kode bliver dobbelt så lang?
Fra : taina

Dato : 27-07-03 08:45

Hejsa!

Jeg har opdaget en noget underlig ting på min computer. Jeg bruger modem og
har indtastet ottecifret en kode for at gå på nettet, som er gemt, sådan at
jeg ikke skal taste den ind hver gang.

På et tidspunkt nægtede computeren at logge på nettet, idet den henviste til
forkert navn eller kode. Jeg fandt så ud af, at koden nu var på 16 cifre
(kunne ikke se hvilke, blot 16 stjerner). Jeg ændrede koden til det
oprindelige, og så var der ingen problemer.

Nu er koden igen på 16 cifre, men jeg kan alligevel gå på nettet. Og så er
det, at jeg bliver bekymret for, om der er nogen, der har været inde og
pille ved noget...
Er der nogen, der har en naturlig forklaring på problemet, eller skal jeg
til at geninstallere hele skidtet?

mvh. tina

Fra : Peter Sepstrup

Dato : 27-07-03 11:39

taina skrev:

> [...]
> pille ved noget...
> Er der nogen, der har en naturlig forklaring på problemet, eller skal jeg

Hvilket styresystem? det er ikke sådan at koden bare bliver vist som 16
stjerner som en slags ekstra lille sikkerhed, det synes jeg at jeg har set
før...
--
Mvh. Peter.
___________________________________

Fra : taina

Dato : 27-07-03 09:44

"Peter Sepstrup" <peter@_REMOVE_sepstrupnet.dk> skrev i en meddelelse

> Hvilket styresystem?

Windows xp

det er ikke sådan at koden bare bliver vist som 16
> stjerner som en slags ekstra lille sikkerhed, det synes jeg at jeg har set
> før...

Ja, men så burde det jo ikke kunne skabe problemer med at komme på nettet?

mvh. tina

Fra : Peter Sepstrup

Dato : 27-07-03 12:50

taina skrev:

> Ja, men så burde det jo ikke kunne skabe problemer med at komme på nettet?

Jeg vil støtte op omkring Anders's forklaring at der altså må være sket en
fejl første gang det ikke fungerede... jeg kan ikke rigtig se andre
muligheder...
--
Mvh. Peter.
___________________________________

Fra : taina

Dato : 27-07-03 11:45

> [...]

> Jeg vil støtte op omkring Anders's forklaring at der altså må være sket en
> fejl første gang det ikke fungerede... jeg kan ikke rigtig se andre

Ja, så må det vel skulle se sådan ud. Det lever jeg så med - og i bedste
velgående endda. Tak til jer begge.

I øvrigt var der en af mine kolleger, der for et par dage siden påpegede, at
det ikke længere hedder en fejl 40, men en fejl 60, idet folk i dag sidder
længere fra skærmen

mvh. tina

Fra : Anders Lund

Dato : 27-07-03 18:59

taina wrote:
> I øvrigt var der en af mine kolleger, der for et par dage siden
> påpegede, at det ikke længere hedder en fejl 40, men en fejl 60, idet
> folk i dag sidder længere fra skærmen

Det kommer an på hvor gammel man er/hvor dårligt dit syn er.
Men nu er jeg en slags høflig mand, så jeg vil ikke spørge om din alder.

> mvh. tina

Du kalder dig ellers også for "taina", en slå fejl?

Fra : taina

Dato : 31-07-03 17:23

"Anders Lund" <spam2003@andersonline.dk> skrev i en meddelelse

> Du kalder dig ellers også for "taina", en slå fejl?

Næh, det er bare en lille omskrivning. Ville have brugt navn+efternavn, hvis
det ikke var pokkers langt og kedeligt

mvh. tina

Fra : peter42

Dato : 28-07-03 18:16

On Sun, 27 Jul 2003 11:49:58 +0000, Peter Sepstrup
<peter@_REMOVE_sepstrupnet.dk> wrote:

>Jeg vil støtte op omkring Anders's forklaring at der altså må være sket en
>fejl første gang det ikke fungerede... jeg kan ikke rigtig se andre
>muligheder...

Hej allesammen. Her er en anden forklaring på fænomenet. Jeg bruger
selv Win XP Pro, og den har desværre den kedelige vane, ligesom de
andre windowsversioner, at de nogen gange, uden varsel eller noget,
smider nogle indstillinger. Forleden smed min compter driverne til mit
lydkort, det skulle bare geninstalleres, så kørte det igen. Det er
desværre et generelt problem med Windows, det betyder ikke, at der er
lavet6 fejlindtastninger eller andet. Systemet kan selv finde på den
slags. Der findes desværre ikke nogen form for patch der kan klare
problemet, men irriterende er det.
Hilsen
Peter42

Fra : Anders Lund

Dato : 27-07-03 09:47

taina wrote:
> [...]
> var på 16 cifre (kunne ikke se hvilke, blot 16 stjerner). Jeg ændrede
> koden til det oprindelige, og så var der ingen problemer.

Det lyder underligt at dit system bare lige pludselig har ændret
adgangskoden. Du er ikke kommet til at skrive noget i feltet, som den så har
gemt, vel?

> [...]
> inde og pille ved noget...
> Er der nogen, der har en naturlig forklaring på problemet, eller skal

Tricket med de 16 cifre er at man ikke kan se hvor lang adgangskoden er, som
Peter allerede har påpeget. At reinstallere tror jeg ikke du behøver.. men
som sagt kan jeg ikke forklare hvorfor koden pludselig var ugyldig - andet
end at det er fejl 40.