Ripleys Game / ny film m. Malkovich *lille~
Fra : Peter Heide

Dato : 25-07-03 13:56

Ved ikke om denne film får premiere hér hjemme :

http://us.imdb.com/Title?0265651

....det må man håbe den ikke gør. For magen til omgang
bræk har jeg ikke set i lang tid. Ikke siden Hulk ihverttifælde.

Filmen er udsendt på DVD i Italien.

Handler om stjerne-psykopaten Tom Ripleys svindel,snyd og mord.

John Malkovich gir den hele armen som dekadent overklasse-løg.
Hvis han ikke lige var gift, med en rig kvinde som spiller på klaver
ad helvede til, skulle man tro han var en skabagtig bøsse. Eller en
forkælet dengse der gør sig til over for sine venner.

Kort sagt han spiller ikke rollen særligt godt. Og det gør det
flæbende fjols til en "uskyldige" lejemorder heller ikke. Man
smiler nærmest når han møder sin skaber i slutningen af filmen.

Til enhver tid vil jeg foretrække Dennis Hopper eller Matt Damon's
udgave af Tom Ripley.

Handlingen følger Highsmiths bog nogenlunde.Dog lidt flere mord: 3 stk.
på et lille toilet i et tog. Godt klaret ! Hvor I Wim Wenders udgave
kun et. Virker en smule mere realistisk.

Jeg holder mig til denne udgave : http://us.imdb.com/Title?0075675

Vil straks søge på eBay efter den amerikanske DVD udg.

I'll Be Back,

Peter