sort/hvid signal fra mit tv-out
Fra : Martin

Dato : 27-07-03 12:00

Jeg har installeret et nyt grafikkort på min
maskine GF4ti4200, men når jeg cloner billedet med
Nview, så bliver mit output til fjernsynet
sort/hvid.

Mit gamle GF2gts pro gav ingen problemer, der var
der farver på. Jeg bruger det stik hvor der er et
S-VHS, et composite og 2x lydkabler som går over i
et scartstik som forbindes til fjernsynet. Der er
dog den undtagelse at der på mit nye grafikkort
ikke er nogen composite udgang, kun en S-VHS.

Som læst i den tidligere tråd med Merlin folkene,
troede jeg at mit fjernsyn ikke kunne tage S-VHS
og det så kun har haft virket tidligere da
grafikkortet havde en composite udgang. Men bag på
mit fjernsyn er der et separat S-vhs stik magen
til det på grafikkortet, ergo må jeg gå ud fra at
mit fjernsyn kan tage S-VHS signalet.

Jeg har også prøvet at forbinde direkte til det
lille S-VHS på fjernsynet, uden at bruge
scartstikket, men så er der slet ikke noget
billede.

Et andet problem kunne også være Pal VS. Ntsc, men
mit output er sat til Pal-G/Danmark, så den burde
være i vinkel.

Hvem har nogle ideer til hvordan jeg kan løse
det??

På forhånd tak for hjælpen

/Martin

Fra : Gitte og Bjørn

Dato : 27-07-03 18:52

Hej....

Har næsten det samme kort.. G4 ti4400 fra Asus

det er helt sikkert din indstilling på dit TV-Out signal
der er galt med

der er 3 muligheder ved mig... og kun indstillingen
"sammensat-videoout" giver farve ved mig.

mvh Bjørn
ICQ: 172006761

Fra : Martin

Dato : 27-07-03 19:43

hvor finder du disse indstillinger henne.

Jeg kan ikke finde dem

/Martin

"Gitte og Bjørn" <foxy@os.dk> skrev i en
meddelelse