/ Forside / Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Mobil-Telefoni
#NavnPoint
Klaudi 20830
refi 17101
Nordsted1 13879
o.v.n. 13756
Kortoverv.. 9673
thyfoon 6564
Ghettofam.. 6087
rotw 5524
katekismus 5124
10  g_h 4281
Tredie klage over Telmore!
Fra : Mikkel Andreasen


Dato : 27-07-03 14:03

Hej

Jeg var i London fra 10/7 til 14/7 og havde selvfølgelig min mobil med.
Inden havde jeg dog kontaktet Telmore kundeservice, for at få oplyst
priserne og mulighederne for at benytte GPRS i London.

Jeg fik følgende svar:
"Hej Mikkel,

GPRS virker i England hos Orange og hos Vodafone.

Du kan se priserne på dette link :

http://mailkalender.tdcmobil.dk/roamingdata/output/postpaid_roaming/operator/234-15.htm

Såfremt du har yderligere spørgsmål, bedes du lave en reply på denne mail -
uden at rette i subject.

Med venlig hilsen

TELMORE Support - Vil ikke hænge nogen ud"

På linket står der tydeligt at GPRS Roaming er gratis hos de to operatører.
Dette syntes jeg var lidt mærkeligt, så derfor skrev jeg tilbage og spurgte
direkte om det nu også kunne passe.

Min anden mail:
"Er det rigtigt læst at GPRS er gratis via disse to operatører?

Eller betaler man en minutpris istedet?"

Svaret var:

"Hej Mikkel,

Man må gå ud fra den pris som de har skrevet og det er 0 kr.

Tjek dog lige prisen løbende, så du ikke lige pludselig skulle blive
overrasket, hvis de skulle lave det om.

Såfremt du har yderligere spørgsmål, bedes du lave en reply på denne mail -
uden at rette i subject.

Med venlig hilsen

TELMORE Support - Igen ingen nævt"

Stor var min forbavselse så idag, da jeg modtager 3 sms'er og 3 mails der
siger at jeg har underskud på kontoen og at den derfor er blevet lukket.

Jeg har skrevet til Telmore og klaget min nød, og min mail er sendt videre
til rette vedkomne, men jeg vil bare lige orientere om at man altså skal
være lidt påpasselig med at benytte GPRS i udlandet, da man ikke helt kan
regne med priserne


--
Mvh / Regards

Mikkel Andreasen



 
 
Betahelix (27-07-2003)
Kommentar
Fra : Betahelix


Dato : 27-07-03 14:23

jeg syntes ikke det er en klage til Telmore... da de henviser til
teledanmarks side.

Men du kan også først klage over supporten osv, når din sag er afsluttede og
du ikke er tilfreds...

hvem siger ikke de godtgøre dig de penge du er blevet trukket, så har du
vidst ikke mget at klage over...

men lad os da endelig høre om det ender dårligt eller godt

syntes det er lidt lamt at skrive sådan en klage i det her forum, bare fordi
der er det mindste...

jeg kunne forstå kan begyndte at klage hvis man ikke fik svar fra dem efter
1 uge osv osv...

