Yes - En Savage mere på vejene!!
Fra : Brian

Dato : 03-04-01 17:01

Så fik jeg den endelig

Suzuki LS650PX Savage

Uden kørekort (får det forhåbentligt på torsdag) hentede jeg den idag kl.
16.47 ved Enghave Motor.

Jeg er fast besluttet på ikke at køre (jep), men jeg mangler argumenter
overfor migselv efter at have hentet min MC.

Er der nogen der kan hjælpe??

En SuperGlad hilsen fra Vanløse

Brian

Fra : Anders Rude Andersen

Dato : 03-04-01 17:14

"> Så fik jeg den endelig

> Suzuki LS650PX Savage

Tillykke =:)

> Jeg er fast besluttet på ikke at køre (jep), men jeg mangler argumenter
> overfor migselv efter at have hentet min MC.
>
> Er der nogen der kan hjælpe??

Det værst tænkelige er vel at du kommer ud for et uheld, hvor du kommer
slemt til skade. Så vil din ulykkesforsikring ikke dække.
Samtidig har du ikke en ansvarsforsikring til at dække de skader du
forvolder på andre, dette gælder både materiel såvel som personskader... Så
er den økonomiske fremtid ligesom slået ihjel =;)

Anders Rude
SV650S

Fra : Brian

Dato : 03-04-01 18:29

[snip]
> [...]
>forvolder på andre, dette gælder både materiel såvel som personskader... Så
>er den økonomiske fremtid ligesom slået ihjel =;)

Ulykkesforsikringen??? Den vil da dække ved uheld?!?!?! Det er kaskoen der
ikke dækker, men ansvarsforsikringen vil altid gælde.

Jeg skrev nu nok mest bare for at komme af med lidt af den boblende glæde,
der flyder efter at have afleveret checken og have kørt de første 5 km på en
spritny Savage.
Det er sgu svært ikke at tage turen, når man ser vejret og alle andre MC'ere
på vejene.

Jeg må holde mig i skindet 2 dage endnu (så gælder det bare om at bestå!!).
Jeg skal have det køretekniske kursus imorgen, så jeg får da kørt en smule.

Nå, men jeg må hellere læse videre i brugsforvirringen!

Mvh.

Brian
Savage

Fra : Philip

Dato : 03-04-01 18:45

> [...]
smule.

> Nå, men jeg må hellere læse videre i brugsforvirringen!

Hm? Har du bestået teori?
Jeg er også i gang med at tage kortet, og al undervisning og praksis er før
teoriprøven og derefter går der (efter sigende) op til FEM uger før
kørerprøven og man får kortet.
Læste nu at det er en formildende omstændighed hvis man har haft en del
køretimer, når nu man bliver snuppet uden kortet, så vil tro at jeg er ude
at køre efter teoriprøven.. kan da ikke vente 5 uger i det her gode vejt
mens cyklen (også nyindkøb for mig) står og ser ensom ud nede i gården.

Fra : Brian

Dato : 03-04-01 18:48

[snip]
>Hm? Har du bestået teori?
Jep, havde en enkelt fejl. Jeg ville ikke være blæret, så jeg lavede den med
vilje (yeah right!) :)

>Jeg er også i gang med at tage kortet, og al undervisning og praksis er før
>teoriprøven og derefter går der (efter sigende) op til FEM uger før
>kørerprøven og man får kortet.
Fem uger i Kbh. Du kan selv søge om at tage det i en by udenfor storbyen.
Prøv Hillerød, Helsingør og Roskilde. De har alle ultra kort ventetid. Jeg
kunne (hvis jeg havde være på køreteknik) have været kommet op i Hillerød og
Roskilde i sidste uge (jeg ringede om mandagen og der var tid torsdag og
fredag).

> [...]
>at køre efter teoriprøven.. kan da ikke vente 5 uger i det her gode vejt
>mens cyklen (også nyindkøb for mig) står og ser ensom ud nede i gården.

Det er en hovedregel, at politimesteren halverer bøden, men ingen hovedregel
uden undtagelse!!

Nu har jeg antaget, du boede i Kbh. Men sådan er det, når du ikke skriver
det!

Brian - Vanløse
Savage

Fra : Philip

Dato : 03-04-01 18:58

"Brian" <sadman@jubiipost.dk> wrote in message
> [...]
> uden undtagelse!!
>
> Nu har jeg antaget, du boede i Kbh. Men sådan er det, når du ikke skriver

Hm.. ja jeg bor nu i Lyngby men det er da i nærheden
Hvis der er så kort ventetid så var det afgjort noget at overveje... ja for
jeg er ved at blive desperat. Det er IKKE en fed fornemmelse at have en ny
mc stående og så ikke munne køre på det. *vrææææl*

Læste ang bøder at hvis man har hafte et "ikke uvæsentligt antal køretimer",
så trækker de 2000 fra og hvis man har en lav indkomst så halveres den.
Det vil så sige (5000-2000)/2=1500... og hvis man har redningshjælp så man
kan få cyklen transporteret hjem, så kan man vel egentlig.. *rækker langsomt
ud efter styrthjelmen*..... jaaa *finder startnøglerne frem*... jo mon
ikke..?..*er ude af døren*

Nah... still here..kom i tanke om at jeg ikke har tegnet redningshjælp
abonementet endnu.. dang! :--)

Fra : Brian

Dato : 03-04-01 19:05

> [...]
>ikke..?..*er ude af døren*
>
>Nah... still here..kom i tanke om at jeg ikke har tegnet redningshjælp

Jeg skrev under på Tophjælp, kasko og hele svineriet idag.
Jeg har taget kortet (snart) i Gentofte og har kørt en del i Lyngby. Hvis
bare din kørelærer er med på den, så skulle der ikke være noget til hinder
for at søge i en anden by.
Skriv hvis du mangler numre på kørekort-kontorerne.

