DirectX 9.0b giver problemer med All-In-Wo~
Fra : Torben B. Sørensen

Dato : 26-07-03 15:31

Jeg og flere andre brugere af ATI's All-In-Wonder-kort har oplevet
problemer med den nye DirectX 9.0b. Når man installerer den, holder tv-
funktionen op med at virke. Det ser ud til kun at ramme kort med PAL-
standarden (som vi bruger i Danmark).

Jeg løste problemet ved at bruge XP's systemgendannelse til at fortryde
installationen med. Jeg gik tilbage til DirectX 8.1 og installerede
sikkerhedspatchen til den i stedet.

Min konfiguration: XP Home, ATI AIW Radeon 9700 Pro, MMC 8.5.

Torben

Fra : flemsus

Dato : 26-07-03 17:55

Torben B. Sørensen wrote:
> [...]
> installerede sikkerhedspatchen til den i stedet.
>
> Min konfiguration: XP Home, ATI AIW Radeon 9700 Pro, MMC 8.5.

Skal du ikke hellere bruge 9.0a, da de nye drivere er lavet til dx9?

--
Mvh. Flemming Sørensen

Remove NOSPAM to reply.

Fra : Torben B. Sørensen

Dato : 26-07-03 21:45

"flemsus" <flemsusNOSPAM@hotmail.com> wrote in news:3f22b25a$0$2647
$ba624c82@nntp03.dk.telia.net:

> Skal du ikke hellere bruge 9.0a, da de nye drivere er lavet til dx9?

Jo, det er nok en god ide. Men jeg tror, jeg venter, til problemet med 9.0b
er løst - jeg kan heller ikke se et sted hos Microsoft, hvor man kan hente
9.0a...

Torben

Fra : flemsus

Dato : 27-07-03 01:12

Torben B. Sørensen wrote:
> [...]
>
> Jo, det er nok en god ide. Men jeg tror, jeg venter, til problemet
> med 9.0b er løst - jeg kan heller ikke se et sted hos Microsoft, hvor

nææ men du kan finde den her: http://tweak.dk/ under downloads, det virker
her.

--
Mvh. Flemming Sørensen

Remove NOSPAM to reply.

Fra : Jens Mikkelsen

Dato : 29-07-03 20:33

Jeg har lige lavet en formattering af HD pga. virus og kan nu ikke
umiddelbart få TV på AIW 9700Pro til at virke. Der står "Video In" og ikke
længere TV!

Er det tegn på at der er problemer med DirectX og i så fald hvor kan 9.0a
helt nøjagtigt downloades da jeg umiddelbart ikke kan hitte ud af hvad det
er for en version jeg skal downloade fra tweak.dk?

På forhånd tak,
Jens

Fra : Torben B. Sørensen

Dato : 31-07-03 17:10

"Jens Mikkelsen" <jenmi@wanadoo.dk> wrote in

> [...]
> 9.0a helt nøjagtigt downloades da jeg umiddelbart ikke kan hitte ud af
> hvad det er for en version jeg skal downloade fra tweak.dk?

Nej, det skyldes nok snarere, at du skal geninstallere WDM Capture-driveren
til AIW-kortet. Kig i Kontrolpanel -> System -> Hardware ->
Enhedshåndtering -> Enheder til lyd, video og spil. Hvis der er et gult
mærke ud for ATI WDM TV Tuner, skal du prøve at geninstallere driveren.

Hvis du vil tjekke, om du kører Directx 9.0b, kan du starte en
kommandoprompt og skrive "dxdiag". Den viser blandt meget andet
versionsnummeret.

Torben

Fra : Jens Mikkelsen

Dato : 31-07-03 23:02

Tak for tippet - men det var desværre ikke det.
Seneste WDM Capture-driver er installeret samt Directx 9.0b