"hurtig" og stor Muskelvækst?!
Fra : Jaller Killer

Dato : 25-07-03 10:47

Hej NG,

Jeg skriver for at høre om der er nogen som kender til gode produkter
som vil forøge ens muskel masse, fylden af musklerne har mere at sige
end den reelle styrke... Jeg er træt af at se ud som om jeg ikke har
nogen kræfter...

Jeg har trænet i meget lang tid(læs år) og har fint forøget min kræfter,
men det ser bare ikke ud af noget...

Jeg vil være glad for at høre om forskellige produkter som kan forøge
størrelsen. Jeg er ligeglad med om det ikke er den rigtige måde at gøre
det på, om ikke andet kan vi få diskuteret produkterne.

Håber nogen har nogle gode erfaringer...

Råd som spis massere af brød og tun og alm. kostråd er ikke det jeg
leder efter... Har også brugt forskellige Protein produkter.

Mvh.
JK

Fra : Faithless

Dato : 25-07-03 11:42

Hey

Den gang jeg trænede (7 år siden) , snakkede man meget om pyramide træning.
Det vil sige at du starter med en vægt så du kan tage ca. 10-12 gentagelser,
herefter øger du vægten så du kan tage ca. 6-8 gentagelser og til sidst øger
du vægten så meget at du kun kan tage 2-3 gentagelser. Det er vigtigt at du
har en trænings partner, eller en som kan hjælpe dig, for du skal presse dig
selv så meget, at du skal ha' hjælpe til de sidste løft.

Med hensyn til kosten, så skal du spise rigeligt. Jeg kan anbefale dig
protein pulver, det virker, men kun hvis træningen er rigtig.

De fleste bodybuildere spiser så meget, at de faktisk øger deres
fedtprocenten under opbygningen. Men 1-2 måneder før konkurrence går de så
på kur, men sørger stadig for at få nok protein. 1 måned før de skal på
podiet, starter de så en kur der trækker noget af vandet væk fra muskler og
underhuden.

Du skal også kigge lidt på din krop, er du høj og ranglet eller lille og
robust. Hvis du er høj vil du formentlig ha' sværere ved at få volume end en
som er mindre.

Hvis du skal bruge råd om træning og kost så kan du evt. prøve linket eller
i dit center.

http://www.getbig.dk/forum.asp

Fra : Faithless

Dato : 25-07-03 11:46

Undskyld de store mellemrum, tror det er fordi Word er editor??

Fra : Mikkel Gybel Jensen

Dato : 25-07-03 19:08

"Faithless" <no@mail.com> wrote in message

> Den gang jeg trænede (7 år siden) , snakkede man meget om pyramide
træning.

Umiddelbart vil jeg mene, at man, når man træner maksimale løft,
hovedsageligt vil øge sin maksimale styrke og i mindre grad volumen.
Sandsynligvis vil der i en overgangsfase mellem to træningformer oftest være
en øget størrelsestilvækst, derfor er det også vigtigt at variere tæningen -
men umiddelbart tror jeg at pyramidetræning hovedsageligt øger maksimal
styrke.

> Hvis du skal bruge råd om træning og kost så kan du evt. prøve linket
eller
> i dit center.

.... eller http://www.motiononline.dk

- Mikkel

--
Mikkel Gybel Jensen
http://home.tiscali.dk/~mgj

Fra : Mikkel Gybel Jensen

Dato : 25-07-03 19:05

> [...]

> Jeg skriver for at høre om der er nogen som kender til gode produkter
> som vil forøge ens muskel masse, fylden af musklerne har mere at sige

Kreatin er en mulighed. Ellers kan du jo gøre som ham idioten fra Aarhus (?)
for et år eller to siden, der sprøjtede madolie ind i sine muskler for at se
større ud, for derefter at dø af multiorgansvigt på Skejby.

Nå, spøg til side... træner du på den rigtige måde? bodybuildere (der har
store muskler relativt til deres styrke) træner ofte mange repetiotioner og
mange sæt og flere øvelser per musklegruppe per træningsgang.

- Mikkel

--
Mikkel Gybel Jensen
http://home.tiscali.dk/~mgj

Fra : Jaller Killer

Dato : 25-07-03 21:06

Mikkel Gybel Jensen wrote:
> Kreatin er en mulighed. Ellers kan du jo gøre som ham idioten fra Aarhus (?)
> for et år eller to siden, der sprøjtede madolie ind i sine muskler for at se
> større ud, for derefter at dø af multiorgansvigt på Skejby.

