Gyser
Fra : Mads Jensen

Dato : 27-07-03 21:42

Hej

Hvilken gyser formår bedst at skræmme folk fra vid og sans ? Står og mangler
nogle gode gys!

mvh.
Mads
--
Mads Jensen
http://www.ddfr.dk Dansk Donaldist-Forening

Fra : Rasmus Mejer Christe~

Dato : 27-07-03 21:59

Jeg sad faktisk og skulle til at spørge om det samme! :)

Jeg sidder og overvejer om jeg skal købe filmen "Den usynlige forfølger"
(Org. "The Entity") da jeg på Internettet har læst at den skulle være
særdeles uhyggelig - nogen som kan anbefale den?

Mht. nogle gode gys kan jeg klart anbefale "Kvinden i sort" som er blevet
vist nogle gange i TV - dejlig britisk gyser som desværre er lidt svær at
opdrive...

Mvh. Rasmus

Fra : Mogens

Dato : 27-07-03 23:46

On Sun, 27 Jul 2003 22:58:31 +0200, "Rasmus Mejer Christensen"
<Rasmus87@c.dk> wrote:

> [...]
>(Org. "The Entity") da jeg på Internettet har læst at den skulle være
>særdeles uhyggelig - nogen som kan anbefale den?

Både og. Den var rimelig uhyggelig da jeg så den første gang for mange
år siden, men de sidste par gange den har været vist på TV har den
virket lidt tam, måske fordi at man er blevet forvænt med alle de
special effects som bruges idag. Der er dog nogen effects som er
rigtigt godt lavet, men jeg skal jo ikke spoile handlingen.
Selve historien fejler dog som sådan ikke noget ( filmen skulle efter
sigende bygge på virkelige begivenheder).
Jeg vil sige at hvis du kan få filmen billigt, så er det en OK gyser,
men det er ikke en jeg ville betale dyrt for at se.

mvh Mogens

Fra : zcully

Dato : 27-07-03 22:08

"Mads Jensen" <astrup_jensenNOSPAM@hotmail.com> wrote in message
> Hej
>
> Hvilken gyser formår bedst at skræmme folk fra vid og sans ? Står og
> [...]

Det er jo meget forskelligt fra person til person.
Hvis du spørger anmeldere vil de nok sige at alletiders største gys er
Excorcisten, rosemarys baby eller Don't look now (den med Donald Sutherland
fra 1973). Dem syntes jeg så personligt ikke er noget specielt gyseligt
over!!

Jeg syntes The Gift var ret creepy selvom det jo egentlig ikke er en
decideret gyser.
Ellers var Urban Legend og Candyman også ret forstyrende for min nattesøvn.
Men det fandt jeg senere ud af at det var på grund af at jeg så dem i
biografen. Har set dem igen på video og der var de lidt tamme!!

/Zcully

Fra : René Nielsen

Dato : 27-07-03 23:32

"zcully" <*removethis*zcully@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> "Mads Jensen" <astrup_jensenNOSPAM@hotmail.com> wrote in message

> mangler

Davs Mads.

Jeg har lige set Fear dot com på dvd, den kan jeg ikke anbefale.
Jeg er klar over, at det ikke hjælper dig meget, men jeg syntes den var så
dårlig, at du skulle advares mod at gøre samme fejltagelse som mig.

God vind

Mvh René "tuba"

Fra : Anders Vind Ebbesen

Dato : 27-07-03 23:34

> Hvilken gyser formår bedst at skræmme folk fra vid og sans ? Står og
mangler
> nogle gode gys!

Matrix 2 - SKRÆMMENDE dårlig. Du vil ligge vågen flere nætter (og spekulere
på hvorfor du spildte tid og penge på den).

Ellers kan jeg anbefale dig: http://tinyurl.com/i80e

--
Anders Vind Ebbesen
Ugebrevet Ignorant: http://www.webbesen.dk

Fra : Jesper

Dato : 28-07-03 08:51

Mads Jensen <astrup_jensenNOSPAM@hotmail.com> wrote:

> Hej
>
> Hvilken gyser formår bedst at skræmme folk fra vid og sans ? Står og mangler
> nogle gode gys!

