LAN med mac
Fra : Jesper Tejstø

Dato : 10-12-00 23:01

Jeh prøver at finde ud af hvor lidt der skal til for at lave et lille
netværk med en G3, en Powermac 9600, brænder og scanner. Begge macs har
netkort. Hvad kræves der, før at man kan få det hele til at spille sammen,
for man kan vel ikke bare smække et eller andet kabel mellem maskinerne?

venligst JT

Fra : Martin Edlich

Dato : 11-12-00 01:32

In article <p2TY5.5284$XB.277980@news010.worldonline.dk>, "Jesper
Tejstø" <tejsto@12move.dk> wrote:

> for man kan vel ikke bare smække et eller andet kabel mellem maskinerne?

Hvorfor ikke?

Et krydset ethernetkabel, og du har et netværk.

Om du kan dele scanneren kommer an på software og scanner - brænderen
kan du ikke dele.

--
MVH
Martin Edlich

Fra : Per Erik Ronne

Dato : 13-12-00 08:23

Martin Edlich <nogen@post5.tele.dk> wrote:

> Et krydset ethernetkabel, og du har et netværk.

Medmindre han også vil slutte printeren på ethernettet. Eller bruge en
router til internet, i stedet for modem eller isdn-adaptor.
--
Per Erik Rønne
Tlf. + fax: +38 89 00 16, mobil +45 28 23 09 92.

Fra : Mac

Dato : 10-12-00 23:13

> [...]
> for man kan vel ikke bare smække et eller andet kabel mellem maskinerne?

Jo! Det eneste der kræves for at lave fildeling mellem de to maskiner er et
krydset netværkskabel (også kaldet et crossover-kabel). Du kan dog ikke lige
umiddelbart dele scanner eller brænder mellem de to, der må du prioritere
hvad du vil bruge de to maskiner til.

Med Venlig Hilsen

Simon T