FI-kort og Nordea
Fra : Kurt Moskjær Anderse~

Dato : 28-07-03 09:10

Hej!

På alle fakturaer vi udsender, er der vedhæftet et FI-kort til indbetaling
på vores konto hos Nordea.

Hvor det tidligere har været muligt at se indbetalingen på kontoudtoget ca.
2 dage efter indbetalingen er foretaget, går der nu gerne 5-7 dage før vi
kan se indbetalingen.

Vores bankrådgiver siger at det ikke er noget de kan gøre noget ved, men
derimod indbetalernes banker som strækker betalingen de ekstra dage, men det
virker sært at det pludselig er alle vores kunders banker, der strækker
betalingen.

Nogen der har været ude for noget lignende eller har et forslag til en mulig
løsning?
På forhånd tak

Kurt Moskjær Andersen
www.moskjaer.dk

Fra : Bo

Dato : 28-07-03 18:35

"Kurt Moskjær Andersen" <05u4t001@sneakemail.com> skrev i en meddelelse
> Hej!
>
> På alle fakturaer vi udsender, er der vedhæftet et FI-kort til indbetaling
> på vores konto hos Nordea.

Hvis I have haft jeres konto i Danske Bank og en remittering sker kl. 12:00 så ville
pengene gå ind på jeres konto kl. 15:00 altså samme dag !

Forøvrigt ville det være *smart* at FI-71-nr. påtrykkes forneden på Fakturaen
OCR-læsbart, så sparer i trykningen af Fi-kort

Fra : Kurt Moskjær Anderse~

Dato : 29-07-03 09:04

"Bo" <Xbolten@ofir.dk> skrev i en meddelelse news:bg3mtg$v5$1@sunsite.dk...

> [...]
Fakturaen
> OCR-læsbart, så sparer i trykningen af Fi-kort

Tak for hintet - det vil vi da helt sikkert overveje, både med bankskifte og
med påtrykning af FI-kort nummer nederst på fakturaen.

Kurt Moskjær Andersen
www.moskjaer.dk

Fra : Knud Berggreen

Dato : 30-07-03 18:52

On Mon, 28 Jul 2003 19:35:17 +0200, "Bo" <Xbolten@ofir.dk>
wrote:

>"Kurt Moskjær Andersen" <05u4t001@sneakemail.com> skrev i en meddelelse

>Hvis I have haft jeres konto i Danske Bank og en remittering sker kl. 12:00 så ville
>pengene gå ind på jeres konto kl. 15:00 altså samme dag !

Det må jeg nok sige at jeg tvivler på er korrekt. Det vil
nemlig være et brud på hele sektoraftalen omkring FI-kort.
Og hvis det trods alt skulle være rigtigt, så ville det være
betinget af at indbetalingen også skete i Danske Bank.

>Forøvrigt ville det være *smart* at FI-71-nr. påtrykkes forneden på Fakturaen
>OCR-læsbart, så sparer i trykningen af Fi-kort

Enig.

/Knud

--
Berggreen Service
Software Sales & Distribution in

Fra : Knud Berggreen

Dato : 30-07-03 18:54

On Mon, 28 Jul 2003 10:10:11 +0200, "Kurt Moskjær Andersen"
<05u4t001@sneakemail.com> wrote:

> [...]
>virker sært at det pludselig er alle vores kunders banker, der strækker

Nordea prøver at bilde dig noget ind. Sektoraftalen siger
præcis 2 bankdage.

>Nogen der har været ude for noget lignende eller har et forslag til en mulig
>løsning?

Spring din bankrådgiver over og find en som ved hvad
personen taler om.

/Knud