Gode gys er en mangelvare, skal man nævne nogle mere ukendte af slagsen:

Tourist Trap
Puppetmaster
Nightmare Alley(1946 - atypisk film noir)
Phantasm
Event Horizon
Nightmare (1981 - AKA Nightmare In A Damaged Brain)
Scarecrows (1987)
The Haunting (den gamle sort/hvide)

global village idiots. - Paul Ginsparg.

Fra : Michael Castensen

Dato : 28-07-03 18:49

"Jesper" <none@invalid.invalid> skrev i en meddelelse

> Event Horizon

En stor skuffelse. Den er ikke uhyggelig.

---

Fra : Jesper

Dato : 28-07-03 19:10

"Michael Castensen" <@> wrote:

> "Jesper" <none@invalid.invalid> skrev i en meddelelse

> En stor skuffelse. Den er ikke uhyggelig.

Vi er meget uenige!
global village idiots. - Paul Ginsparg.

Fra : Rikke & Brian

Dato : 29-07-03 05:02

"Michael Castensen" <@> skrev i en meddelelse
> "Jesper" <none@invalid.invalid> skrev i en meddelelse

> En stor skuffelse. Den er ikke uhyggelig.

Jeg synes den var rigtig klam, men synes dog ikke at det var en god film.

Mvh. Brian

Fra : Jesper

Dato : 29-07-03 07:30

Rikke & Brian <brauner@mail1.stofanet.dk-REMOVE.THIS> wrote:

> Jeg synes den var rigtig klam, men synes dog ikke at det var en god film.
>
> Mvh. Brian

Smag og behag..

Jeg synes det er et mesterværk.
global village idiots. - Paul Ginsparg.

Fra : Michael Castensen

Dato : 29-07-03 14:26

> Smag og behag..
>
> Jeg synes det er et mesterværk.

Ok, jeg har den på dvd. Måske jeg skulle give filmen en ekstra chance?

---

Fra : Ole Sørensen

Dato : 28-07-03 13:15

> Hvilken gyser formår bedst at skræmme folk fra vid og sans ? Står og
mangler
> nogle gode gys!

Under Overfladen (What Lie´s beneath)
http://us.imdb.com/Title?0161081

Er efter min mening en yderst vellykket gyser, der gør brug af mange af de
"gode gamle" virkemidler.

Fra : Ramses

Dato : 28-07-03 23:03

On Mon, 28 Jul 2003 14:15:08 +0200, "Ole Sørensen" <no1@e-mail.dk>
wrote:

> [...]
>http://us.imdb.com/Title?0161081
>
>Er efter min mening en yderst vellykket gyser, der gør brug af mange af de

Yep

Fra : Mads Holmsgaard Erik~

Dato : 28-07-03 13:39

"Mads Jensen" skrev i en meddelse:
> Hej

Davs!

> Hvilken gyser formår bedst at skræmme folk fra vid og sans ? Står og
mangler
> nogle gode gys!

The Ring! Den film er fanden-tæske-alle-brianerne-me skummel. Jeg selv -
såvel som mange andre i min omgangskreds - sked godt og grundigt i vores
unterhosen over den film!

Ellers holder Stephen King's "It" også - den er klam.
http://us.imdb.com/Title?0099864
Eller endnu en Stephen King: Rose Red - http://us.imdb.com/Title?0259153

> mvh.
> Mads

Mvh
Mads

Fra : Robert Eriksen

Dato : 28-07-03 13:57

Mads Holmsgaard Eriksen wrote:

> [...]
>

> The Ring! Den film er fanden-tæske-alle-brianerne-me skummel. Jeg selv -
> såvel som mange andre i min omgangskreds - sked godt og grundigt i vores

På hvilken måde er den uhyggelig?
Fra samme øjeblik telefonen ringer ved man jo at der alligevel går 7
dage før hun muligvis dør.
Og i betragtning af det er en amerikansk udgave så ved man jo at hun
overlever.

Det vi brugte mere tid og energi på var at finde ud af om det var pigen
eller drengen der slog dem ihjel.

Fra : Mads Holmsgaard Erik~

Dato : 28-07-03 17:39

"Robert Eriksen" <roe@adr.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> dage før hun muligvis dør.
> Og i betragtning af det er en amerikansk udgave så ved man jo at hun

Du er dygtig. Jeg må indrømme, at jeg nok ikke så klog så, for jeg mener, at
den er røvulækker, og skræmmende, og desuden kender jeg ikke den japanske
version, da japanske film ikke tiltaler mig.

