Delphi 7 Personal og databaser
Fra : Kurt Guldbæk

Dato : 26-07-03 09:10

Hej NG!

Delphi7 fås i en Personal-udgave, der er noget billigere end den
professionelle.
Den skulle ifølge mine oplysninger ikke understøtte databaser.
Imidlertid har TurboPower jo frigivet deres FlashFiler til gratis brug.

Kan man med FlashFiler få Delphi7-Personal til at klare databaser eller
bygger FlashFiler på Delphis databaseprogram?

Mvh Kurt Guldbæk

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 26-07-03 17:20

"Kurt Guldbæk" <kurt@guldbaek.net> wrote in message

> Kan man med FlashFiler få Delphi7-Personal til at klare databaser
eller
> bygger FlashFiler på Delphis databaseprogram?

Næsten alle databaser til Delphi bygger på TDataset klassen, som netop
mangler i personal udgaven, så svaret er nej.

Her kan du se, at FlashFiler også bygger på TDataset:
http://www.kylecordes.com/bag/sol/flash.html

Det nemmeste er nok at vende tilbage til D2-D4, hvor selv den lille
udgave (hed standard dengang) har databaser inkluderet.

Hilsen
Uffe