T2 1080p extreme edition sparker røv.
Fra : Brian Christensen

Dato : 27-07-03 20:40

Hej med jer!

Fik endelig set den 1080p version af t2 på min Barco 1209 (9" crt
projektor) - Dette er uden tvivl det flotteste billede jeg har set fra en
projektor endnu.
Til testen var projektoren indstillet til 1920*1080 i 72 hz.
Detaljeniveauet og skarpheden var extrem flot og billedet var mere rent og
farverne var mere mættede end jeg har set før.
Mig og en kammerat var også enige om at kontrasten så flottere ud med bedre
sortlevel - om forklaringen er at MS Mediaplayer anvender et bedre format
end vob filer eller andet, kan jeg ikke svare på.

Men alt i alt et mere filmagtigt billede at se på.

Vi satte den "normale" T2 extreme dvd udgivelse på bagefter og kunne sagtens
se forskel i billedet.

Jeg vil dog kritisere MS mediaplayer for det her møg licensbøvl, blot for at
få filmen til at afspille i reg. 2. Jeg fik heller ikke 5.1 lyden til at
køre som det skal.

Helt klart en spændende intro til hvad vi kan forvente med blue-ray, hd-dvd
eller hvad de(n) nye standard(er) nu vil hedde.

Brian C.

Fra : Morten DH

Dato : 28-07-03 16:23

"Brian Christensen" <brianc@REMOVEesenet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> projektor endnu.
> Til testen var projektoren indstillet til 1920*1080 i 72 hz.

Hvis det er en CRT projektor, hvordan vælger du så opløsningen?!? Den
(opløsningen) er vel analog??!

Fra : Brian Christensen

Dato : 29-07-03 13:11

> Hvis det er en CRT projektor, hvordan vælger du så opløsningen?!? Den
> (opløsningen) er vel analog??!

Det var måske en lidt uklar formulering, men projektoren blev drevet af en
PC der var sat til 1920*1080. (1080p)
Projektoren er analog som du skriver, og ligesom en CRT monitor tegner
projektoren billedet linie efter linie i den opløsning den nu fødes med,
blot det ligger indenfor projektorens båndbredde som er mellem 15,6 til 135
khz.

I "normal" drift ved alm. dvd udgivelser, drives projektoren stadigt af en
pc (htpc), dog ved en lidt lavere opløsning.

Fra : Jakob Høppermann

Dato : 29-07-03 11:02

Hvad har den så kostet? Projektoren altså

--
Best regards - Med venlig hilsen
Jakob Hoppermann - Jakob Høppermann

Fra : Brian Christensen

Dato : 29-07-03 13:22

> Hvad har den så kostet? Projektoren altså

En proff. 9" CRT projektor er ikke noget man ret ofte ser erhvervet fra ny
af private, idet nyprisen for en Barco 1209 i 1997 (årgang på min proj) var
omkring 300k.

Jeg erhvervede min for næsten 4 år siden med ca 5000 timer på tælleren og
meget fine rør for en latterlig pris set i forhold til nyprisen.

Brugte CRT maskiner giver mest billede for pengene - Af dem jeg kender der
har CRT projektorer, vil ingen gå tilbage til LCD/DLP m.v.
Men det er desværre ved at være slut med spændende brugte CRT maskiner.

Brian C.

Fra : Ole Sørensen

Dato : 30-07-03 13:16

> Brugte CRT maskiner giver mest billede for pengene - Af dem jeg kender der
> har CRT projektorer, vil ingen gå tilbage til LCD/DLP m.v.
> Men det er desværre ved at være slut med spændende brugte CRT maskiner.

Hmmm... hvad mener du med at det er ved at være slut ???

købte selv en ny Barco Cine6 (CRT 7") for ca. 2År siden & vil da aldrig have
andet igen.

Fra : Brian Christensen

Dato : 30-07-03 18:19

> Hmmm... hvad mener du med at det er ved at være slut ???
>
> købte selv en ny Barco Cine6 (CRT 7") for ca. 2År siden & vil da aldrig
have
> andet igen.

Jeg mener at næsten alle de CRT projektorer der sælges brugt kommer fra
auditorier, mødesale m.v. og i de sidste 5-6 år er der ikke solgt meget
andet end LCD maskiner til disse formål, og de CRT maskiner der blev købt
inden LCD overtog dette marked er stort set alle skiftet ud.

Og de spændende maskiner med 8-9" rør og med electromagnetisk focus, liquid
coupling m.v. kom først midt i 90'erne, så i forvejen er antallet af dem her
i landet begrænset.
Mener at have hørt at der er solgt 7-8 stk Garco Graphics 1209 som min her i
dk.

Nu skrev jeg jo spændende CRT maskiner - jovist kan man købe en ny lille CRT
til omkring 70k, men de kan slet ikke sammenlignes med de omtalte maskiner.

Brian