> Det vi brugte mere tid og energi på var at finde ud af om det var pigen
> eller drengen der slog dem ihjel.

Hvad for en dreng?

Fra : Robert Eriksen

Dato : 28-07-03 23:47

> [...]
> den er røvulækker, og skræmmende, og desuden kender jeg ikke den japanske
> version, da japanske film ikke tiltaler mig.

Jeg har heller ikke set den japanske. Men det er jo en amerikansk film
så det er på ingen måde nogen overraskelse at hun overlever.

> Hvad for en dreng?

Sønnen.

Fra : Mathness

Dato : 29-07-03 11:21

On Tue, 29 Jul 2003 00:46:44 +0200, Robert Eriksen wrote:

> Jeg har heller ikke set den japanske. Men det er jo en amerikansk film
> så det er på ingen måde nogen overraskelse at hun overlever.

Det gør hun skam også i den Japanske film/bog.

Bemærk at hvis hun ikke overlever, så dør sønnen...

--
Thomas Klietsch m a t h n e s s @ z 4 2 . d k

Only a Sofa-Wrestler would dare attack The Mighty FurNiTaur.

Fra : Rasmus Mejer Christe~

Dato : 28-07-03 16:53

Det lyder godt! - For jeg har lige bestilt den på DVD! :)

Fra : Martin Møller

Dato : 28-07-03 20:53

> Hej
>
> Hvilken gyser formår bedst at skræmme folk fra vid og sans ? Står og
mangler
> nogle gode gys!

Se7en er da helt igennem ond og skræmmende UHYGGELIG

Martin

Fra : Michael Castensen

Dato : 28-07-03 22:12

"Martin Møller" <martinboy@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> "Mads Jensen" <astrup_jensenNOSPAM@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> mangler
>
> Se7en er da helt igennem ond og skræmmende UHYGGELIG

Det mener du vel ikke?
Er alle her i nyhedsgruppen tøsedrenge?

---

Fra : ML-78

Dato : 28-07-03 22:21

> Det mener du vel ikke?
> Er alle her i nyhedsgruppen tøsedrenge?

Jamen så kom da med nogle af de Lucio Fulci-titler eller hvad det nu er, du
gerne vil nævne.

ML-78

Fra : Michael Castensen

Dato : 28-07-03 22:30

"ML-78" <dsl79866@NOSPAMvip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Jamen så kom da med nogle af de Lucio Fulci-titler eller hvad det nu er,
du
> gerne vil nævne.

Jeg har desværre endnu ikke set en film, som kunne skræmme mig.

---

Fra : -V-

Dato : 28-07-03 22:36

Michael Castensen wrote:

> Det mener du vel ikke?
> Er alle her i nyhedsgruppen tøsedrenge?

Hvis kriteriet er, at man synes at Se7en er uhyggelig, så er jeg klart en
tøsedreng.

-V-

Fra : ML-78

Dato : 28-07-03 22:41

> Hvis kriteriet er, at man synes at Se7en er uhyggelig, så er jeg klart en
> tøsedreng.

Også jeg, selv om den strengt taget mere er en thriller end en gyser.

ML-78

Fra : Michael Castensen

Dato : 28-07-03 23:18

> Også jeg, selv om den strengt taget mere er en thriller end en gyser.

Jeg kan ikke se det uhyggelige i Se7en.
Det er faktisk sjov, at jeg kan se disse film uden at blive påvirket
samtidig med, at jeg fælder tårer, når jeg ser film som Shadowlands osv.
Så ja, jeg er også en tøsedreng. Det giver sig bare udslag i andre
sammenhænge.

---

Fra : Mark Høserich

Dato : 28-07-03 22:30

Mads Jensen wrote:
> Hej
>
> Hvilken gyser formår bedst at skræmme folk fra vid og sans ? Står og
> mangler nogle gode gys!
>
> mvh.
> Mads

Glamour :)

Okay den var billig... men det er glamour på alle måder jo også...

M<a>RK

Fra : Rasmus Mejer Christe~

Dato : 29-07-03 00:17

Hvis man er til lidt ulækre film kan Ruggero Deodato's "Cannibal Holocaust"
varmt anbefales - hvis man kan se bort fra den lidt morsomme synkronisering
er det en ret interessant horror-oplevelse.

