Det er gååårdt nåårk trals - hehe
Fra : Åge Halldorsson

Dato : 27-07-03 09:40

Hørte lige "Citrondrengene" i radioens dansegalla lørdag aften. Det er
åbenbart populært at man lige kobler en ekstra sætning på et genindspillet
nummer. Vi kender jo alle den der med "Alice - hvem fanden er den Alice",
med "Bases Venner". Den sidste kommentar var bestemt ikke med i 1.-udgaven
af sangen. Så var den vist ikke kommet på "Dansktoppen", hvor den jo blev
meget populær i 1.-udgaven. Eller kom 2.-udgaven også på listen. Jeg husker
det ikke. "nå pyt - det går jo nok alligevel". Det var slet ikke det som jeg
ville frem til.

Nej, "Citrondrengene" havde nemlig genidspillet "Hele ugen alene". Vist nok
et tidligere hit med "Katy Bødtker", ikke helt sikker, men skidt nu med det.
.. Men, så vidt jeg husker lyder den sådan her i den gamle udgave:

citat: start - Hele ugen alene - wow wow wow wooow - citat slut

Men "Citrondrengene" synger ikke det der wow wow wow-halløj. De synger i
stedet for:

citat start - Hele ugen alene - det er gårdt nårk trals - citat slut

Det lyder bare ret sjovt for det bliver sunget på så`n rigtig godaw-jydsk,
Århusiansk "gårdt nårk trals", haha. Det var først lidt inde i sangen at jeg
lagde mærke til at der var noget sjovt ved sangen. Jeg kunne ikke liiige
komme på hvad det var, men det var altså det.

Er der nogen som kender andre eksempler, med andre grupper ?

Hilsen Åge

Fra : Lauridsen

Dato : 27-07-03 10:50

> Men "Citrondrengene" synger ikke det der wow wow wow-halløj. De synger i
> stedet for:
>
> citat start - Hele ugen alene - det er gårdt nårk trals - citat slut

Den sang gad jeg godt høre... Nogen som kan hjælpe?

Mvh.
Lars

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 27-07-03 10:55

Lauridsen <dsl30271@vip.cybercity.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:SeNUa.36$RX7.4@news.get2net.dk...

> Den sang gad jeg godt høre... Nogen som kan hjælpe?
>
> Mvh.
> Lars
________

Sv:

FORSLAG:

Du kan jo ønske den en i af de folkelige lokalradioer.

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 27-07-03 10:55

> [...]
> komme på hvad det var, men det var altså det.
>
> Er der nogen som kender andre eksempler, med andre grupper ?

Hej Åge

Bare en lille rettelse, det var nu Raquel Rastenni der lavede den for
efterhånden mange år siden..

M.V.H.....Benny..

Fra : Kenneth Bjerregaard

Dato : 27-07-03 11:12

Ja, John Mogensens "så længe jeg lever" er også lavet i en anden version, hvor
man synger noget i retningen af "Hof hof og tuborg" i pauserne i mellem linierne
i verset. Ligeledes synger man i omkvædet efter tredie linie
"Så længe vil jeg elske dig. men, men, men,
Men du er en rullesten"

jo jo, der er nogle eksempler

Mvh
Kenneth Bjerregaard
mail@kbmusik.dk

Fra : Ulrik Vadstrup

Dato : 27-07-03 23:50

"Kenneth Bjerregaard" <mail@kbmusik.dk> wrote in message
> [...]
linierne
> i verset. Ligeledes synger man i omkvædet efter tredie linie
> "Så længe vil jeg elske dig. men, men, men,

Ligesom DAD "I whont cut my hair - så la vææææær" ;)

/Ulrik