slap dog lidt af... der findes sku da ikke et 1000000% godt selskab....
"Mikkel Andreasen" <news@mikkel-andreasen.com> wrote in message
news:3f23cd83$0$5138$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Hej
>
> Jeg var i London fra 10/7 til 14/7 og havde selvfølgelig min mobil med.
> Inden havde jeg dog kontaktet Telmore kundeservice, for at få oplyst
> priserne og mulighederne for at benytte GPRS i London.
>
> Jeg fik følgende svar:
> "Hej Mikkel,
>
> GPRS virker i England hos Orange og hos Vodafone.
>
> Du kan se priserne på dette link :
>
>
http://mailkalender.tdcmobil.dk/roamingdata/output/postpaid_roaming/operator/234-15.htm
>
> Såfremt du har yderligere spørgsmål, bedes du lave en reply på denne
mail -
> uden at rette i subject.
>
> Med venlig hilsen
>
> TELMORE Support - Vil ikke hænge nogen ud"
>
> På linket står der tydeligt at GPRS Roaming er gratis hos de to
operatører.
> Dette syntes jeg var lidt mærkeligt, så derfor skrev jeg tilbage og
spurgte
> direkte om det nu også kunne passe.
>
> Min anden mail:
> "Er det rigtigt læst at GPRS er gratis via disse to operatører?
>
> Eller betaler man en minutpris istedet?"
>
> Svaret var:
>
> "Hej Mikkel,
>
> Man må gå ud fra den pris som de har skrevet og det er 0 kr.
>
> Tjek dog lige prisen løbende, så du ikke lige pludselig skulle blive
> overrasket, hvis de skulle lave det om.
>
> Såfremt du har yderligere spørgsmål, bedes du lave en reply på denne
mail -
> uden at rette i subject.
>
> Med venlig hilsen
>
> TELMORE Support - Igen ingen nævt"
>
> Stor var min forbavselse så idag, da jeg modtager 3 sms'er og 3 mails der
> siger at jeg har underskud på kontoen og at den derfor er blevet lukket.
>
> Jeg har skrevet til Telmore og klaget min nød, og min mail er sendt videre
> til rette vedkomne, men jeg vil bare lige orientere om at man altså skal
> være lidt påpasselig med at benytte GPRS i udlandet, da man ikke helt kan
> regne med priserne
>
>
> --
> Mvh / Regards
>
> Mikkel Andreasen
>
>



Mikkel Andreasen (27-07-2003)
Kommentar
Fra : Mikkel Andreasen


Dato : 27-07-03 15:56

"Betahelix" <rkarmark@(no spam)hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:3f23d248$0$259$4d4eb98e@read-nat.news.dk.uu.net...
> jeg syntes ikke det er en klage til Telmore... da de henviser til
> teledanmarks side.
Ja, hvem skal man så klage til???

> Men du kan også først klage over supporten osv, når din sag er afsluttede
og
> du ikke er tilfreds...
>
> hvem siger ikke de godtgøre dig de penge du er blevet trukket, så har du
> vidst ikke mget at klage over...
>
> men lad os da endelig høre om det ender dårligt eller godt
>
> syntes det er lidt lamt at skrive sådan en klage i det her forum, bare
fordi
> der er det mindste...
>
> jeg kunne forstå kan begyndte at klage hvis man ikke fik svar fra dem
efter
> 1 uge osv osv...
>
> slap dog lidt af... der findes sku da ikke et 1000000% godt selskab....

Du kan have ret i at det er hurtigt at brokke sig, men frustrationen over en
lukket telefon kommer også temmelig hurtigt. Jeg har da ikke lyst til at
have en lukket telefon i en uge...

Mikkel



Jaller Killer (27-07-2003)
Kommentar
Fra : Jaller Killer


Dato : 27-07-03 17:14

Mikkel Andreasen wrote:
> Ja, hvem skal man så klage til???

Du skal ikke klage, for du har ikke noget at klage over. Du kan spørge
Telmore, hvorfor der er blevet påført dig afgift for at bruge GPRS i
udlandet.

Da du ikke har et udtagelse om at det koster 100% sikkert ikke noget at
bruge GPRS i udlandet kan du ikke hænge Telmore op på det.

Hvis du ikke har lagt mærke til det står der også højt og larmende:

Dataopkald fra telefonen til Danmark
Udenlandsk operatørs opkaldsafgift    0,00 kr.
_Dataopkald, normaltid   9,92 kr._
_Dataopkald, øvrig tid   6,38 kr._
Normaltid   Man-lør kl. 7.30-21.30
GPRS roaming, pris pr. Mb   0,00 kr.

Dataopkald modtaget på telefonen i Storbritannien
_Dataopkald modtaget i udlandet, normaltid (plus opkaldsafgift, 1,00
kr.)   3,15 kr._
_Dataopkald modtaget i udlandet, øvrig tid (plus opkaldsafgift, 1,00
kr.)   3,15 kr._
Normaltid (Dansk tid)   Alle dage kl. 00-24

Dataopkald indenfor Storbritannien
Udenlandsk operatørs opkaldsafgift   0,00 kr.
_Dataopkald, normaltid   4,44 kr._
_Dataopkald, øvrig tid   1,77 kr._
Normaltid   Man-lør kl. 7.30-21.30

> Du kan have ret i at det er hurtigt at brokke sig, men frustrationen over en
> lukket telefon kommer også temmelig hurtigt. Jeg har da ikke lyst til at
> have en lukket telefon i en uge...

