Registreringsbevis
Fra : jakob

Dato : 03-04-01 12:49

Hej

I søgen efter drømmekøretøjet skal jeg have en forhandler til at faxe mig en
kopi af registreringsbeviset...
.... øh... og hvad er det lige registreringsbevis hedder på tysk ?
Er der ellers noget der er godt at få med over faxen, nu man skal i gang med
at forhøre sig ?

På forhånd tak.

Venlig hilsen

Jakob W Cbr1000F

Fra : origo@earthling.net

Dato : 03-04-01 13:14

"jakob" <jow@get2net.dk> wrote in message
> [...]
en
> kopi af registreringsbeviset...
> ... øh... og hvad er det lige registreringsbevis hedder på tysk ?

Fahrzeugbrief - dette er et eiersertifikat som også inneholder all info om
kjøretøyet.

Fahrzeugschein - tilsvarer det over, men er ikke et sertifikat, dette skal
alltid medbnringes under kjørsel.

JS

Fra : Uffe R. B. Andersen

Dato : 03-04-01 14:01

On Tue, 3 Apr 2001 14:14:01 +0200, <origo@earthling.net> wrote:

>Fahrzeugbrief - dette er et eiersertifikat som også inneholder all info om
>kjøretøyet.

Hmmm - hvad mon "eiersertifikat" ville betyde på tysk? Og hvornår
skulle man mon fremvise det? :)

--
Med venlig hilsen - Sincerely
http://www.twe.net/

'Loud pipes save lives' - sandheden om fri udblæsning.

Fra : boe

Dato : 03-04-01 14:30

"Uffe R. B. Andersen" <urb@twe.net> wrote in message

> Hmmm - hvad mon "eiersertifikat" ville betyde på tysk? Og hvornår
> skulle man mon fremvise det? :)

Påske måske?

Bo, VF1000F

Fra : Thomas Lund

Dato : 03-04-01 16:01

Yep, fahrzeugbrief er vist det korrekte, men er du sikker at han vil faxe det
til dig?
Tyskerne er sygeligt nervøse over deres registrerings attester, jeg kiggede på
bil over nettet og bad om en kopi at attesten, han blev hel vild og fablede om
alskens ulovligheder!

MvH Thomas

Fra : Morten Christensen

Dato : 03-04-01 19:35

"Thomas Lund" <el.diablo@lund.mail.dk> wrote in message
> [...]
kiggede på
> bil over nettet og bad om en kopi at attesten, han blev hel vild og

Det tror jeg nu ikke, man skal være helt så bange for.
Jeg har fået faxet og mailet flere - no problemo - dog lige med undtagelsen
af ham, som slet ikke ville sælge til en dansker, da tyskerne havde "vundet"
over os i '45... ;-/

--
Have a good ride
Morten, Københavnstrup

Fra : jakob

Dato : 04-04-01 08:11

> [...]
kiggede på
> bil over nettet og bad om en kopi at attesten, han blev hel vild og

Hmm... selvfølgelig en pointe, men jeg er mest interesseret i at finde
afgifts niveauet, så mon ikke jeg kan få bare een forhandlere til at reagere
positivt.... som udgangspunkt må de da være interesseret i at sælge...

Mvh Jakob W cbr1000F

Fra : Jacob

Dato : 04-04-01 10:05

"jakob" <jow@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> positivt.... som udgangspunkt må de da være interesseret i at sælge...
>
> Mvh Jakob W cbr1000F

Ikke altid - bare spørg Jørund om den danske Suzuki-importør!

Mvh
Jaocb
GS500