Gæt en MC ;-)
Fra : Arne Lorenzen

Dato : 25-07-03 15:50

................ is a bloody good motorbike. There, I've said it. This may
not be a popular opinion to hold, and certainly among our esteemed
colleagues in the press it is far from fashionable, but it's no less true
for that. Consider this. Everyone who commented on it, whether biker or
otherwise, said it looked good. Scoff if you will, but for a bike
like this that is incredibly important. Next, every time I rode it, wherever
it was, whatever the road, I grinned. In fact, at times I grinned so much my
face hurt. This bike is immense fun. It handles far better than it has any
right to, it goes quite extraordinarily well, it has brilliant brakes and it
makes a good noise. As far as practicality is concerned, it's as comfortable
as anything else in the class, it's got decent lights and it's even OK for a
pillion. Well, sort of, anyway. Shaft drive means no need to adjust anything
back there and the enormous but totally understressed engine should go on
forever..............

?

Den tror jeg kigger efter (brugt om et par år

--
Mfh - Arne Lorenzen - FZS 600
www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=183

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 25-07-03 16:02

Arne Lorenzen <alo@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> wrote:
> ............... is a bloody good motorbike. There, I've said it..

[hint]

Biking is all about enjoying yourself, and the *beep* allows you to do that
in spades. It lapped up every type of road that I threw it at and did it in
a way that was still huge fun. Not as fast as an R1, for sure, but it
allowed me to travel at a rate which would give my licence at least a faint
chance of surviving a skirmish with the law while still having that stupid
grin plastered all over my face. Although the *beep* is excellent as it is,
I'd like to firm up the suspension a little prior to taking it on a track
day. It would infuriate the sportsbike boys to be overtaken round the
outside of, say, Clearways by a cruiser.
And that would make me grin even more.

Fra : MKS - 74

Dato : 25-07-03 16:12

On Fri, 25 Jul 2003 17:01:41 +0200, "Arne Lorenzen"
<alo@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> wrote:

>Biking is all about enjoying yourself, and the *beep* allows you to do that
>in spades.

229 kg og 62 hk og en øjebæ af rang - jo tak den er sikkert meget
morsom den færge...vuf-vuf

--
-Michael

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 25-07-03 17:18

MKS - 74 <Priller@tiscali.dk> wrote:

> 229 kg og 62 hk og en øjebæ af rang - jo tak den er sikkert meget
> morsom den færge...vuf-vuf

Ja? - den er måske for nem?

Fra : vmx

Dato : 25-07-03 18:28

"Arne Lorenzen" <alo@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> skrev i en meddelelse

> Ja? - den er måske for nem?

229 kg? - det ER da let...
i hvert fald ikke nogen r i g t i g cruiser

--
Robert
http://www.vmaxxers.net - Vmaxxer #977

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 25-07-03 19:03

vmx <mitrig|_re_|tigenavn@hotmail.com> wrote:
> "Arne Lorenzen" <alo@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> skrev i en
> meddelelse news:3f215855$0$13192$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

> 229 kg? - det ER da let...
> i hvert fald ikke nogen r i g t i g cruiser

Nej? det er det heller ikke........
Men skidt, den er nok for nem.

Fra : vmx

Dato : 25-07-03 19:20

> Nej? det er det heller ikke........
> Men skidt, den er nok for nem.

Bulldog...

... er den ikke lidt (for) "lam" ?

Robert

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 25-07-03 19:32

vmx <mitrig|_re_|tigenavn@hotmail.com> wrote:
> "Arne Lorenzen" <alo@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> skrev i en
> meddelelse news:3f2170d2$0$13168$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

> Bulldog...
>
> .. er den ikke lidt (for) "lam" ?
>
> Robert

Jo, det vil nogen mene, men artiklen her er vel ikke rent
bestillingsarbejde:
http://www.motorbikestoday.com/reviews/Articles/yamaha_bulldog.htm

Fra : vmx

Dato : 25-07-03 19:39

> Jo, det vil nogen mene, men artiklen her er vel ikke rent
> bestillingsarbejde:
> http://www.motorbikestoday.com/reviews/Articles/yamaha_bulldog.htm

Havde læst den.. det er en ok anmeldelse, men
maskinen ER noget lam.. tænk engang, en 1100 cc
V2 der kun netop kan levere 65 hk.. og mht.
moment synes jeg ikke der er sammenhæng
mellem motorstørrelse og ydelse... og husk vægten.

et eksempel:

Bulldog 1100 cc
47.8 kW (65 HP) @ 5,500 rpm
Maximum torque: 88.2 Nm (9.0 kg-m) @ 4,500 rpm

Diversion 900 cc
(XJ900S)
Maximum power: 65.8kW (89.5HP) @ 8,250rpm
Maximum torque: 83.3 Nm (8.5kg-m) @ 7,000rpm

jaja.. det skal flere omdrejninger til, meeeeen 900 livlige cc
versus 1100 .. øhh.. lettere sløve...

you see ?

--
Robert

Fra : vmx

Dato : 25-07-03 19:42

"Arne Lorenzen" <alo@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> skrev i en meddelelse

ps: din Fazer 600 er væsentligt "kvikkere"

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 25-07-03 21:40

vmx <mitrig|_re_|tigenavn@hotmail.com> wrote:
> "Arne Lorenzen" <alo@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> skrev i en
> meddelelse news:3f21779d$0$13161$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>
> ps: din Fazer 600 er væsentligt "kvikkere"

Hæ, jave´det da godt.
Med lidt forsigtighed kan den trækkes op fra 3000omdr.

Men kunne udmærket følge ham i hans fascination af momentet.
En cruiser med perfekt kørestilling - er det ikke det der har været
efterlyst her i adskillige tråde?

Fra : Armand

Dato : 25-07-03 22:32

vmx <mitrig|_re_|tigenavn@hotmail.com> skrev i en

> Bulldog...
>
> .. er den ikke lidt (for) "lam" ?

Hvis man kun går op i at trække af fra fra grønt, er den sikkert lam. Men
ellers er den overraskende rolig og velkørende, samt monteret med Yamaha's
efterhånden berømmede firepots-bremser med de genklendelige blå-anodiserede
cylinderbunde!

Snyd ikke jer selv for en prøvetur ved given lejlighed (KS-Motor har en
demo-model
stående!). Selv prøvede jeg den og KiloFazeren i forlængelse af hinanden, og
jeg har svært ved at beslutte hvilken af de to der umiddelbart var mest
velkørende/brugbar (bevares HK benover; men magter man at skue bag dém,
så...)

--
Armand.