TV-out starter når PC tændes
Fra : Mikkel Selsøe Sørens~

Dato : 26-07-03 17:02

Jeg har et Radeon 9600 Pro og når jeg tænder computeren sender den med det
samme signal gennem TV-out hvilket bevirker at hvis nogen ser TV samtidig,
skifter TV'et over på computeres signal. Lidt irriterende! Det er kun indtil
maskinen går i Windows og Windows-indstillingerne dermed tager over. Kan jeg
ikke slå det fra?

Mikkel Selsøe Sørensen

Fra : flemsus

Dato : 27-07-03 11:32

Remove NOSPAM to reply.
"Mikkel Selsøe Sørensen" <spandikl@hotmail.com> wrote in message
> [...]
indtil
> maskinen går i Windows og Windows-indstillingerne dermed tager over. Kan

Du kan vel bare fjerne fluebenene fra sekundær monitor under settings.

Mvh. Flemming Sørensen

Fra : Bernhard Ege

Dato : 27-07-03 12:28

> [...]
indtil
> maskinen går i Windows og Windows-indstillingerne dermed tager over.

Nej, det kan du ikke.

Jeg har et problem med rod i samme "feature". Mit problem (på et r9700)
er at hvis kortet mærker at fjernsynet er sat til så sætter den
opdateringshastigheden til ca. 50Hz og lige præcis så lav at min monitor
ikke kan vise et billede. Hvis jeg f.eks. vil se BIOS eller bootup af
windows må jeg enten tænde fjernsynet eller pille kablet ud.

Det ikke utænkeligt at man kan slå tv-out fra ved boot, men det kræver
du ændrer bios hvilket ikke er uden risiko.

Rimelig irriterende at ATI ikke kunne finde ud af at lave det
ordentligt. Mit Geforce2 virkede f.eks. fint på det punkt (ingen tv
under boot).

mvh Bernhard

Fra : Hans

Dato : 28-07-03 17:00

"Bernhard Ege" <bernhard.ege@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Rimelig irriterende at ATI ikke kunne finde ud af at lave det
> ordentligt. Mit Geforce2 virkede f.eks. fint på det punkt (ingen tv

Hvilket fabrikat af Radeon 9700 har du?

Mit Sapphire R9700 pro har ikke det problem du omtaler. Hvis TV-out er slået
fra, så skal jeg selv aktivere det uanset om TV-et er tændt eller ej. Det
sender ikke noget ud på TV'et under opstart.

/ Hans

Fra : Mikkel Selsøe Sørens~

Dato : 28-07-03 17:42

"Hans" <kvik@NOSPAMmail.tdcadsl.dk> wrote in message
> [...]
> fra, så skal jeg selv aktivere det uanset om TV-et er tændt eller ej. Det
> sender ikke noget ud på TV'et under opstart.

Det er en Sapphire. Måske skulle jeg tjekke med nogle af de utils der fulgte
med.

/Mikkel

Fra : Bernhard Ege

Dato : 28-07-03 18:32

> [...]
Det
> sender ikke noget ud på TV'et under opstart.

Jeg har et Club 3D kort. Club3D har sendt mig nogle nye bios'er jeg kan
prøve, men jeg har ikke fået flashet kortet endnu. Har dog checket
bios'erne i en bios editor og der står tv-out til at være slået til og
er sat til PAL på trods af at de sagde de ville sende een med NTSC
opsætning. Jeg kan muligvis rette det, men de bios editorer jeg har
fundet kan enten ikke læse den bios eller også melder de om checksum
fejl og det gør jeg ikke rigtig tør bruge dem.

Havde dit kort slået tv-out til under bios post som mit gør, så havde du
sikkert samme problem. Modsat dig så kan jeg dog se min bios på tv'et
(ikek at jeg har en skid at bruge det til).

Jeg forventer dog en skønne dag at ændre min bios ved at slå tv-out fra
i bios editoren. Så håber jeg at windows stadig vil være i stand til at
slå tv-out til. HVis det lykkedes, så vil mit kort opføre dig som dit.

mvh Bernhard