Filemaker-database til plader
Fra : Jørgen Angel

Dato : 27-07-03 15:39

En gang for længe siden faldt jeg over en fin lille Filemaker-database
til at holde styr på grammofonpladerne. En fil man kunne bruge som man
lystede.
Der var felter til kunstner, titel, plademærke og nummer, udgivelsesår
osv. Plus lidt til kommentarer.
Er der nogen der ved hvor man kan hitte sådan en, så man ikke selv
behøver konstruere den selv?

Med venlig hilsen

Jørgen Angel

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 27-07-03 17:00

Hej Jørgen

Jeg véd ikke, hvor du kan finde den gamle, men jeg har selv lavet en
base, så hvis du vil ha' den, så send bare en notits med hvilken FM ver.
, du bruger, så returnerer jeg basen til dig i den version. - Udover de
ting, du nævner, er der i min plads til indtastning af 24 numre med
titel, forfatter, komponist og tid + noget mere info om fx. genre osv...

mvh. Erik Rihcard

Fra : Jørgen Angel

Dato : 27-07-03 20:25

> [...]
> ting, du nævner, er der i min plads til indtastning af 24 numre med
> titel, forfatter, komponist og tid + noget mere info om fx. genre osv...

Jeg siger mannge tak. Det med tid, komponist osv. har jeg ikke brug for.
Det er min gamle vinylsamling på et par tusind fra 60'erne, 70'erne og
80'erne jeg er ved at realisere. Der er andre ting der er vigtige for
samlere, har jeg forstået. Farver på labels osv. Men det kan jeg selv
lave felter til.
Jeg kan ikke lige huske versionsnummeret af FM, men hvis du laver den
til 2.1 kan jeg i hvert fald læse den.

Tak endnu en gang,
Jørgen Angel

Fra : Jens Rasmussen

Dato : 31-07-03 14:08

Jørgen Angel <angelFJERN@inet.uni2.dk> wrote:

> [...]
> lave felter til.
> Jeg kan ikke lige huske versionsnummeret af FM, men hvis du laver den

Har også en enkel DB du godt må få.
vh Jens
20312115

Fra : Jørgen Angel

Dato : 01-08-03 10:30

Jens Rasmussen <Jens.Rasmussen@jubiipostadresse.dk> wrote:

> Har også en enkel DB du godt må få.
> vh Jens

Tak skal du ha'! Jeg vil gerne se den. Hvis den kan køre på v. 2.1 må
du meget gerne maile den til mig: angel@inet.uni2.dk

Tak,
Jørgen

Fra : Mogens Thyregod

Dato : 01-08-03 23:41

Jørgen Angel <angelFJERN@inet.uni2.dk> wrote:

> Tak skal du ha'! Jeg vil gerne se den. Hvis den kan køre på v. 2.1 må
> du meget gerne maile den til mig: angel@inet.uni2.dk

Du burde kigge på idata PRO Free (til Mac OS 8.6 - 9.2.x, der er også en
demo til Mac OS X, som lever året ud)

<http://www.coastalfog.net/idata/idata_main.html>

der i kølvandet på Casady & Greene forlis, i lighed med Glider PRO som
Jesper omtalte forleden, er vendt tilbage til deres oprindelige
ophavsmænd, som har besluttet at lade dem genopstå som fugl Føniks.

idata er et lille (567 kb download til Mac Classic!) og helt enkelt
databaseprogram, som er uhyre fleksibelt og nemt at tilpasse. Det kan
opbevare information i enten freeform eller felt-baserede formater, og
gør det nemt at opbevare og finde enhver tekst-baseret information som
lyn og torden.

Simplicity, my friend

Det er blevet svaret på min holden rede på ændrede ressourcer i mine
oversættelser, i stedet for en gammel FileMaker-database.

--
mvh.
Mogens Thyregod

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 02-08-03 14:47

Hej Mogens

Apropos Cassedy & Greene....

Véd du eller en anden, hvor man kan downloade Conflict Catcher 9.0.1
updateren direkte? - Jeg har aldrig fået min 9.0 opdateret... - Alle de
download links, jeg har prøvet, er 'døde'...

mvh. Erik Richard

Fra : Mogens Thyregod

Dato : 02-08-03 17:02

> [...]
> updateren direkte? - Jeg har aldrig fået min 9.0 opdateret... - Alle de
> download links, jeg har prøvet, er 'døde'...

På Casady & Greene's sidste farvelside er følgende e-mailadresse opgivet

<conflictcatcher@yahoo.com>

Jeg har lagt 9.0.1 i din post.

--
mvh.
Mogens Thyregod

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 03-08-03 03:53

Hej Mogens

Mogens Thyregod wrote:

> På Casady & Greene's sidste farvelside er følgende e-mailadresse opgivet
> <conflictcatcher@yahoo.com>

Ja, jeg så godt de adresser, men det er lidt uklart, hvordan man skal benytte
sig af dem..

> Jeg har lagt 9.0.1 i din post.

Jeg siger mange tak!

mvh. Erik Richard