Tak for hjælpen.. Lige hvad jeg søgte efter!
"Thomas Krogh" <johndoe999@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:3f218e02$0$32454$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> "Frej Jensen" <frej@nospamlegepsace.dk> wrote in message
> news:3f210a30$0$32509$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>
> (...)
> > To modeller:
> >
> > Model 1.
> > Jeg har en VoIP terminering (IP>-->Tele), og vil gerne
> > sælge ud af denne adgang (altså telefonminutter) til andre
> > VoIP udbydere.
> > (Har jeg der noget ansvar juridisk ovf. Dansk lovgivning)
>
> Jeg vil gætte på at du kvalificerer som "teleudbyder", med alt hvad det
indbærer.
>
>
http://147.29.40.90/DELFIN/HTML/B2003/0066605.htm
>
> (...)
> > Model 2.
> > Har (bla) Danske kunder, som kobler sig op imod min VoIP PBX
> > (omstillingsbord), og der køber telefonminutter(telefonere), - Både
> > til Danske, men primært til udlandske destinaioner. - De kan også
> > ringe gratis indenbyrdes.
> >
> > Opkoblingen sker enten via et stykke software(softphone) eller igennem
> > en dedikeret IP-Telefon; alt sammen igennem kundens Internet
forbindelse.
> >
> > Er der noget, i Dansk lovgivning, som tvinger mig til at forberede min
installation
> > til at fx. politi kan foretage aflytning af samtalerne!?.. -
> >
> > Jeg vil kunne registere kundens forbrugsmønster(bruges til afregning),
men ovennævnte
> > er jeg lidt usikker på...
>
> Retsplejelovens § 786:
>
>
http://147.29.40.90/DELFIN/HTML/A2002/0077729.htm
>
>
> (...)
> > ... og hvad hvis selve PBX'en står udenlands, men at afregningsdelen
foregår
> > i Danmark?
> >
> > Nogle forslag?
>
> Så vil jeg gætte på at det pågældende lands tilsvarende love gælder.
>
> mvh
>
> Thomas Krogh
>
>