Tør øjene og spis en kigs.

Tror du at du får din sag ekspederet hurtigere fordi du råber op her inde?

--
Mvh.
JK


JMo. (27-07-2003)
Kommentar
Fra : JMo.


Dato : 27-07-03 18:22

Jaller Killer <jallerkiller@hotmail.com> wrote in
news:3f23f9c6$0$83064$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:

> Da du ikke har et udtagelse om at det koster 100% sikkert ikke noget
> at bruge GPRS i udlandet kan du ikke hænge Telmore op på det.

Men hvis operatøren ikke selv kan finde ud af hvad priserne er, hvordan
skal kunderne så kunne finde ud af det?

Det holder altså ikke at sige at det /måske/ koster penge...

> Hvis du ikke har lagt mærke til det står der også højt og larmende:
>
> Dataopkald fra telefonen til Danmark
> Udenlandsk operatørs opkaldsafgift 0,00 kr.
> _Dataopkald, normaltid 9,92 kr._
> _Dataopkald, øvrig tid 6,38 kr._
> Normaltid Man-lør kl. 7.30-21.30
> GPRS roaming, pris pr. Mb 0,00 kr.

Det du citerer her, er jo netop at GPRS er gratis, men alm. dataopkald
koster penge???

Jaller Killer (27-07-2003)
Kommentar
Fra : Jaller Killer


Dato : 27-07-03 18:35

JMo. wrote:
> Men hvis operatøren ikke selv kan finde ud af hvad priserne er, hvordan
> skal kunderne så kunne finde ud af det?

Så er kunden ikke kritisk nok og stiller sig åbenbart til takke med den
sparsomme information.

> Det holder altså ikke at sige at det /måske/ koster penge...

Så er det da også for dumt at vedkommende så ikke spørge om supporteren
ikke kan undersøge det. Ydermere er det da hans eget ansvar, når han så
bare stille sig til takke med et sådanne svar.

> Det du citerer her, er jo netop at GPRS er gratis, men alm. dataopkald
> koster penge???

Okay, my fault, hvad er så forskellen på dataopkald og GPRS?

--
Mvh.
JK


JMo. (27-07-2003)
Kommentar
Fra : JMo.


Dato : 27-07-03 18:51

Jaller Killer <jallerkiller@hotmail.com> wrote in
news:3f240cbd$0$83059$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:

> JMo. wrote:
>> Men hvis operatøren ikke selv kan finde ud af hvad priserne er, hvordan
>> skal kunderne så kunne finde ud af det?
>
> Så er kunden ikke kritisk nok og stiller sig åbenbart til takke med den
> sparsomme information.

Altså: Når jeg hiver fat i min operatør og spørger hvad en given tjeneste
koster, forventer jeg også at de kan svare på det. Jeg forventer ikke at
jeg skal "forholde mig kritisk". Når Telmore skriver at indenlandsk takst
er 1,00DKK/min, forventer jeg altså også at blive afregnet med 1,00DKK/min

>> Det holder altså ikke at sige at det /måske/ koster penge...
>
> Så er det da også for dumt at vedkommende så ikke spørge om supporteren
> ikke kan undersøge det. Ydermere er det da hans eget ansvar, når han så
> bare stille sig til takke med et sådanne svar.

Der kan jeg godt følge dig lidt hen ad vejen. Omvendt mener jeg at det er
uprofessionelt af Telmore at de giver et "måske" svar. Så hellere sige at
de ikke kan svare på det umiddelbart, og vende tilbage til kunden.

>> Det du citerer her, er jo netop at GPRS er gratis, men alm. dataopkald
>> koster penge???
>
> Okay, my fault, hvad er så forskellen på dataopkald og GPRS?

Umiddelbart vil jeg gætte på at de mener CSD når de skrive dataopkald.

