Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
IXUS 400 vs. A70
Fra : Morten

Dato : 25-07-03 15:03

Davs gruppe.

jeg har igennem længde tid fulgt diskussioner her inde og står og vakler
imellem et ixus 400 og A70.. grund til at jeg skal købe et digital kamera
er, at jeg skal 2 uger til Færøerne i september og jeg vil gerne havde nogen
flotte billeder(plus at det er en god undskyldning for at indkøb et digitalt
kamera).

problemet står også i at jeg er atten år og vil gerne ud og opleve noget så
kameraet skal også kunne hold til nogen-- sagt lige ud tæsk. På den anden
side er jeg helt vild med disse flot billeder der kommer gang, på gang her
i gruppen

1. Jeg har set at ingen af disse kameraer kan optage mere end 3minutter film
a gangen. Nogen mulighed for at omgås dette?

2. Hvilken type batterier bruger et IXUS 400?

3. Hvilken Cf kort har en ordentlig hastighed i forhold til prisen ( har
læst det eks. Kan være Ri-data)

4. Hvor meget kan jeg spare ved at købe det i tyskland og hvad er problemer
med det?

Hilsen Morten E.

p.s. stort tak til alle dem der daglig spørge og svare om spørgsmål som jeg
går rundt med men aldrig får tag mig sammen til at stille

Fra : Mogens

Dato : 25-07-03 15:16

On Fri, 25 Jul 2003 16:03:23 +0200, "Morten"
<morten-fjerne-dette@fagerholt.net> wrote:

>3. Hvilken Cf kort har en ordentlig hastighed i forhold til prisen ( har
>læst det eks. Kan være Ri-data)

http://www.prcdata.dk/ProduktFrame.asp?Produktid=19111613
Kanon kort. Har netop købt et til mit A70

mvh Mogens

Fra : Ole Gyldenløve

Dato : 25-07-03 15:19

"Morten" <morten-fjerne-dette@fagerholt.net> skrev i en meddelelse
> [...]
anden
> side er jeg helt vild med disse flot billeder der kommer gang, på gang
Hvis du skal have et kamera der skal kunne tåle en hård tilværelse
inklusive lidt regn og lidt raslen rundt i en rygsæk, så skulle du tage
og kigge på Olympus mju: 300 eller 400. Det er en robust sag der kan
tåle lidt af hvert.

mvh
Ole

Fra : isbjerg

Dato : 25-07-03 19:04

> [...]
> inklusive lidt regn og lidt raslen rundt i en rygsæk, så skulle du tage
> og kigge på Olympus mju: 300 eller 400. Det er en robust sag der kan

<klip>

Nu er jeg helt rundt på gulvet.. hvad er grunden til at Olympus mju:
300 eller 400 skulle være mere robuste?

hilsen morten

ps.teledanmark har åbenbart ikke opdatere deres news server... kan kun
se mit indlæg ved hjælp af google... og sorry for den dobbelt posting
der kommer med mit spørgsmål.

Fra : Glenn Rasmussen

Dato : 25-07-03 17:31

Hej Morten,

> [...]

> kameraet skal også kunne hold til nogen-- sagt lige ud tæsk. På den anden
> side er jeg helt vild med disse flot billeder der kommer gang, på gang

Jeg har selv en Canon IXUS 400 og er utrolig glad for den! Den er meget
lille, men samtidig virker den også skrøbelig. Selvfølgelig kan den tage
imod nogle tæsk, men du kan meget nemt komme til at lave ridser på den. Jeg
vil anbefalde at du skaffer dig en task som passer til kamerat - så kan den
i hvert fald godt tage imod nogle tæsk. Kamerat er uden tvivl vild fedt .

> 2. Hvilken type batterier bruger et IXUS 400?

Li-Ion NB-1LH. Koster ca. kr. 220,00 hos (http://www.batterier.dk/).

/Glenn

Fra : poul

Dato : 26-07-03 18:02

Hej Morten

Jeg har selv besluttet at købe Canon Powershot S400 (alias IXUS 400).

Som tilbehør til kameraet kan du få en "water case", som egentlig er
beregnet til fotografering under vand. Men regner det ikke meget på
Færørerne? Og så kan water casen jo også bruges som ekstra beskyttelse
?

God tur !!!