Argumenter til boligforeningen
Fra : Charlotte Petersson

Dato : 25-07-03 21:41

hejsa
Godt så her er et lille stykke praktisk arbejde.
jeg skal snart flytte fra min lejlighed til et gammelt skrummel af et hus,
MEN det bevirker at den fyr jeg deler garage med mister sin røvplads. ( var
det noget for dig Per )

Som noget af det sidste jeg gør inden jeg rejser er at sikre at nuværende og
fremtidige MC-ejere har et sted at stille sin Kværn om aftenen. Det er ikke
et særligt sikkert område, og der bliver uværligt begået hærværk når den
står udenfor.
Om en mdr. skal der være beboer møde.

Spørgsmålet er hvordan får jeg fremlagt sagen sådan at bilejerne syntes at
det er en god idé at lade MCére springe over i køen til de få garager der er
tilrådighed?
Jeg vil foreslå at MCére kan deles om en garage, men mangler gode
argumenter.

1) kan være at de let kan læsses på ladet af en bil.
2) kan være at man er meget udsat på bremse systemet.

Hvad ellers? gode ideer savnes.

På forhånd tak
--
Charlotte Petersson
Lykkelig ejer af en lortebrun guldvirago.

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 25-07-03 22:00

"Charlotte Petersson" <egersundvej@hotmail.com> writes:

> 1) kan være at de let kan læsses på ladet af en bil.

Ja, stort problem

> 2) kan være at man er meget udsat på bremse systemet.

Njah ... det tror jeg nu er et dårligt argument. Motorcykler kan jo
fint stå ude alle mulige andre steder.

Hvad med hærværk, som du selv nævner?

- Der er flere ting man kan pille ved end på en bil, hvor tingene er
låst inde i kabinen.

- Nogle børn (og deres fædre) skal ofte lige "prøvesidde" med risiko
for at børnenes sko laver ridser.

- Motorcykler er ofte en hobby, og der gøres derfor en del for at
holde dem pæne. Biler er ofte bare et transportmiddel. Derfor vil
det være synd at få skader og/eller fedtfingre fra nysgerrige. Skynd
dig ud og pudse demonstrativt hver dag indtil beboermødet

- Hvis motorcyklerne skal holde sammen med bilerne, så påpeg
muligheden for at en bil ved et uheld skubber til en af dem.

.... det var vist hvad jeg lige kunne komme på. Håber du kan bruge
noget af det.

--
Jacob | ........@
Bandit 600 N | ......_[]-=*

Fra : Armand

Dato : 25-07-03 22:47

Jacob Bunk Nielsen <spam@bunk.cc> skrev i en
> "Charlotte Petersson" <egersundvej@hotmail.com> writes:
>
> - Hvis motorcyklerne skal holde sammen med bilerne, så påpeg
> muligheden for at en bil ved et uheld skubber til en af dem.

- - - - og derved kan vælte over i en anden bil

--
Armand.

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 26-07-03 10:41

"Nogle børn (og deres fædre) skal ofte lige "prøvesidde"..."

Måske med risiko for at den vælter og barnet kommer i klemme....

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Ninja Rider

Dato : 25-07-03 22:34

Hejsa

> 1) kan være at de let kan læsses på ladet af en bil.

Eller mere aktuelt, i en kassevogn!

> 2) kan være at man er meget udsat på bremse systemet.

Der pilles ved koblingen, Spejle, Crom dele, mm.

Den kan nemt væltes. Ellers hærværk generelt!

Mvh Emil
Der har sin frø, bag lås og alarm!
--
http://Kawasaki.ZX-6R.636.Ninja.dk
Scream if you wanna go faster....

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 25-07-03 22:45

Charlotte Petersson wrote:

> Hvad ellers? gode ideer savnes.

Andels- og ejerforeninger har en pligt til at hjælpe kommunen med at løse
parkeringsproblemerne omkring egen boligblok, så hvis der stort set kun er
"båse" rundt om jeres bebyggelse var dette måske et argument? MC'ere må jo
ikke parkere i båsene og hvis de alligevel gør (hvilket mange i de
omkringliggende gader hvor jeg bor rent faktisk gør) så tager de jo netop
parkeringspladser fra de "åh" så hellige madkasser. Så hellere give dem en
garage hvor de kan parkere samlet - ikke?

Håber den går.

Selv har jeg en ansøgning liggende hos kommunens vej og park-styrelse om at
få inddraget lidt af parkeringsbåsene i min gade til MC parkering - med
bøjler til at beskytte motorcyklerne og mulighed for at få smidt et
jordanker i som en ekstra sikring. Skal nok melde tilbage når jeg har fået
svar.

--
Tony
Kilofazer

Fra : Brian Østergaard

Dato : 27-07-03 18:13

3-4 motorcyklister kan deles om en garage hvor der kun kan stå en bil?

--
Med Venlig Hilsen

Brian Østergaard

Fra : Robert Eriksen

Dato : 27-07-03 19:11

Brian Østergaard wrote:
> 3-4 motorcyklister kan deles om en garage hvor der kun kan stå en bil?

Motorcykler parkeret på gaden kan ødelægge asfalten.

Men mange af de argumenter der har været oppe her prøvede jeg også da
jeg gerne ville sætte en plade-løs (og hjul-løs) kassevogn op som
garage... men den gik sgu ikke

/Robert

Fra : Armand

Dato : 27-07-03 23:30

Robert Eriksen <roeBLÅBÆRGRØD@adr.dk> skrev i en

> Motorcykler parkeret på gaden kan ødelægge asfalten.

Og en kombination af disse to:
For hver garage der giver plads til "mere end ét køretøj" bliver der
tilsvarende plads andetsteds - hvilket ligesåvel kan dække mængden af
forekommende kanstens P-pladser i kvarteret, som, i yderste konsekvens, hele
byen

--
Armand.
(Gudsbenådet med egen baggård; men savner eget værksted på parcellen - Villa

Fra : Charlotte Petersson

Dato : 27-07-03 18:40

Hej igen

Er lige kommet hjem fra sneglens jubilæum, hyggeligt og rart.
Vil lige takke for flere gode idéer, som alle kan finde plads i oplægget til
beboerforeningen.
Tak skal i have.