Henrik Stidsen (27-07-2003)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 27-07-03 19:23

Jaller Killer <jallerkiller@hotmail.com> wrote in
news:3f240cbd$0$83059$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk

>> Det du citerer her, er jo netop at GPRS er gratis, men alm.
>> dataopkald koster penge???
>
> Okay, my fault, hvad er så forskellen på dataopkald og GPRS?

Dataopkald er vist highspeed data og lign., GPRS er en allways on
forbindelse hvor du kun betaler for dit forbrug.

--
..: Henrik Stidsen - http://hs235.dk/ - http://hs235.dk/blog/ ::...
Nerd is a word only used by those who can’t pronounce ’Intellectual’.
- http://query.dk/permlink.php?link=1058129898

Ivar Madsen (28-07-2003)
Kommentar
Fra : Ivar Madsen


Dato : 28-07-03 11:54

Jaller Killer skrev Søndag den 27. juli 2003 19:35 i
dk.teknik.telefoni.mobil:

>> Det du citerer her, er jo netop at GPRS er gratis, men alm.
>> dataopkald koster penge???
> Okay, my fault, hvad er så forskellen på dataopkald og GPRS?

Et dataopkald allokere båndbrede (normalt båndbrede, eller highspeed)
fra opkaldsstart, til opkaldsslut.
Mens GPRS allokere en andel af OVERSKUDS båndbrede i den tid
dataoverførslen forgår.
Med GPRS beder telefonen før hver overførsel om den kan få lov til at
sende, hvis vi forstiller os at alle radiokanaler er optaget på
masten, så får den en afvisning, og kan så forsøge sig med at flytte
over på en anden mast, hvis det heller ikke er kanaler nok ledig til
at den vil tillade GPRS så kan der forsøges med en anden mast.
Mens DATAopkald beder telefonen om et opkald og får det, hvis der bare
er en enkelt kanal ledig til tlf.samtaler.

--
Med venlig hilsen
Ivar Madsen

Der søger et link til gratis satalitbiler med hurtig opdatering efter
bildet er taget,,,

Troels [around 9000] (27-07-2003)
Kommentar
Fra : Troels [around 9000]


Dato : 27-07-03 18:04

> jeg syntes ikke det er en klage til Telmore... da de henviser til
> teledanmarks side.

Det var dog noget forbandet pis at sige, hvis ikke Telmore's supportere
kender priserne på det net Telmore benytter, synes jeg slet ikke de burde
sidde der. Pointen med en supporter er at de skal give svarene - ikke bare
give nogle tilfældige links, som i dette tilfælde voldte en person problemer
med at finde svaret - og det har haft konsekvenser for personen.

// Troels



Bjarke Hansen (27-07-2003)
Kommentar
Fra : Bjarke Hansen


Dato : 27-07-03 14:28

"Mikkel Andreasen" <news@mikkel-andreasen.com> wrote in message
news:3f23cd83$0$5138$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Stor var min forbavselse så idag, da jeg modtager 3 sms'er og 3 mails der
> siger at jeg har underskud på kontoen og at den derfor er blevet lukket.
>
> Jeg har skrevet til Telmore og klaget min nød, og min mail er sendt videre
> til rette vedkomne, men jeg vil bare lige orientere om at man altså skal
> være lidt påpasselig med at benytte GPRS i udlandet, da man ikke helt kan
> regne med priserne

Øhhh, men hvorfor er kontoen så i underskud.. Du har ikke skrevet hvad GPRS
så kostede dig.... Det kunne jo være at din konto var i underskud fordi du
modtod opkald, ikke havde lukket viderstillet fra inden du tog til udlandet
osv osv.



Mikkel Andreasen (27-07-2003)
Kommentar
Fra : Mikkel Andreasen


Dato : 27-07-03 14:45

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE*.spamfilter.dk> skrev i en meddelelse
news:3f23d34f$0$83056$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Øhhh, men hvorfor er kontoen så i underskud.. Du har ikke skrevet hvad
GPRS
> så kostede dig.... Det kunne jo være at din konto var i underskud fordi du
> modtod opkald, ikke havde lukket viderstillet fra inden du tog til
udlandet
> osv osv.