Mvh.
Brian

Fra : Philip

Dato : 03-04-01 20:04

> Jeg skrev under på Tophjælp, kasko og hele svineriet idag.
> Jeg har taget kortet (snart) i Gentofte og har kørt en del i Lyngby.

Heh.. lyngby.. de ensrettede gaders by

> Hvis bare din kørelærer er med på den, så skulle der ikke være noget til
hinder
> for at søge i en anden by.
> Skriv hvis du mangler numre på kørekort-kontorerne.

Jeg checker op med ham næste gang. Så kan jeg evt lige skrive en mail til
dig ang kontor numrene. Takker

Fra : Michael Haahr

Dato : 03-04-01 19:08

> Ulykkesforsikringen??? Den vil da dække ved uheld?!?!?! Det er kaskoen der
> ikke dækker, men ansvarsforsikringen vil altid gælde.

Står det i din police ? I min, godt nok kun til knallert 30 står der i
forsikringbetingelserne, paragraf 9 Forsikringen dækker ikke ansvar for
skader sket medens knallerten førtes af person, som ikke opfylder
færdselslovens krav om førens alder og knallertbevis.

Mvh.

Michael H.

Fra : Peter Sindrup

Dato : 04-04-01 11:58

"Anders Rude Andersen" <t-rex@sondergade.dk> wrote in message

> "> Så fik jeg den endelig

> Tillykke =:)

Der er ca. 5.000 gode grunde til ikke at køre (Første bøde for at køre uden
kort)

> Det værst tænkelige er vel at du kommer ud for et uheld, hvor du kommer
> slemt til skade. Så vil din ulykkesforsikring ikke dække.

Kan være rigrigt.

> Samtidig har du ikke en ansvarsforsikring til at dække de skader du
> forvolder på andre, dette gælder både materiel såvel som personskader...

> er den økonomiske fremtid ligesom slået ihjel =;)

Vrøvl. Ansvarsforsikringen dækker _altid_ (den er jo til for den andens
parts skyld)
En anden ting er at forsikringsselvskabet så efterfølgende _kan_ vælge at
gøre regress mod dig
(altså forsøge at indrive pengene igen hos dig)

Peter

Fra : boe

Dato : 04-04-01 12:09

"Peter Sindrup" <psi@netdesign.dk.com> wrote in message

> [...]
> gøre regress mod dig
> (altså forsøge at indrive pengene igen hos dig)

Og det kan de kun, hvis de kan bevise at ulykken skyldes manglende
kørekundskaber hos føreren på grund af det manglende kørekort. Og det bliver
svært, hvis han står umiddelbart foran at skulle til køreprøve.
Alligevel: Lad den nu stå de par dage - nu har du allerede ventet over 18
år, så kan du vel også vente et par dage mere Jeg havde en kammerat da
jeg var ung, hvis umådeligt dumme far havde foræret ham - af alle maskiner -
en 2T Kawazaki 750 i fødselsdagsgave. Knægten var lige blevet 18 og var ved
at tage kørekort. Mcén stod i kælderen, knægten fandt nøglen, "stjal" dyret
uden faderens viden og kørte sig selv ihjel og passagerens ben af....

Bo, VF1000F

Fra : Leif

Dato : 03-04-01 17:40

> Jeg er fast besluttet på ikke at køre (jep), men jeg mangler argumenter
> overfor migselv efter at have hentet min MC.

> [...]

Hej Brian

Tillykke med den !

Se evt. tråden - Kørsel uden kørekort -

Hilsen

Leif

XS650

Fra : Stig H. Jacobsen

Dato : 03-04-01 18:53

On Tue, 3 Apr 2001 18:01:22 +0200, Brian wrote:

> Jeg er fast besluttet på ikke at køre (jep), men jeg mangler argumenter
> overfor migselv efter at have hentet min MC.
> Er der nogen der kan hjælpe??

Yup, ikke med argumenter, men giv mig din adresse, så kommer jeg
og henter dine nøgler

Tillykke med den!

--
Stig / shj@bigfoot.com

Fra : Brian

Dato : 03-04-01 19:06

Tak!

Den er lænket fast til min ankel!
Jeg har bare et problem! Jeg skal træne fodbold om 45 min. Det bliver sgu
hårdt med 200Kg. om ankelen!!

Brian

Fra : Tonny Eskesen

Dato : 03-04-01 20:35

"Brian" <sadman@jubiipost.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Den er lænket fast til min ankel!
> Jeg har bare et problem! Jeg skal træne fodbold om 45 min. Det bliver sgu

Hæi do

Bare tøm tanken og luk luften ud af dækkene og sluk lyset, så vejer den ikke
så meget. Så skulle man nok kunne spille lidt bold hehe

hamselv herfra

Fra : Brian

Dato : 03-04-01 21:00

Hæi hamselv!!

Du kan godt være lidt sjov, men du forsøger vel bare at holde humøret så
højt som muligt. Det er jo svært uden Savage? :)

Hvordan gik det med banken?

Ses vi den 12/4??

Brian - Vanløse
Savage

Fra : Tonny Eskesen

Dato : 04-04-01 05:13

Hæi do

Johhhhh uden Savage går det ikke, meeeeen med en god slæde så kan man lidt
alligevel.
Har fået ny bank, så det går dælem dulme wældig. Snart blir der måske råd
til en cykel, men ikke hvis du spørger madammen hehe.
Og jeps, d. 12/4 kommer jeg, hvis det da er Esbjerg du snakker om. Har vist
liiiiiige tid til at komme ned og kigge selvom vi skal flytte de dage. Men
Træf på Torvet skal man til da

hamselv, der skal på job, herfra

Fra : HL

Dato : 04-04-01 14:46