[VB6] Placering af form på MDIform
Fra : Mikkel Jørgensen

Dato : 25-07-03 12:30

Hej...

Jeg sidder og laver et lille projekt, hvor jeg godt kunne tænke mig at styre
hvor på en MDIform en såkaldt childform vises.

Jeg har prøvet mig lige frem, men intet er lykkedes for mig. Har i nogle
forslag eller ideer til hvordan det kan gribes an ?

På forhånd tak...

Mvh.

Mikkel Jørgensen

Fra : Keld Sørensen

Dato : 25-07-03 13:06

Lav først en MOTHER-form og ADD så CHILD-forms - der er ikke noget problem i
det.

mvh

Fra : Mikkel Jørgensen

Dato : 25-07-03 13:28

Ok, tak... hvordan bestemmer jeg så hvorpå MDIformen de andre forms skal
placeres ?

Jeg har fundet ud af, at jeg kan ændre værdier for top og width, men hvis
jeg gerne vil centre en form, så kan jeg jo ikke bruge det til meget, og jeg
kan ikke få den til at bruge StartUpPosition.

På forhånd tak...

Fra : Tyge

Dato : 26-07-03 11:48

Ja, det vil jeg også gerne vide,,,,,,,F1 giver ikke meget hjælp her.

Der må være nogle kloge hoveder derude der kan give et svar !!!!???

mvh. Tyge

Fra : Jens Vestergaard

Dato : 26-07-03 12:17

"Tyge" <skrammelpost@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Ja, det vil jeg også gerne vide,,,,,,,F1 giver ikke meget hjælp her.
>
> Der må være nogle kloge hoveder derude der kan give et svar !!!!???

Det muligt, at jeg ikke kan se problemet, men hvad er der i vejen med:

y = [et eller andet]
x = [et eller andet]
Form1.Top = y
Form1.Left = x

og for at centrere Form1, som er en ChildForm:

Me.Left = (MDIForm1.ScaleWidth - Me.Width) \ 2
Me.Top = (MDIForm1.ScaleHeight - Me.Height) \ 2

Eller...?

Jens Vestergaard (mailadr i dette indlæg er ikke gyldig!)
www.railsoft.dk
Døgnets jernbanenyheder: www.railsoft.dk/medier.asp

Fra : Mikkel Jørgensen

Dato : 27-07-03 20:44

Hej Jens...

Tjaa, et lille problem kan for en amatør blive meget stort, og det gælder
vist i dette tilfælde... men jeg takker da for svaret

Forresten så tak for nogle gode programmer fra rail soft.

Mvh.

Mikkel Jørgensen

Fra : Jens Vestergaard

Dato : 27-07-03 20:56

Fra : Jens Vestergaard

Dato : 27-07-03 20:56

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 26-07-03 13:24

"Mikkel Jørgensen" <mikkel@marjNOSPAM.dk> wrote in message

> [...]
>
> Jeg har prøvet mig lige frem, men intet er lykkedes for mig. Har i nogle
> forslag eller ideer til hvordan det kan gribes an ?

Lidt til inspiration
Jeg plejer at koordinaterne når formen lukkes
På den måde er det brugeren der bestemmer hvor formen bliver placeret - very
nice

mvh/Peter Lykkegaard

Fra : Tyge

Dato : 26-07-03 19:43

> Lidt til inspiration
> Jeg plejer at koordinaterne når formen lukkes
> På den måde er det brugeren der bestemmer hvor formen bliver placeret -
very
> nice
>
> mvh/Peter Lykkegaard
>
> kan du ikke copy/paste et eksempel til gruppen, så en ignorant som mig
også kan lære af det.

mvh. Tyge

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 01-08-03 22:06

> kan du ikke copy/paste et eksempel til gruppen, så en ignorant som mig
> også kan lære af det.

Hmm, det ville ikke hjælpe så meget
Jeg bruger nogle af firmaets klasser ved skrivning til registry

Men grundlæggende så har du et x/y koordinat på formen, samt højde og bredde
Det er muligt at både skrive til og læse fra disse fire egenskaber

mvh/Peter Lykkegaard

Fra : Søren

Dato : 30-07-03 09:17

Make the most of your MDI forms
archive.devx.com/premier/mgznarch/ vbpj/1994/augsep94/DKURATA.PDF