Atter en motorvejsulykke - med en mc!
Fra : Psycho Cowboy

Dato : 25-07-03 14:42

Jeg er lige kommet hjem fra en ferie i Jylland, og på vejen hjem måtte vi på
midten af Fyn holde i en lang kø på motorvejen. Da vi kom forbi ulykken,
viste det sig at være en personbil, der åbenbart var kørt sammen med en
ældre mc med sidevogn. Mc'en lå og flød inde i nødsporet og sidevognen var
revet af, og lå et stykke derfra... Nogen der ved, hvad der er sket med
føreren og evt. passageren i sidevognen?? ...for et helt rart syn var det
næppe! :o/
Hvor mange ulykker skal der til, før folk for helvede lærer at bruge hovedet
og orienterer sig på motorvejene??
Min kammerats kæreste har lige netop mistet sin lillesøster og mor i ulykken
med lastbilen, der kørte op i røven på dem, (i trekantsområdet i Jylland) og
at folk ikke tar' ved lærer af alle disse ulykker, kan gøre mig harm!

....et yderst relevant surt opstød herfra! :o/

--
Psycho Cowboy - I dag i bil
Babygixxer

Fra : Jacob Larsen

Dato : 25-07-03 15:29

Psycho Cowboy wrote:
> [...]
> disse ulykker, kan gøre mig harm!
>
> ...et yderst relevant surt opstød herfra! :o/

Hørt. Jeg kan ikke køre 10km. uden at nogen gør et eller andet fuldstændigt
tåbeligt. Jeg har det sidste stykke tid nøje holdt øje med trafikken og det
sker næsten hver gang jeg er uden for indkørslen, at jeg møder biler, der
ikke blinker, kører over fuldt optrukne streger i rundkørslerne (altså
fortsætter rundt i yderste bane selvom den SKAL dreje af) eller laver andre
sikkerhedsmæssige uforsvarlige ting.

På motorvejen er problemet så stort fordi folk ikke respekterer hinanden,
kører for tæt osv. Jeg kører pænt og kan blive ret sur over, at så mange
ikke gør. Jeg bliver dog ved at med at køre respektfuldt og håber andre vil
lære det snart...

Bare politiet snart ville tage fat i de uhensynsfulde billister/mc-ister i
stedet for ensidigt at fokusere på farten. Man ser dem jo tit stå og måle
f.eks. på en halvtom (næsten) 4-sporet hovedvej mellem Støvring og Svenstrup
ved Aalborg. De skulle stille sig ind til rundkørslerne ved Føtex i Aalborg
Øst i stedet.

mvh. Jacob

Fra : Dennis

Dato : 25-07-03 15:43

"Jacob Larsen" <jacobl@FJERNDETTE.cs.auc.dk> writes:

> [...]
> ved Aalborg. De skulle stille sig ind til rundkørslerne ved Føtex i Aalborg

Det ville da være rart da jeg flere gange har været udsat for
lastbiler der ikke lige kører som de skal i den rundkørelse samt
bilister der skifter spor som vinden blæser. Det har jo så betydet at jeg
jo nok er blevet det mere opmæksom efter sådanne oplevelese, men kunne
godt have undværet store lastbiler meget tæt på oplevelserne

Dennis

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 25-07-03 16:40

"De skulle stille sig ind til rundkørslerne"

Jep, bl.a.

Men med så små bøder som det giver er der ikke penge nok i det til
statskassen. Men på en øde motorvej fange de helt sikkert nogen som kører
for stærkt, måske meget for stærkt, og det batter i kassen. Jeg fatter ikke
logikken, her er hverken fodgængere legende børn, cyklister m.m.m.
Så hvis politiet oven i købet har resursemangel, burde de prioritere
anderledes. Er de mon provisionslønnet !!!

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : MKS - 74

Dato : 25-07-03 16:48

On Fri, 25 Jul 2003 16:29:09 +0200, "Jacob Larsen"
<jacobl@FJERNDETTE.cs.auc.dk> wrote:

>Bare politiet snart ville tage fat i de uhensynsfulde billister/mc-ister i
>stedet for ensidigt at fokusere på farten.

Der er nok tværtimod lagt i kakkelovnen til endnu mere fokus på
hastighed:

http://www.dr.dk/nyheder/indland/article.jhtml?articleID=110723

--
-Michael

Fra : Peter Aagaard

Dato : 26-07-03 14:28

MKS - 74 wrote:

> Der er nok tværtimod lagt i kakkelovnen til endnu mere fokus på
> hastighed:
>
> http://www.dr.dk/nyheder/indland/article.jhtml?articleID=110723

Tænk at det er meningen at man skal miste kortet ved 110km/t, det er jo
latterligt.

