Rowspan, begge veje?
Fra : Morten M. Kaastrup

Dato : 26-07-03 16:12

Jeg vil gerne have en rowspan der rækker over en <td> som er over og en <td>
som er under... ved ikke om jeg forklare det helt godt, men ved ellers ikke
hvordan jeg skal forklare det...
--

m.v.h. Morten M. Kaastrup
Morten@blop.dk * www.Mortenmk.tk

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 26-07-03 16:41

Morten M. Kaastrup skrev:

> Jeg vil gerne have en rowspan der rækker over en <td> som er
> over og en <td> som er under... ved ikke om jeg forklare det
> helt godt, men ved ellers ikke hvordan jeg skal forklare

Altså noget i retning af det her?

Du kan ikke få rowspan til at gå opad. Row- og col-span vil altid
kun påvirke efterfølgende rækker eller kolonner. Brug rowspan=3 på
den øverste af de tre rækker - evt. kombineret med en passende
valign-parameter.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Morten M. Kaastrup

Dato : 26-07-03 16:48

ja det var sådan, men det kan desværre bare ikke lade sig gøre på min side
(pga. noget grafik osv.) men tak alligevel, tror jeg har fundet ud af en
anden måde jeg kan få det til at due.

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 26-07-03 17:10

"Morten M. Kaastrup" <Morten@blop.dk> skrev
> ja det var sådan, men det kan desværre bare ikke lade sig gøre på min side
> (pga. noget grafik osv.) men tak alligevel, tror jeg har fundet ud af en
> anden måde jeg kan få det til at due.

Det kræver en forklaring. Indholdet i en celle kan da ikke hindre dig i at
sætte rowspan i celleerklæringen.
Må vi se en URL?

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 26-07-03 20:10

Morten M. Kaastrup skrev:

> ja det var sådan, men det kan desværre bare ikke lade sig gøre
> på min side (pga. noget grafik osv.)

Som Erik undrer jeg mig også over at det ikke skulle kunne lade sig
gøre. Kom gerne med et link.

> men tak alligevel, tror jeg har fundet ud af en anden måde jeg
> kan få det til at due.

Den metode må du også gerne afsløre. Husk at andre kan have samme
problem, og dermed have glæde af dine erfaringer.

NB: Læs gerne min signatur.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Morten M. Kaastrup

Dato : 19-08-03 15:40

"Jens Gyldenkærne Clausen" <jens@gyros.invalid> wrote in message

> [...]
>
> Den metode må du også gerne afsløre. Husk at andre kan have samme
> problem, og dermed have glæde af dine erfaringer.

Undskyld jeg først svarer nu, men det er fordi jeg ikke skal bruge det
alligvel, men det jeg skulle bruge svaret til var den her side.

http://frip.dk/morten/Layout_hjemmesitters/Layout01/index.htm

Siden var noget jeg skulle lave til en, så alt teksten er bare "til ham"..

Problemet var noget med "info" delen, men jeg ændrede vidst i noget grafik
så det kunne lade sig gøre :)

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 26-07-03 17:05

> [...]

> Jeg vil gerne have en rowspan der rækker over en <td> som er over og en
> som er under... ved ikke om jeg forklare det helt godt, men ved ellers

Det er ikke muligt, fordi:

Et rowspan anbringes i den øverste af den stribe celler, der skal
sammenlægges. Et rowspan kan godt strække sig over mere end 2 rækker.

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin