mogens Thyregod <moth@mothsoft.dk> wrote:

> Jamen, jeg vil meget gerne have forslag til oversættelse af "Pipe" (ikke
> rygeapperaturet!) i Mac OS X

Noget med kanal...

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Sebastian Adorján Dy~

Dato : 31-07-03 00:18

Hejsa

René Frej Nielsen <spam02@tdcadsl.dk> wrote:

> Noget med kanal...

"kanalisere" eller "videresende til" "send til" eller så

/Seb

DK-8220 Brabrand - +45 86 25 10 50

Fra : Per Rønne

Dato : 30-07-03 04:58

> Jamen, jeg vil meget gerne have forslag til oversættelse af "Pipe" (ikke
> rygeapperaturet!) i Mac OS X

UNIX-folk kalder det på dansk for - pipe. En oversættelse vil hurtigt
blive en »undersættelse« som masser af mennesker ikke forstår. Selv om
de såmænd udmærket ved hvad en »pipe« er for noget.

Lidt lige som når Appla Danmark har begået en kanonfejl ved at oversætte
drejer sig om arkiver med hængemapper og papir-dokumenter, men snakker
partition ...
--
Per Erik Rønne

Fra : Jens Rasmussen

Dato : 30-07-03 12:24

Fra : Jens Rasmussen

Dato : 30-07-03 12:27

Fra : Per Rønne

Dato : 30-07-03 13:47

Jens Rasmussen <hest@diku.dk> wrote:

> Hvad med et rør? Det er jo det det er :)

Det bliver /for/ forvirrende. Og under alle omstændigheder skal »pipe«
nævnes i parentes.
--
Per Erik Rønne

Fra : Henrik Münster

Dato : 03-08-03 21:15

Mogens Thyregod <moth@mothsoft.dk> wrote:

> Da ferien nu er slut (for de fleste) er det lykkedes mig at få kontakt
> til René Erichsen (tak til Villy Erichsen for hjælp hertil)

Jeg sagde jo, at de var i familie.

> som ikke længere vil foretage oversættelse af MacSoup til dansk.

Har han det ellers godt? Jeg skrev en del sammen med ham, da vi begge
havde forbindelse via Danadata og siden Tele Danmark. Vi mødtes vist på
en intern nyhedsgruppe. Det er ufatteligt, som tiden går. Det må være
6-7 år siden. På en eller anden måde lykkedes det mig med et ufatteligt
beskedent bidrag at blive nævnt som en af medhjælperne ved oversættelsen
af MacSOUP. Siden har jeg vist ikke skrevet sammen med René. Det er da
vist også længe siden, han sidst lod høre fra sig her i gruppen.
--
Henrik Münster
Esbjerg