geninstallation af Classic?
Fra : Lone Koefoed

Dato : 28-07-03 13:43

Hej

Nu er det min Classic, der ikke vil som jeg vil, idet den ikke vil
starte.
Kan man geninstallere sin Classic uden at osX også skal geninstalleres
(og mine personlige filer vel går tabt)?

Bruger egentlig aldrig programmet, men nu vil jeg se på WordPerfect som
måske kører under Classic.

*Lone, som bruger nyeste version af osX

Fra : Kaj Christiansen

Dato : 28-07-03 15:46

Lone Koefoed <karotte@mac.com> wrote:

> [...]
> (og mine personlige filer vel går tabt)?
>
> Bruger egentlig aldrig programmet, men nu vil jeg se på WordPerfect som

Et skud i tågen: Start fra OS 9 cd'en og installer; efterfølgende skal
du så opdatere til 9.2.2, hvis det ikke er det der er på cd'en. Så kan
du så vælge den nye mappe i OS X: systemindstillinger: Classic. Det kan
godt være, at der er en genvej, men jeg tror det ikke.

Og ja: Wordperfect kan køre under classic, har jeg lige fået at vide;
husk at bruge updateringspatchen til OS 8-9 først.

mvh.
Kaj.
--
Never Mind the Dog...
BEWARE OF OWNER !

Fra : Storm

Dato : 28-07-03 16:32

Kaj Christiansen <kajc@ofir.dk> wrote:

> [...]
> du så vælge den nye mappe i OS X: systemindstillinger: Classic. Det kan
> godt være, at der er en genvej, men jeg tror det ikke.

Har du mulighed for at starte op fra installations-cd'en og køre
DiscDoctor?
Jeg har lige været ude for det samme, altså min classic ville ikke
starte. Men en DiscDoctor kurerede en fejl "Mount... et eller andet", så
den kører igen.

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Lone Koefoed

Dato : 31-07-03 14:22

Tak for jeres svar. De var vældig informative, men det virkede ikke.
Jeg har geninstalleret 9.2.2, men fejlen ved opstart af Classic er
"Classic Startup failed to start due to an error [5]". Så det må jo være
min osX, den er gal med?

Google har intet svar ved indtastning af ovenstående streng, så nu
tænkte jeg, at nogle af jer måske havde et bud?

Jeg har repareret permissions, men lige meget hjælper det.

Jeg kan godt boote i os9, så det kan jo blive løsningen.

--
Lone

Fra : Storm

Dato : 31-07-03 20:05

Lone Koefoed <karotte@mac.com> wrote:

> Tak for jeres svar. De var vældig informative,

Er vi ude i noget ironi.

> men det virkede ikke. Jeg har geninstalleret 9.2.2, men fejlen ved opstart
> af Classic er "Classic Startup failed to start due to an error [5]". Så
> det må jo være min osX, den er gal med?

F**k Classic, det er en tung pligtdans. Uigennemskuelig og inkonsekvent.
Jeg er _så_ træt af den.

> [...]
>
> Jeg har repareret permissions, men lige meget hjælper det.
>
> Jeg kan godt boote i os9, så det kan jo blive løsningen.

Men herrregud - alt det bare for at læse et WordPerfect dokument.
Jeg har lidt mere brug for det - nu er den bare gal igen, det virker
næsten som om det er varmen. Classic skal bruge _en time_ for at starte
op, så nu har jeg besluttet en formattering af min harddisk, måske
trænger den - der er installeret/afinstalleret meget i det sidste år
uden en formattering.
Tror du det vil hjælpe ? Først prøver jeg lige en genopbygning af
skrivebordet - bootet i OS 9.

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Lone Koefoed

Dato : 31-07-03 22:23

In article <1fyzb4u.o9x6hcf2oi1wN%Ninzen@ofir.dk>,
Ninzen@ofir.dk (Storm) wrote:

> Er vi ude i noget ironi.
Nej, for det er dårlig skik uden at smutte en smiley i enden. Det var
faktisk gode bud på, hvad man kunne foretage sig.

> Men herrregud - alt det bare for at læse et WordPerfect dokument.
ja, nu. Men inden jeg ser mig om, vil jeg gerne bruge den til noget
andet, og så har jeg balladen alligevel.

Det er sikkert en mærkelig og uforklarlig ting, og så er det så det og
jeg må boote i os9, hvis jeg vil bruge den til noget. Men hvis nu nogen
vidste noget, så ville min nysgerrighed have det bedre. Eller noget :)

--
Lone