Mvh Peter
(RSV Mille, snart med bøjet nummerplade)

Fra : Hekto

Dato : 27-07-03 08:11

In article <3f2281a6$0$76068$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, Peter
Aagaard says...
> Tænk at det er meningen at man skal miste kortet ved 110km/t, det er jo
> latterligt.

Fortæl det til de efterladte!?

Systemet er jo meget enkelt: 'Så kan de måske lære det!!!!'
Der vil dog nok være behov for systemer a'la røde-blinkende-japanske-50
km/t-lamper

--
/Hekto

Suzuki LS650 + GS450E
www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto - hekto@dkfritidmotorcykelDOTdk
http://dfm.nathue.dk/Hekto ... What about www.mc-portalen.com ?

Fra : Jacob

Dato : 26-07-03 17:41

> Der er nok tværtimod lagt i kakkelovnen til endnu mere fokus på
> hastighed:
>
> http://www.dr.dk/nyheder/indland/article.jhtml?articleID=110723

*GISP* Nu må de da snart holde op!!!

Fra : Carsten

Dato : 25-07-03 21:38

Psycho Cowboy wrote:

[snip on]
> at folk ikke tar' ved lærer af alle disse ulykker, kan gøre mig harm!
[snip off]

Her er vi tilbage ved min kæphest: jeg tror ikke at man nogensinde kan
tage ved lære af andres (bitre) erfaringer. Jeg er 100 % på at dem der er
involveret i ulykker virkelige ta'r ved lære af hvad de oplever, men en
sådan oplevelse er umulig at dele med andre på en måde, så dem man
fortæller det til også tager (fuldt ud) ved lære af det.
Derved får man, at samlige 5 mille danskere skal være ude for en bil/mc
ulykke før at man kan få nogle sikre veje. Derfra kan du så trække de
personer som desværre ikke har en hjerne der kan bruges, og som på trods
af en/flere ulykker stadig kører som havde de hovedet oppe i r(biip)ven.

Carsten

Fra : Bjørn S

Dato : 25-07-03 22:47

"Carsten" skrev

> [...]
> personer som desværre ikke har en hjerne der kan bruges, og som på trods
> af en/flere ulykker stadig kører som havde de hovedet oppe i r(biip)ven.

Den som fandt svaret ville blive rig !
Sløvhed, eller ligegyldighet tror jeg har en stor del af skylden, trafikken
er mange ganger for "nem" , man kører ikke aktivt. Herved ikke forstået som
at det går for langsomt, men lige ud kørsel, eller en vej man har kørt
100-vis af gange før, gør at sanserne sløves. I disse dage tror jeg også
varmen har en indvirken. Fra min mc ser jeg tit de som kører ud lige før mig
fra en sidevej, de kører af igen på næste....med andre ord lokaltrafik som
har vejen for sig selv (tror de).
Unge trafikanter har meget at lære, og gør tabber og næstenulykker som de
fleste tager lærdom af, men desværre ikke alle
Ældre trafikanter kører tit på rutine.....måske har det altid gået godt.....
men det behøver jo ikke altid være den rigtige rutine, det viser jo tit en
eventuel generhvervelse af kortet, det er de som har det meste at arbejde
med på indgroede forkerte vaner.

Når det gælder højhastigheds-trafikanter, altså folk som er ligeglad (mer
eller mindre) for egen risiko (og tit andres) tror jeg tit det hænger sammen
med hvad man selv har oplevet tæt indpå livet, inden det ændres permanent.
Jeg har selv været vidne til at en klassekammerat blev dræbt i et biluheld,
og så (ufrivilligt) alle detaljer, fra ulykke, kæmpen med diverse poser med
intravenøst, frigørelse til ambulance med slukkede blink..... Helt klart det
gjorde indtryk en tid for mig og andre lokale... men det var aligevel
hurtigt glemt for egen og andres køremønster ( det var nu også promille som
var årsagen, måske lige derfor... man finder altid en årsag ! ) . For mig,
og mange andre jeg har hørt om, ændres det først når man mister nære
pårørende af ganske naturlige årsager, så får livet en større betydning, og
man er ihvertfald mere forsigtig med dumdristige handlinger, tænker mere på
hvad der er over næste bakketop, eller gennem næste sving eller udkørsel.

--
/Bjørn