Jeg bruger Kreatin og det virker efter hensigten, så det er der ikke
noget problem i jeg spiser også protein sammen med en sund og varieret
kost. Så det er ikke her der er nogen problemer

> Nå, spøg til side... træner du på den rigtige måde?
Ja, jeg træner rigtigt... sat med 12, 8, 6 og så så mange som der nu kan
tages til sidst, med hjælp fra en medtræner.

Under alle omstændigheder træningen er korrekt og diæten er også korrekt.

> bodybuildere (der har
> store muskler relativt til deres styrke) træner ofte mange repetiotioner og
> mange sæt og flere øvelser per musklegruppe per træningsgang.

Det jeg leder efter er ikke en ny måde at træne på ej heller nye
kostvaner. Det jeg leder efter er et produkt som vil kunne øge
muskelmassen, altså i samme stil som steroide, bare ikke med alle de
bivirkninger som de giver.

Mht. steroider, er der nogen som har erfaring med disse, ikke nogen
links, kun egne erfaringer, ellers er det lige meget.

--
Mvh.
JK

Fra : Faithless

Dato : 25-07-03 21:25

> Det jeg leder efter er et produkt som vil kunne øge
> muskelmassen, altså i samme stil som steroide, bare ikke med alle de
> bivirkninger som de giver.

Findes ikke.

Fra : Nicolai Larsen

Dato : 26-07-03 00:51

"Jaller Killer" <jallerkiller@hotmail.com> wrote in message

> Under alle omstændigheder træningen er korrekt og diæten er også korrekt.

Så er det jo ikke meget hjælp du kan få herinde.

> [...]
> kostvaner. Det jeg leder efter er et produkt som vil kunne øge
> muskelmassen, altså i samme stil som steroide, bare ikke med alle de

Hvis et sådan stof fandtes, som var helt uden bivirkninger, ville det
hurtigt komme på en dopingliste og dermed hurtigt blive ulovligt. Hvis ikke,
ville vi lige pludselig have 2 mill. Arnold'er i DK og hvor fedt ville det
så være? Men jeg forstår ikke, for ideen er jo at man via hårdt arbejde, som
iøvrigt kun en lille procentdel magter, opbygger sig en krop man er stolt
af, set udfra det arbejde man har lagt i det og de mål man har. At tage
produkter/medikamenter, uanset bivirkninger, er jo noget som alle kan gøre
og hvor "flot" er det så, når hvem som helst kan gøre det? Så kan junkien
nede fra hjørnet, have en lige så flot krop som dig. Så har du kun opnået
noget, som er muligt for alle og ikke kun den lille procentdel, som via
hårdt arbejde bliver belønnet for deres indsats. Så du kan spørge dig selv,
om du vil være en af de få som magter at gøre det naturligt eller tage den
lette vej som alle kan gøre, hvis de har pengene og modet til at løbe
risikoen? Derudover, skal man nok være klar over menneskets forskellige
anatomier og være tilfreds med mindre, ikke alle er egnet til volumenøse
muskler og ikke alle er egnet til at løbe maraton. De store flotte
elite-bodybuildere, er "sminkede lig".

> Mht. steroider, er der nogen som har erfaring med disse, ikke nogen
> links, kun egne erfaringer, ellers er det lige meget.

Når alt det andet er sagt, så findes der jo steorider, som har færre
bivirkninger end andre. Tages de, under hensyntagen til de "regler" der er,
så er risikoen meget lille og i mange tilfælde rent teoretisk. Kun
overdrevent brug og langtids-brug, vil være usundt. Men sådan er det jo med
alt. Novotropin eller novatropin, er et eksempel på et væksthormon som har
meget få bivirkninger, ifølge novo nordisk er der stort set ingen
bivirkninger. Af steorider kan nævnes winestrol og primobolan, hvor
bivirkningerne skulle være få. Winestrol er i øvrigt det stof, som mange 100
mtr. løbere tager/tog. Væksthormoner er generelt ret dyre, hvorimod
steorider er blevet ret billige. Og bliver du fristet, så hold dig for guds
skyld fra orale produkter. De er meget hårde mod "systemet". Bare spørg
Arnold.