(Dog skal det siges, at filmen indeholder scener, hvor dyr må lade livet for
kameraets skyld hvilket jeg finder meget usmageligt...)

Fra : Morbid Angel

Dato : 29-07-03 01:19

On Sun, 27 Jul 2003 22:41:49 +0200, "Mads Jensen"
> [...]

>Hej
>
>Hvilken gyser formår bedst at skræmme folk fra vid og sans ? Står og mangler

Dark Water
the Eye
the Phone
The Ring orginal japansk
Disse film vil nok skræmme de fleste, dog vil jeg advare om at de er
asiatiske.

mvh

MA

/// Min DVD Samling so far.......
http://www.dvdprofiler.com/mc.asp?alias=MorbidAngel ///

Fra : ML-78

Dato : 29-07-03 01:29

> [...]
> the Phone
> The Ring orginal japansk
> Disse film vil nok skræmme de fleste, dog vil jeg advare om at de er

Derfor skal man ikke nødvendigvis kigge skævt til "The Eye"...

ML-78

Fra : -V-

Dato : 29-07-03 02:49

ML-78 wrote:

> Derfor skal man ikke nødvendigvis kigge skævt til "The Eye"...

Hehehe.....

-V-

Fra : Ole G.

Dato : 01-08-03 16:56

On Tue, 29 Jul 2003 02:29:02 +0200, "ML-78"
<dsl79866@NOSPAMvip.cybercity.dk> wrote:

>Derfor skal man ikke nødvendigvis kigge skævt til "The Eye"...

-:D
Kan man få et imdb link til den. Jeg får hat ud af "the eye" som
søgeord.

Fra : -V-

Dato : 01-08-03 22:05

Ole G. wrote:
> Kan man få et imdb link til den. Jeg får hat ud af "the eye" som
> søgeord.

http://akas.imdb.com/Title?0325655

-V-

Fra : Rikke & Brian

Dato : 29-07-03 07:25

"Morbid Angel" <morbid_angel@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Dark Water
> the Eye
> Disse film vil nok skræmme de fleste, dog vil jeg advare om at de er

Synes altså ikke the Eye var specielt skræmmende, men dog en udemærket film.
Men nu når den er bragt på bane har jeg lige et par spørgsmål til den.

SPOILERS:
SPOILERS:
SPOILERS:
SPOILERS:
SPOILERS:
SPOILERS:
SPOILERS:

- Måden de bruger spøgelserne på i the Eye, altså til at skræmme lidt i
starten, men så viser det sig at det der virker uhyggeligt, slet ikke er
farligt, lidt ligesom den sjette sans, er det meget almindeligt i asiatiske
spøgelses film?

- Jeg så filmen sammen med nogle venner, og det mest skræmmende i filmen,
synes vi ikke rigtig vi fik noget svar på. I starten da pigen begynder at se
spøgelser, ser hun en mor med sit barn, som besøger deres mand i en
"slagterforretning" de står og slikker på blodet fra kødet. Hvorfor pokker
gør de det. Det er forståeligt at de vender tilbage, men hvorfor slikker de
på kødet, det var vildt spooky, men mistede lidt sin effekt, da vi ikke fik
nogen god forklaring på det.

Mvh. Brian

Fra : Mathness

Dato : 29-07-03 11:41

On Tue, 29 Jul 2003 08:24:37 +0200, Rikke & Brian wrote:

> [...]
> starten, men så viser det sig at det der virker uhyggeligt, slet ikke er
> farligt, lidt ligesom den sjette sans, er det meget almindeligt i

Spøgelser/ånder er ikke nødvendigvis onde/farlige i Asien.

> [...]
> hvorfor slikker de på kødet, det var vildt spooky, men mistede lidt sin
> effekt, da vi ikke fik nogen god forklaring på det.

Hun står og lave "sjove" bevægelser med tungen. Man ser dem i et kort
øjeblik fra siden, og der kan man se at kødet er alt for langt væk til at
hun kan nå det. Selv med hendes lange tunge.

Men det virker som om hun prøver at få manden til at se hende, men noget
han er van til at se, han har dog for travlt med arbejde.

