Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
at reparere corrupt jpeg
Fra : Jens Valentin

Dato : 27-07-03 11:50

Hjemvendt fra ferie opdager jeg til min store skræk at flere af billederne
ikke kan åbnes pga. at filerne (jpg) er ødelagte.
Findes der nogle programmer som evt. kan gendanne jpeg filer, eller har
nogle herinde kendskab til andre muligheder?

mvh

jens valentin

Fra : emj

Dato : 28-07-03 01:32

On Sun, 27 Jul 2003 12:49:56 +0200, "Jens Valentin"
<vejen@bigfoot.com> wrote:

>Findes der nogle programmer som evt. kan gendanne jpeg filer, eller har
>nogle herinde kendskab til andre muligheder?

Det er sikket sket ved overførsel til PC. Man skal f,eks, være
omhyggelig med ikke at slukke for digien, mens den er aktiv.
De ligger vel stadig på kortet i en eller anden form.
Selv om de er slettet på kortet, kan du finde dem igen med
gratis-programmet "file recovery
http://www.pcinspector.de/file_recovery/welcome.htm
Hilsen emj

Fra : Peter Schrøder

Dato : 28-07-03 07:35

"Jens Valentin" skrev...
> [...]
> Findes der nogle programmer som evt. kan gendanne jpeg filer, eller har
> nogle herinde kendskab til andre muligheder?

Prøv at åbne dem med Internet Explorer. Den kan
nogle gange læse filer ingen andre programmer
kan. Hvis du kan åbne dem i IE, så "gem som"
bmp.

Peter Schrøder
peterschATvip.cybercity.dk
replace AT with @ to reply

Fra : Jens Valentin

Dato : 28-07-03 10:07

Tak for svarene, men ingen af dem kan jeg desværre bruge.

Filen har samme størrelse som de andre fra kameraet.
Så jeg antager der er sket et eller andet i filen som umuliggør at den kan
åbnes.

Derfor er mit spørgsmål om der findes et eller andet værktøj, der kan ændre
indholdet af filen
således at den kan åbnes.

Fra : Peter Schrøder

Dato : 28-07-03 10:46

"Jens Valentin" skrev...
> Derfor er mit spørgsmål om der findes et eller andet værktøj, der kan
ændre
> indholdet af filen
> således at den kan åbnes.

Hvis det er et Smartmedia, XD- eller CFkort, kan du
skrive til mig privat. Jeg har forskellige typer sw
der nogle gange kan, andre gange ikke...
Dechifrér min email i signaturen, hvis du er
interesseret.

Fra : emj

Dato : 28-07-03 12:18

On Mon, 28 Jul 2003 11:07:01 +0200, "Jens Valentin"
<nospam.jens@aka-vejen.dk> wrote:

>Tak for svarene, men ingen af dem kan jeg desværre bruge.

Har du prøvet
file recovery
Det kan finde filerne igen på kortet, selv om du har slettet dem.
Hilsen emj

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 28-07-03 11:01

Jens Valentin wrote:

> Hjemvendt fra ferie opdager jeg til min store skræk at flere af
> billederne ikke kan åbnes pga. at filerne (jpg) er ødelagte.

Prøv at lægge et af dem på en webside og giv os adressen.
--
JPEGCrops 0.5.20 beta - Tabsløs beskæring af JPEG billeder -
http://ekot.dk/JPEGCrops/

Fra : Jens Valentin

Dato : 29-07-03 06:30

http://www.aka-vejen.dk/defekt/

Fra : Jens Tønnesen

Dato : 29-07-03 08:15

"Jens Valentin" <nospam.jens@aka-vejen.dk> skrev i dk.fritid.foto:

>http://www.aka-vejen.dk/defekt/

Du skriver på siden:

>Hvis nogen kan reparere den vil jeg være yderst taknemmelig

Det tror jeg desværre godt, at du kan skyde en hvid pind efter. Der er
absolut intet i filen, der minder om, at den engang har været en
jpg-fil.

Jeg tror, at du skal finde flashram-kortet frem og prøve diverse
file-recovery-værktøjer på det. Jeg har selv gode erfaringer med Photo
Rescue (http://www.datarescue.com/photorescue/), men der findes andre
alternativer.

--
Jens Tønnesen - http://www.pressefoto.dk

Fra : Jens Valentin

Dato : 29-07-03 10:06

Hmm, tænkte det nok.

Må ud og investere i en kortlæser og prøve lidt file-recovery.

Tak

jens

Fra : Henrik Villadsen

Dato : 29-07-03 15:27

On Tue, 29 Jul 2003 07:30:07 +0200, "Jens Valentin" <nospam.jens@aka-vejen.dk>
wrote:

>http://www.aka-vejen.dk/defekt/

Filen er ikke tom, men starten mangler ihvertfald.

Har du mulighed for at uploade en fil der dur med samme opløsning?
--
Henrik

Fra : Jens Valentin

Dato : 01-08-03 06:00

Der er på www.aka-vejen.dk/defekt uploadet en fil der dur, med samme
opløsning.

jens

Fra : Henrik Villadsen

Dato : 01-08-03 12:22

On Fri, 1 Aug 2003 07:00:26 +0200, "Jens Valentin" <nospam.jens@aka-vejen.dk>
wrote:

>Der er på www.aka-vejen.dk/defekt uploadet en fil der dur, med samme
>opløsning.
>
>jens

Hmm det hjalp desværre ikke ret meget...

Du kan måske få billedet ud fra ramkortet med en kortlæser (hvis du altså ikke
har brug det siden uheldet) og div. undelete programmer.
--
Henrik