Eksterne filer <> samling af programfiler ~
Fra : Ukendt

Dato : 28-07-03 10:38

Hej Los Gruppos,

jeg har lige et hurtigt spørgsmål jeg har funderet over:
Hvis man gør brug af eksterne filer i sit program, såsom
konfigurationsfiler som skal skrives til etc., hvorledes opfører
disse sig så i forbindelse med jarfiler? Dvs. hvis jeg samler mit
program i en jarfil, hvad sker der så, når jeg vil eksempelvis skrive
til en konfigurationsfil jeg har?

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
"Sic gorgiamus allos subjectatos nunc"
Lars 'Trygleren' Winther

Fra : Martin Kofoed

Dato : 28-07-03 10:51

"Trygleren [9000]" <HesteskeletAhesteskelet.dk> wrote:

> jeg har lige et hurtigt spørgsmål jeg har funderet over:
> Hvis man gør brug af eksterne filer i sit program, såsom
> konfigurationsfiler som skal skrives til etc., hvorledes opfører
> disse sig så i forbindelse med jarfiler?

"Det kommer an på"

Hvis du har en web-app, der bliver wrappet op i en war-pakke, vil den jo
blive pakket ud igen på serveren (sådan forholder det sig i hvert fald med
de app. servere, jeg kender til). Så din properties/conf-fil vil typisk
være at finde i <app root>/WEB-INF/conf.

Hvis du har en jar, du vil distribuere, gør du som man gør med eksempelvis
Log4J. Man har properties filen et eller andet sted i classpath'en ved
siden af. Kunne evt. også være i samme dir som din jar-fil.

--

Martin

Fra : Niels Dybdahl

Dato : 29-07-03 22:12

> Hvis du har en jar, du vil distribuere, gør du som man gør med eksempelvis
> Log4J. Man har properties filen et eller andet sted i classpath'en ved
> siden af. Kunne evt. også være i samme dir som din jar-fil.

Det er faktisk også muligt at få Java programmet til at læse fra en
konfigurationsfil, som ligger inden i Jar filen. Jeg ved ikke hvad der sker
hvis du prøver at skrive til sådan en fil, men det er der vist heller ikke
nogen idé i.

Niels Dybdahl

Fra : Anders Holmbech Niel~

Dato : 30-07-03 05:43

Martin Kofoed wrote:

> [...]
> fald med de app. servere, jeg kender til). Så din properties/conf-fil
> vil typisk være at finde i <app root>/WEB-INF/conf.

Jeg tror dette oftest er tilfældet for specielt de servere der er gratis. I
hvert fald så udpakker Weblogic hverken war eller ear filer.
Og i specifikationen står der ikke at man skal eller ikke skal.
j2ee 1.3 spec side 108

Fra : Anders Holmbech Niel~

Dato : 30-07-03 05:33

Hejsa

Den korte version - hvis du ligger din konfigurationsfil inde i jar'en kan
du ikke skrive i den.

Så hvis du skal skrive i den skal den ligge ved siden af udpakket.

MVH

Anders Holmbech Nielsen

Fra : Ukendt

Dato : 30-07-03 15:26

> Den korte version - hvis du ligger din konfigurationsfil inde i jar'en kan
> du ikke skrive i den.

Takker og bukker =)

--
www.hesteskelet.dk