Ideer til "sundt" slik!!
Fra : Eddy Folder

Dato : 28-07-03 13:10

Hej folks

Jeg har lige banket 15 kilo af og har ikke nogle problemer med at holde
vægten nede. Jeg har desværre altid har en irriterende ting med at jeg godt
kan lide at hygge tygge på ting *g* Altså gulerødder og lignende, men her
nu er jeg blevet træt af gulerødder og da det er sommer og godt vejr, er
gulerødderne blevet afløst af ærter og vandmelon. Jeg har ikke lyst til
chips eller andet af den dur, men kan godt lide ærter, melon og lignende.

Nu må der vel sidde nogle der ude som også går og hyggespiser den slags ting
og der må helt sikkert også være nogle der ude som kender til nogle små
hygge snaks som er i lignende kategori af det jeg har nævnt???

Mvh.

Eddy Folder

Fra : RB

Dato : 28-07-03 17:25

Ja, vi kender alle sammen til det... og jeg er begyndt at købe forskellige
former for tørt frugt.
Det smager mange gange som slik, men de er jo sundt slik
Man kan få et stort udvalg i grønhandler, f. eks kan nævnes abrikos, figner,
dadler, kokos, æbler, osv.. der findes nogle blandings poser med en masse i
(kan varmt anbefales, næsten som en pose Familie Guf ), og de koster heller
ikke det store... (20-30kr posen)...
M.v.h.
RB

Fra : Pia J

Dato : 28-07-03 17:40

"RB" <rafikbouanik@hotmail.com> wrote in message
> Ja, vi kender alle sammen til det... og jeg er begyndt at købe forskellige
> former for tørt frugt.
> Det smager mange gange som slik, men de er jo sundt slik

Der er temmelig stor koncentration af sukker = energi = kalorier i sådan
noget tørret frugt, og det giver blodsukkeret et ordentligt spark...

Så det er vist ikke helt så godt som ærter - selvom det er bedre end
vingummi :)

:Pia

Fra : Rene' Hjorth

Dato : 28-07-03 19:48

[RB | Mon, 28 Jul 2003 18:25:29 +0200]

>Det smager mange gange som slik, men de er jo sundt slik

Sundt og sundt...

Det er rigtigt at der er både vitaminer og frugtfibrer i tørret frugt,
men har du kigget på hvor meget sukker der er i noget af det?

Du tager en frugt der fra naturens side indeholder meget sukker, og i
mange tilfælde koger du den i sukkerlage før du tørrer den...

Jeg tror faktisk at du kan finde en del slik med *mindre* sukker en
flere former for de eksisterende former for "sundt slik"

Så, kig på varedeklarationen først...

René
www.rene.hjorth.com
& www.lowcarb.dk

Fra : RB

Dato : 28-07-03 20:22

LOL

Fra : Therese

Dato : 28-07-03 23:00

"Rene' Hjorth" skrev
> Jeg tror faktisk at du kan finde en del slik med *mindre* sukker en
> flere former for de eksisterende former for "sundt slik"

Men man føler sig sundere og er det ikke tanken der tæller? LOL
--
Mange hilsner
Therese