Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
"En Klodset Verden"
Fra : Glenn Rasmussen

Dato : 28-07-03 14:50

Hej NG,

Så har jeg været en tur i den klodsede verden og fik disse billeder ud af
det...

http://www.tyranno.dk/digitalphotos/legoland/IMG_0782.JPG
Bortset fra de mange mennesker synes jeg bare billedet er flot.

http://www.tyranno.dk/digitalphotos/legoland/IMG_0796.JPG
Hollywood

http://www.tyranno.dk/digitalphotos/legoland/IMG_0817.JPG
Fantastisk, hvad der kan laves af lego.

http://www.tyranno.dk/digitalphotos/legoland/IMG_0819.JPG
Det Hvide Hus

http://www.tyranno.dk/digitalphotos/legoland/IMG_0838.JPG
En pæn blomst midt i det hele.

http://www.tyranno.dk/digitalphotos/legoland/IMG_0867.JPG
Ryger man en fredspibe?

http://www.tyranno.dk/digitalphotos/legoland/Img_0903_frammed.jpg
Det er et yndig land...

http://www.tyranno.dk/digitalphotos/legoland/Img_0944.jpg
En sensommer aften i en tilfældig havn...

http://www.tyranno.dk/digitalphotos/legoland/Img_0955.jpg
Lufthansa

/Glenn
(Remove "REMOVETHIS" in the end of my e-mail to reply.)

Fra : Kurt Hansen

Dato : 28-07-03 19:00

Mon, 28 Jul 2003 15:49:32 +0200, skrev Glenn Rasmussen:

> [...]
>
>http://www.tyranno.dk/digitalphotos/legoland/IMG_0782.JPG
>Bortset fra de mange mennesker synes jeg bare billedet er flot.

Du har ret: inde mellem træerne, under buskene... alle steder myldrer
det med mennesker. Okay, skal I lige ha' en sommerferiehistorie?

I hundredeåret for slaget ved Little Big Horn ville bystyret markere
det med at lade udføre et stort maleri af begivenheden, til ophængning
på rådhuset. Man engagerede en kendt maler, og han gik straks i gang.

Da billedet blev afsløret ved en højtidelighed på selve dagen, blev
forsamlingen noget chokerede, for på billedet sås i forgrunden en ko
med en glorie over hovedet, og i buskene i baggrunden myldrede det med
siux'er og commanches i alle mulige og umulige samlejestillinger.

Borgmesteret fór hen til maleren og spurgte hvad det skulle betyde.

"Jo", svarede han. "Under min research på det lokalhistoriske arkiv,
fandt jeg ud af, at general Custers sidste ord var: "Holy cow, the
bushes are full of fucking indians"!!!

> [...]
>Det er et yndig land...
>
>http://www.tyranno.dk/digitalphotos/legoland/Img_0944.jpg
>En sensommer aften i en tilfældig havn...

Fint nok. Det er mange år siden jeg sidst har været i Legoland og nu
har jeg så haft mulighed for at se de nyeste klodskreationer udi
Billund. Og det er vel så det? Ikke noget skjult budskab, eller noget?

Venlig hilsen
Kurt Hansen
(Ret min spamsikring i e-mail adressen, hvis du skriver til mig direkte)

Fra : .J.S...

Dato : 28-07-03 21:18

"Glenn Rasmussen" <tyranno@mail.ikasths.dkREMOVETHIS> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> http://www.tyranno.dk/digitalphotos/legoland/IMG_0782.JPG
> Bortset fra de mange mennesker synes jeg bare billedet er flot.

Jeg synes nu farverne er lidt plastic-agtige

Fra : Ole Gyldenløve

Dato : 28-07-03 21:49

> Jeg synes nu farverne er lidt plastic-agtige
Hmmmm... det er vel egentlig også en slags plastic, ikk'
/Ole

Fra : Anders Lund

Dato : 29-07-03 10:31

"Glenn Rasmussen" <tyranno@mail.ikasths.dkREMOVETHIS> wrote in message
> http://www.tyranno.dk/digitalphotos/legoland/IMG_0819.JPG
> Det Hvide Hus

Godt nok ikke Det Hvide Hus, det er ikke så stort.
http://lvaas.org/gallery/2002/dc/19-white-house-close-up.jpg

Kan ikke lige huske hvad huset hedder, men det er vist der hvor de "styre"
USA.

Ellers nogle flotte billeder - det er så længe siden at jeg har været i
Legoland, at jeg ikke kan huske det.

Fra : Kurt Hansen

Dato : 29-07-03 10:41

Tue, 29 Jul 2003 11:31:15 +0200, skrev Anders Lund:

> [...]
>http://lvaas.org/gallery/2002/dc/19-white-house-close-up.jpg
>
>Kan ikke lige huske hvad huset hedder, men det er vist der hvor de "styre"

Det er Capitol - det amerikanske senat.

Fra : Glenn Rasmussen

Dato : 29-07-03 10:57

NG,

> Det er Capitol - det amerikanske senat.

Det var da pudsigt. Tog det bare for givet med det samme, at det var det Det
Hvide Hus *g*.

Nå, men så udskift "Det Hvide Hus" med "Capitol" ;).

Fra : Ole Gyldenløve

Dato : 29-07-03 17:57

"Kurt Hansen" <kurtFJERNDETTE@towle.dk> skrev i en meddelelse
> http://lvaas.org/gallery/2002/dc/19-white-house-close-up.jpg
> Det er Capitol - det amerikanske senat.

Efter min bedste overbevisning *er* det The Wihite House. Capitol er
langt større, har en mægtig kuppel og en eller anden statue på toppen.
Foran Capitol er der noget vand og en rytterstatue (mon det er George
Washington?).

mvh
Ole

Fra : Kurt Hansen

Dato : 29-07-03 19:02

Tue, 29 Jul 2003 18:57:00 +0200, skrev Ole Gyldenløve:

> [...]
>langt større, har en mægtig kuppel og en eller anden statue på toppen.
>Foran Capitol er der noget vand og en rytterstatue (mon det er George

Hallo, kigger vi på det samme Lego-billede?
http://www.tyranno.dk/digitalphotos/legoland/IMG_0819.JPG

The White House har ingen kuppel (så er den i hvert fald meget flad og
meget gemt omme bagved) og har kun fire fag vinduer på hver side af
kolonaden. Capitol derimod har der ud over store sidebygninger med
trappepartier - ganske som Lego-billedet.

Sagde han BASTA!?

Fra : Jens Valentin

Dato : 30-07-03 10:08

Det er "the Capitol"