....det er forøvrigt min favorit scene i filmen :)

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 29-07-03 05:36

Mads Jensen escribió / skrev

> Hvilken gyser form†r bedst at skr‘mme folk fra vid og sans ? St†r
> og mangler nogle gode gys!

Jeg har netop mistet en del søvn i nat over Donnie Darko. Stir of Echoes
kan også anbefalies.
Saludos
Lars Hoffmann

--
www.intercambiodvd.com

Fra : Peter Lind

Dato : 29-07-03 10:32

"Lars Hoffmann" <lars@intercambiodvd.com> wrote in message
> Mads Jensen escribió / skrev

> Jeg har netop mistet en del søvn i nat over Donnie Darko.

??? Donnie Darko ???
Mistede du søvn, fordi filmen skræmte dig, eller fordi du ikke kunne forstå
den ?
Jeg synes på ingen måde at filmen kan regnes for en gyser, men det er så
sandelig en film, der kan holde en vågen længe, imens man prøver at
analysere den.

Mvh
Peter Lind
-der synes at "Harrison Bergeron" http://us.imdb.com/Title?0113264 er den
mest uhyggelige film nogensinde...

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 29-07-03 10:41

"Peter Lind" <peterlind@hotmail.com> escribió

> ??? Donnie Darko ???
> Mistede du søvn, fordi filmen skræmte dig, eller fordi du ikke
kunne forstå
> den ?

Det er sikkert mig der er en total kylling når det kommer til at
blive skræmt af film, men specielt den scene hvor Donnie står og
prøver at stikke Frank ned med den store køkkenkniv mens psykologen
fortæller hans forældre om Frank var gevaldig uhyggelig.
Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Johannes Clausen [64~

Dato : 29-07-03 21:45

On Sun, 27 Jul 2003 22:41:49 +0200, "Mads Jensen"
<astrup_jensenNOSPAM@hotmail.com> wrote:

>Hvilken gyser formår bedst at skræmme folk fra vid og sans ? Står og mangler
>nogle gode gys!

Hvis du leder efter en ny film kan jeg varmt anbefale The Ring. Den
originale japanske Ringu er en kunstnerisk bedre film, men ikke helt
så skræmmende som The Ring.

Hvis du har mulighed for det, så se Ringu først og derefter The Ring.

Jeg så The Ring på DVD en nat, da jeg var alene hjemme. Jeg slukkede
for alt lys og skruede godt op for lyden. Nu ville jeg fandeme
skræmmes, det sker jo ikke så tit. Og slap af hvor blev jeg skræmt.
Ved den anden uhyggelige scene greb jeg ud efter fjernbetjeningen for
at trykke på pause!

Ser man den sammen med alle vennerne, som sidder og råber, skriger og
bøvser fordi de har fået en masse øl, er den ikke særlig skræmmende.

Mvh
Johannes Clausen

Fra : LZ

Dato : 30-07-03 10:40

"Prince of Darkness" (John Carpenter 1987) eller med den bedste danske
titeloversættelse jeg længe har hørt "I en kælder som som kul".
John er mesteren til sådan noget
http://www.theofficialjohncarpenter.com/pages/home.html

MVH
Luke

Fra : Peter Holm

Dato : 30-07-03 13:31

Mads Jensen wrote:
> Hej
>
> Hvilken gyser formår bedst at skræmme folk fra vid og sans ? Står og
> mangler nogle gode gys!

Tillad mig endnu engang at foreslå "The Eye" - jeg var lige ved at tude i
biffen, og jeg griner velopmærket hele vejen igennem se7en, som jeg
overhovedet ikke finder uhyggelig.

Kig lidt rundt på filmens hjemmeside, så har du et indstryk af filmens
skræmmende effekt. Husk at skrue op for lyden.
http://www.eyethemovie.com/

mvh
Peter

Fra : kaminski

Dato : 04-08-03 20:02

"Peter Holm" skrev d. 30-07-03 13:31 dette indlæg :

> [...]
>
> Kig lidt rundt på filmens hjemmeside, så har du et indstryk af filmens
> skræmmende effekt. Husk at skrue op for lyden.

Et nogle gode gys

Evil Dead (Sam Rami)
Davn Of The Dead (George A. Romero)
Jaws (Steven Spielberg)