Skærme
Fijala 3554
19" fladskærm til at hænge på væggen - Hvi~
Fra : Ukendt

Dato : 25-07-03 15:00

Jeg søger en 19" fladskærm med 2 analoge input, uden højttalere og som kan
monteres på væggen (foden skal kunne afmonteres eller foldes væk så den ikke
ses).

Er der nogen herinde som kan foreslå nogle modeller jeg bør overveje?

Mvh
Claus

Fra : Peter Hansen

Dato : 25-07-03 19:22

Hht. ophæng: De fleste, men desværre ikke alle, fladskærme er forsynet med
et VESA-beslag på bagsiden. Forskellige steder, selvom du skal lede lidt,
sælger VESA-beslag til væg og bord, med og uden automatik, og priserne er
ganske pebrede.

Jeg købte mit VESA-beslag hos http://www.gandalfdata.dk/ i Birkerød.

For lige at gøre forvirringen total, så findes VESA i to udgaver, 50 og 75.
Tallene angiver millimeter mellem skruehullerne.

v.h.

Fra : Peter Holm

Dato : 04-08-03 04:26

Peter Hansen wrote:
> [...]
>
> For lige at gøre forvirringen total, så findes VESA i to udgaver, 50
> og 75. Tallene angiver millimeter mellem skruehullerne.

er der virkelig ikke nogen af butikkerne på www.edbpriser.dk der sælger
VESA-beslag? Jeg har søgt højt og lavt uden held.

Mvh
Peter

Fra : H_Luchter

Dato : 04-08-03 07:20

Næppe, selvom der er tale om et stykke metal med en enorm fortjeneste -
ligesom vægbeslag til fladskærms-TV.

Fra : Christian Menck

Dato : 04-08-03 07:52

Her er en elegant, men dyr, løsning:
http://www.csc-cg.dk/shop/product.asp?dept_id=70&parent_id=14&sku=500463

Fra : Peter Holm

Dato : 04-08-03 09:29

Christian Menck wrote:
> Her er en elegant, men dyr, løsning:
> http://www.csc-cg.dk/shop/product.asp?dept_id=70&parent_id=14&sku=500463

ok, det er jo sindsygt

/peter

Fra : Troels Nielsen

Dato : 04-08-03 10:27

Ja der er nogle hampre priser for disse styrkker metal. Jeg har set nogle
beslag hos T Hansen gruppen på www.thansen.dk - der er beslag til VESA
standarden (både 75 og 100) til nogle fornuftige priser. Mht. kvaliteten så
har jeg ikke selv afprøvet produkterne, men mon ikke de flest metalbeslag
kan holde en fladskærm på 6-8 kilo fast på væggen...

/TN

Fra : Peter Holm

Dato : 04-08-03 20:39

Troels Nielsen wrote:
> [...]
> Mht. kvaliteten så har jeg ikke selv afprøvet produkterne, men mon
> ikke de flest metalbeslag kan holde en fladskærm på 6-8 kilo fast på

www.shg.dk sælger faktisk også et beslag ser jeg - til kr. 299 - men der er
desværre ikke noget billede af det.

Mvh
Peter

Fra : Lars

Dato : 04-08-03 18:55

On Mon, 4 Aug 2003 05:26:16 +0200, "Peter Holm"
<phc*REMOVE*@stofanet.dk> wrote:

>er der virkelig ikke nogen af butikkerne på www.edbpriser.dk der sælger
>VESA-beslag? Jeg har søgt højt og lavt uden held.

Hvorfor er det er krav at butikken skal være på
<http://www.edbpriser.dk/>?

--
Lars,
<http://www.gaarde.org/acronyms/>

Fra : Peter Holm

Dato : 04-08-03 20:15

Lars wrote:

> Hvorfor er det er krav at butikken skal være på
> <http://www.edbpriser.dk/>?

Det er det da heller ikke, men det er bare et nemt sted at søge. Og så
undrer det mig at der er 50 butikker der sælger skærme, men ingen af dem
sælger beslag til dem.

Mvh
Peter

Fra : Erik Varn Semey

Dato : 25-07-03 22:10

Mener du 2*VGA ??

Her er en 18" uden højtalere med support for Vesa wallmount
http://www.acer.dk/vi/page0.jsp-page78,,250,5,,,65,,,2608,,,,,,,,,,,,,,,,,65,5,,5,5,,,,5,,,,5,,,,5,,,,,,,,,,,5,,,0,0,5,,2320673121.htm