Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
IXUS V2. Valg mellem autofokustilstande ka~
Fra : Lars Kristensen

Dato : 27-07-03 09:33

Hej NG

IXUS V2. Valg mellem autofokustilstande kan ikke findes i kameramenuen.

På mit Canon IXUS V2, skulle det ifølge manualen (s.62) være muligt at,
vælge mellem følgende 2 autofokustilstande:

1. ¤¤¤ Kameraet fokuser ved hjælp af et AF-billede, som det vælger afhængigt
af optagerbetingelserne.
2. ¤ Kameraet fokuser ved hjælp af et AF-billede i midten.

Menupunktet AiAF, som er beskrevet i manualen findes ikke på kameraet. Er
der nogen her i NG som ved om det er en mangel på IXUS V2?
Jeg mangler funktionen, når jeg skal fokusere skarpt på et ansigt.

Er der nogen her som ved hvorledes der tjekkes hvilken software version der
ligger i kameraet?

Mvh Lars

Fra : Hans Chr. Sørensen

Dato : 27-07-03 09:45

Hej Lars!
Jeg brugte selv lang til for at finde de manuelle indstilling på kameraet,
så det er nok dårligt skrevet i manualen.
Men........... Hold 'set' knappen nede i 5 sek. så kommer du til de manuelle
indstillinger.
Der er ikke nogen firmware opdateringer til v2 - så der er kun der ver. der
er lagt i kameraet fra ny. Jeg kan ikke huske hvad den hedder.

Hilsen Hans

Fra : Lars Kristensen

Dato : 27-07-03 16:32

Hej Hans

Det var lige denne funktion jeg manglede, tak for det.
Ja, det står meget dårligt beskrevet i manualen. NB, Der fulgte kun den
danske manuel med til mit kamera, som også er købt i DK.

Mvh Lars