Kontoen er i underskud pga. af lige knap 500 kroner som GPRS forbruget i
udlandet har kostet mig

Mikkel



Fischer (27-07-2003)
Kommentar
Fra : Fischer


Dato : 27-07-03 19:27

> Jeg har skrevet til Telmore og klaget min nød, og
> min mail er sendt videre til rette vedkomne, men jeg vil
> bare lige orientere om at man altså skal være lidt
> påpasselig med at benytte GPRS i udlandet, da man
> ikke helt kan regne med priserne

Tak for info.
Jeg håber du holder os orienteret om hvad der sker.

*Fischer
OBS: Hvis du vil sende mig en mail, så fjern det to-cifrede tal i adressen.



Mikkel Andreasen (30-07-2003)
Kommentar
Fra : Mikkel Andreasen


Dato : 30-07-03 06:50


"Fischer" <myfischer87@get2net.dk> wrote in message
news:3f2419a3$0$32508$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> > Jeg har skrevet til Telmore og klaget min nød, og
> > min mail er sendt videre til rette vedkomne, men jeg vil
> > bare lige orientere om at man altså skal være lidt
> > påpasselig med at benytte GPRS i udlandet, da man
> > ikke helt kan regne med priserne
>
> Tak for info.
> Jeg håber du holder os orienteret om hvad der sker.

Vil jeg gøre... Stadig intet nyt. telefon lukket på fjerde dag nu.

Mikkel



Fischer (30-07-2003)
Kommentar
Fra : Fischer


Dato : 30-07-03 07:35

> > Jeg håber du holder os orienteret om hvad der sker.
>
> Vil jeg gøre... Stadig intet nyt. telefon lukket på fjerde dag nu.

Det er sgu da ringe!
Hører du intet fra Telmore?

*Fischer
OBS: Hvis du vil sende mig en mail, så fjern det to-cifrede tal i adressen.



Mikkel Andreasen (30-07-2003)
Kommentar
Fra : Mikkel Andreasen


Dato : 30-07-03 14:07


"Fischer" <myfischer87@get2net.dk> wrote in message
news:3f276792$0$24676$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> > > Jeg håber du holder os orienteret om hvad der sker.
> >
> > Vil jeg gøre... Stadig intet nyt. telefon lukket på fjerde dag nu.
>
> Det er sgu da ringe!
> Hører du intet fra Telmore?

Har intet hørt siden første dag, hvor svaret var at mailen er videregivet
til rette vedkomne.

Har i dag sendt rykkermail nummer to.

Mikkel



Telmore - Frank Rasm~ (30-07-2003)
Kommentar
Fra : Telmore - Frank Rasm~


Dato : 30-07-03 19:41

"Mikkel Andreasen" <news@mikkel-andreasen.com> skrev i en meddelelse
news:3f27c30b$0$5138$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> "Fischer" <myfischer87@get2net.dk> wrote in message
> news:3f276792$0$24676$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> > > > Jeg håber du holder os orienteret om hvad der sker.
> > >
> > > Vil jeg gøre... Stadig intet nyt. telefon lukket på fjerde dag nu.
> >
> > Det er sgu da ringe!
> > Hører du intet fra Telmore?
>
> Har intet hørt siden første dag, hvor svaret var at mailen er videregivet
> til rette vedkomne.
>
> Har i dag sendt rykkermail nummer to.

Hold mig veligst orienteret !

Mvh

Frank Rasmussen
Telmore A/S



Mikkel Andreasen (01-08-2003)
Kommentar
Fra : Mikkel Andreasen


Dato : 01-08-03 09:29


"Telmore - Frank Rasmussen" <fr@telmore.dk> wrote in message
news:3f281111$0$13203$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> Hold mig veligst orienteret !
>

Så kører det igen...

Telmore har haft snakket med TDC og og der var sket en fejl i takseringen.
Jeg har nu fået hele beløbet krediteret inklusive lukningsgebyret, samt
modtaget en beklagelse fra Telmore.

Dejligt igen at have telefon

Mikkel



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408891
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste