Piña Colada - opskrift?
Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 26-07-03 11:58

Heps!

Nogen der kan komme med en god opskrift på Piña Colada?

Jeg har følgende til rådighed:

Fløde
Malibu
Ananasjuice
Isterninger
Blender
Sukker
Sugerør

Jeg har set lidt forskellige opskrifter, men hvilken er bedst (og kan
laves med det jeg har stående).

Fra : sune vuorela

Dato : 26-07-03 12:56

En der kalder sig Lasse Hedegaard <laxxe@nospam.dk> skrev:

>Heps!
>
>Nogen der kan komme med en god opskrift på Piña Colada?

1 del klar rom (bacardi eller lignende)
1 del kokosmælk
1 del ananasjuice
isterninger

blendes

nydes

>Jeg har følgende til rådighed:

> [...]

Den var straks værre... prøv noget i stil med
2 dele ananasjuice
1 del fløde
5 dele malibu
isteringer

blender

Skulle det gå helt galt, så er der altid mulighed for malibu, dobbelt
vodka og cola i et longdrinkglas

--
Sune

Fra : Lene

Dato : 26-07-03 13:12

"Lasse Hedegaard" <laxxe@nospam.dk> skrev i en meddelelse news:>
> [...]
> Sukker
> Sugerør
>
> Jeg har set lidt forskellige opskrifter, men hvilken er bedst (og kan

Hej
Du har vel også rom?
Mvh
Casper

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 26-07-03 13:25

Lene skrev:

>Du har vel også rom?

Jeg troede egentlig ikke jeg havde noget, men jeg har en god sjat
Bacardi stående.

Lad mig så høre

Fra : Claus & Gitte

Dato : 26-07-03 13:43

http://mp.sol.dk/madogvin/samlingen/o0510091.html

http://mp.sol.dk/madogvin/samlingen/o0510071.html

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 26-07-03 14:39

Claus & Gitte skrev:

>http://mp.sol.dk/madogvin/samlingen/o0510091.html
>http://mp.sol.dk/madogvin/samlingen/o0510071.html

Der skal bruges ting og sager jeg IKKE har stående. Jeg har som sagt
fundet lidt opskrifter, men ikke lige en der kan klares med de ting
jeg har. Desuden står der ikke på siderne, hvilken der er den bedste
opskrift - derfor forhører jeg mig her i gruppen.

Fra : Claus & Gitte

Dato : 26-07-03 15:15

> [...]
> jeg har. Desuden står der ikke på siderne, hvilken der er den bedste
> opskrift - derfor forhører jeg mig her i gruppen.

der findes ikke en opskrift der er den bedste da det er en smagssag, det er
ligesom med kød hvad er detbedste der det kan man ikke give et svar på, men
en pinacolada er lavet af, rom, ananasjuice, isterninger, og kokosmælk/cream
eller malibu men smag dig frem til du finder den opskrift du syntes er bedst

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 26-07-03 15:34

Claus & Gitte skrev:

>der findes ikke en opskrift der er den bedste da det er en smagssag, det er
>ligesom med kød hvad er detbedste der det kan man ikke give et svar på,

Selvfølgelig ikke.

>men
>en pinacolada er lavet af, rom, ananasjuice, isterninger, og kokosmælk/cream
>eller malibu men smag dig frem til du finder den opskrift du syntes er bedst

Det jeg leder efter er opskrifter der kan bruges med det jeg har -
opskrifter folk her har prøvet - og som de mener er et hit

Fra : Lars

Dato : 26-07-03 19:56

> Selvfølgelig ikke.

> Det jeg leder efter er opskrifter der kan bruges med det jeg har -
> opskrifter folk her har prøvet - og som de mener er et hit

Jamen du kan _ikke_ lave Piña Colada uden kokosmælk/creme
ligesom du ikke kan lave kaffe uden bønner
(selvom man gjorde hvad man kunne under krigen) eller brød uden mel.

Hilsen
Lars

Fra : Lars

Dato : 26-07-03 19:54

> [...]
> Sukker
> Sugerør
>
> Jeg har set lidt forskellige opskrifter, men hvilken er bedst (og kan

Du kan under ingen omstændigheder lave en Piña Colada uden kokos.

Hilsen
Lars

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 27-07-03 08:24

Lasse Hedegaard <laxxe@nospam.dk> wrote:

> [...]
> Sukker
> Sugerør
>
> Jeg har set lidt forskellige opskrifter, men hvilken er bedst (og kan

Hej Lasse

Nu har jeg lige kigget de andre opskrifter igennem og ingen af dem har
noget med Piña Colada at gøre.

Her er en opskrift fra en af New Yorks bedste bartendere:

4 dele hvid rom (6 cl)
2 dele mørk rom (3 cl)
6 dele ananas juice (9cl)
4 dele coconut cream (6cl)
Ananasspyd + sugerør

Alle ingredienser undtagen ananas spyd blendes med knust is til en blød
konsistens. Serveres i afkølede Collins glas. Garneres med ananasspyd
eller lignende pynt.

Du kan ikke bruge kokosmælk, da det er alt for tyndt. du skal have fat i
en dåse Coco López cream of coconut, som er svære at finde i DK.

http://www.barmans.ltd.uk/items/pina%20colada_l.jpg

Denne her Piña Colado er min yndlings drink og jeg har endnu ikke mødt
nogen som ikke synes at det er verdens bedste Piña Colada.

Den er næsten lige så cremet, som en milkshake.......................

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/