Jeg gjorde det! - købte Apple-aktier
Fra : Ukendt

Dato : 11-12-00 13:06

Så gjorde jeg det. D.v.s. at handelen er jo ikke gået igennem endnu, da
børsen ikke er åbnet "over there" endnu.

Jeg arbejder IKKE i jyske bank, men vil bare sige, at det kan lade sig
gøre i Jyskenetbank at købe Apple aktier.

Kurtagen hedder 0,75% min. 300 kr. for udenlandske aktier.
Jyske Invest og Jyske Bank aktier ligger gratis i depot i Jyske Bank
Resten koster et Vp gebyr, som udgør 40kr årligt for depotet og ca
20 kr pr aktie/obligation - dvs. 20 kr. pr. fondskode - altså 20 kr. for
at have et antal Apple aktier liggende.

Så vidt jeg kunne se, er Apple ikke Jyske Invest eller Jyske Bank
aktier.

Kurtagen skulle desuden være dyere, hvis man gik ned i banken istedet
for at handle via Jyske netbank.

Inden man gennemfører handlen, får man et overslag på, hvad det kommer
til at koste udfra den seneste dollarkurs og den seneste Apple-kurs -
inkl. kurtage. Så behøver man ikke frygte for om man har lavet en
tastefejl, der først ses når der bliver trukket 2 mill. på ens lønkonto.

Håber nogen kunne bruge oplysningerne til noget.

Med venlig hilsen
Asbjørn Måstrup Kristensen

Fra : Andreas N Rasmussen

Dato : 11-12-00 19:04

Asbjørn Måstrup Kristensen <ca.kristensen@get2net.dk> wrote:

> Så gjorde jeg det. D.v.s. at handelen er jo ikke gået igennem endnu, da
> børsen ikke er åbnet "over there" endnu.

Fedt! Jamen hvor mange købte du så for?

MVH ANR

"You're damned if you do, and you're damned if you don't!"
- Bart Simpson

Fra : Ukendt

Dato : 11-12-00 19:30

Jeg er lidt en kylling, så jeg købte kun 20 aktier. En klog mand sagde en
gang til mig, at man skal ikke bruge flere penge på aktier end man har råd
til at miste.

Der er ikke trukket nogle penge på min konto endnu, men da jeg gennemførte
ordren på Jyskenetbank skrev de, at prisen ville blive ca. 2.800 kr. Det er
inklusiv kurtage og i henhold til kursen på dollaren og Apple i fredags.

Så nu håber jeg godt nok der er godter i godteposen til MacWorld SF, og at
Motorola kan få fingeren ud og begynde at producere 4 GHz G4-procerssore ;)
så min investering bliver lidt mere værd.