Peberkorn
Fra : Trinita

Dato : 27-07-03 12:17

Hej
Jeg har hørt at det skulle virke slankende at spise 3 alm peberkorn om
dagen, er det rigtigt?
VH Lisbeth

Fra : Ukendt

Dato : 28-07-03 15:15

> Jeg har hørt at det skulle virke slankende at spise 3 alm peberkorn om
> dagen, er det rigtigt?

Det kan da i hvert tilfælde ikke være fedende

(kunne ikke lade være..)

Fra : Therese

Dato : 28-07-03 23:01

"Trinita" skrev
> Jeg har hørt at det skulle virke slankende at spise 3 alm peberkorn om
> dagen, er det rigtigt?

Man siger jo at stærk mad sætter forbrændingen igang, og jeg har hørt, at
det også gælder peber og rød peberfrugt osv.

--
Mange hilsner
Therese

Fra : Mikkel Gybel Jensen

Dato : 29-07-03 10:12

"Therese" <therese@SLETelverdalen.dk> wrote in message

> Man siger jo at stærk mad sætter forbrændingen igang, og jeg har hørt, at
> det også gælder peber og rød peberfrugt osv.

Det er vist en skrøne, når vi snakker de mængder almindelige mennesker kan
konsumere... (desværre for os, der kan lide stærk mad).

- Mikkel

--
Mikkel Gybel Jensen
http://home.tiscali.dk/~mgj

Fra : Bente B. Riis

Dato : 30-07-03 16:08

Mikkel Gybel Jensen wrote:

> "Therese" <therese@SLETelverdalen.dk> wrote in message

> Det er vist en skrøne, når vi snakker de mængder almindelige mennesker kan
> konsumere... (desværre for os, der kan lide stærk mad).

Det jeg har hørt/læst er at chili og andre stærke krydderier giver
forbrændingen et boost - men også at kroppen meget hurtigt vænner sig
til det, så det er en midlertidig effekt.

Dog er der (i min erfaring) én ting som peberkornene helt sikkert (igen
på mig) virker mod - og det er forstoppelse...

Mvh
Bente

--
Love doesn't just sit there like a stone; it has to be made, like
bread, remade all the time, made new.

Fra : Ninett Green

Dato : 02-08-03 08:52

"Trinita" <adads@olkajd.-dk> skrev i en meddelelse
> Hej
> Jeg har hørt at det skulle virke slankende at spise 3 alm peberkorn om
> dagen, er det rigtigt?
> VH Lisbeth

I peberkorn er der en smule naturligt krom, så måske kan nogle peberkorn
være med til at stabilisere blodsukkeret, men jeg ville nu tro, der skulle
flere end 3 til om dagen. Den naturlæge jeg går hos, anbefaler 6 stk. til
hvert måltid, indtil vægten begynder at falde, og derefter skære ned til 6
stk. på fastende hjerte.

De første par dage kunne jeg godt mærke, at jeg fik det lidt varmere -
troede jeg var blevet medlem af "hedeselskabet", men nu får jeg ikke længere
de dersens "hedeslag", så min organisme har vel vænnet sig til det. Men
vægten?? Den stå skisme stadig fast, hvis jeg går ombord i det hvide brød og
sukkeret alligevel! Så jeg vil sætte et stort ? ved den slankende virkning.

Kærligst Ninett

Fra : Peter Holm

Dato : 07-08-03 20:59

Trinita wrote:
> Hej
> Jeg har hørt at det skulle virke slankende at spise 3 alm peberkorn om
> dagen, er det rigtigt?
> VH Lisbeth

Hvis du nøjes med de tre korn, så skal kiloene nok rasle af dig! *s*

Peter