Tørring af tørdragt
Fra : Per Sigaard

Dato : 27-07-03 20:25

Er der et godt tip til at tøre ens tørdragtstøvler inden i så de ikke rådner
vh P:S

Fra : Bent Jøran Olsen

Dato : 27-07-03 23:41

> Er der et godt tip til at tøre ens tørdragtstøvler inden i så de ikke
rådner

Jeg bruker skotørkere som blåser varm luft (ca 40-45 grader). Vrenger drakta
til knærne og stikker en skotørkeslange eller to ned i hvert bein.
Disse er fås kjøpt for en billig penge og fungerer utmerket også til å tørke
hansker.
Etter en time eller 2 er det helt tørt.

Mvh,
Bent Jøran

Fra : Henrik Rasmussen

Dato : 28-07-03 07:23

avispapir suger fugten op ... sammenkrøllet og jævnligt udskiftet. Husk at
tage eventuelle såler ud først.

Henrik

Fra : Nicholas von Rosen

Dato : 28-07-03 07:55

Jeg krænger vrangen ud på dragten, helt ned til støvlerne. Herefter stikker
jeg en hårtørrer, der kan blæse kold luft, ned i støvlen. I løbet af 15
minutter er de tørre....

Nick

Fra : Bernino Lind

Dato : 28-07-03 14:15

Kære Sigaard,

Jeg har en tørdragtsbøjle man sætter fødderne fast i så hele dragten hænger
nedad. Hvis jeg har kvajet mig og der er kommet vand i støvlerne sætter jeg
avispapir i. Har aldrig haft problemer med det, den hænger i en hal med
masser af frisk luft.

Der kommer dårlig lugt pga. alger. Der findes en særlig enzym baseret
shampoo som dræber alt det - du kan sagtens vaske en tørdragt i en stor
tønde med alm. lunkent vand. Smør dog lynlåse mm. med voks, luk ventiler og
sæt feeder slangen på, så der ikke kommer vand i feederventilen inden, så
slider det mindst muligt.

Bobler, Bernino Lind

Fra : Morten S

Dato : 28-07-03 17:37

Jeg bruger også avispapir. Det funker glimrende

> [...]
og
> sæt feeder slangen på, så der ikke kommer vand i feederventilen inden, så

Til at vaske våd/tør-dragter og BCD´er kan man med fordel bruge Rodalon.
Desinficerer og fjerner eventuel "duft" af dykker.

/Morten