> --
> Mvh.
> JK

Nicolai

Fra : Mikkel Gybel Jensen

Dato : 26-07-03 07:17

"Nicolai Larsen" <g-l-a-d@sol.dk> wrote in message

> alt. Novotropin eller novatropin, er et eksempel på et væksthormon som har
> meget få bivirkninger, ifølge novo nordisk er der stort set ingen
> bivirkninger.

Så er det jo ærgeligt, at væksthormon ikke giver større muskler...

- Mikkel

--
Mikkel Gybel Jensen
http://home.tiscali.dk/~mgj

Fra : Mikkel Gybel Jensen

Dato : 26-07-03 07:14

"Jaller Killer" <jallerkiller@hotmail.com> wrote in message

> Mht. steroider, er der nogen som har erfaring med disse, ikke nogen
> links, kun egne erfaringer, ellers er det lige meget.

Du er sgu' da for hjernedød, hvis du bare så meget som overvejer det.

- Mikkel

--
Mikkel Gybel Jensen
http://home.tiscali.dk/~mgj

Fra : Jaller Killer

Dato : 26-07-03 07:36

Mikkel Gybel Jensen wrote:
> "Jaller Killer" <jallerkiller@hotmail.com> wrote in message

> Du er sgu' da for hjernedød, hvis du bare så meget som overvejer det.

Hvorfor det? Jeg har trænet i flere år uden at åbnå andet en styrke og
ikke nogen væsentlig muskalmasse forøgelse.

Tror du så ikke efterhånden begynder at blive lidt frustreret over efter
træning hver evig eneste dag i disse år, så ikke at have opnået det man
ville, min kammerart og jeg kan tage det samme i alle de øvelser vi
tager, men der er bare lige det lille men at hans muskler ser ud af
væsentligt mere...

Har du prøvet væksthomoner? siden du siger de ikke giver større
muskelmasse? spørge af interesse og ikke for at provokere.

Mht. storoider siger jeg tak for infoen, har du noget mere uddybende om,
hvilke produkter der vil give de bedste resultater inden for en
overskuelig periode.

--
Mvh.
JK

Fra : Mikkel Gybel Jensen

Dato : 27-07-03 17:41

> Hvorfor det? Jeg har trænet i flere år uden at åbnå andet en styrke og
> ikke nogen væsentlig muskalmasse forøgelse.

Ja, og få små boller, cancer, bumser, blive utilregnelig osv. Go'
fornøjelse...

> ville, min kammerart og jeg kan tage det samme i alle de øvelser vi
> tager, men der er bare lige det lille men at hans muskler ser ud af
> væsentligt mere...

Sådan er det - face the facts - vi er bare ikke skabt ens.

> Har du prøvet væksthomoner? siden du siger de ikke giver større
> muskelmasse? spørge af interesse og ikke for at provokere.

Nej, jeg kunne aldrig drømme om at tage noget af den slag lort - dertil har
jeg min krop for kær - ingen grund til at ødelægge den, det klar almindelig
alderdom fint uden jeg blander mig.

Flere undersøgelser (bl.a. i DK) viser, at væksthormon ikke giver større
muskler, derimod ophobes væske i kroppen, hvorfor vægten stiger. Grunden til
at væksthormon er så populær som doping er, at den an hjælpe til en lavere
fedtprocent.

> Mht. storoider siger jeg tak for infoen, har du noget mere uddybende om,
> hvilke produkter der vil give de bedste resultater inden for en
> overskuelig periode.

Det kan være, at du skulle prøve http://www.doping.dk

- Mikkel
--
Mikkel Gybel Jensen
http://home.tiscali.dk/~mgj

Fra : dannim

Dato : 13-11-03 20:05

"Jaller Killer" skrev d. 26-07-03 07:36 dette indlæg :

> [...]

om,
> hvilke produkter der vil give de bedste resultater inden for en

Hej JK....

Væksthomoner vil for andre få dig til at se meget større ud da dine
knogler bliver større og dermed også bredden på dine arme f.eks du skal
bare tage nok enheder og det er det som er dyrt. jeg vil sige at hvis du
ønsker et godt resultat skal du minimum have 200 enheder. Med hensyn til
steroider har jeg et forslag til noget med meget få bivirkninger og godt
resultat: Tag som altid ved kur "røde taier" som vil få dig til at kunne
tage mere og du vil tage lidt på i muskelmasse, men hoved effekten er at
du kan tage mere i dine øvelser. Supplere dette med rigelig mængder af
protein morgen, middag og aften. Winstrol og Primobolan vil få dig til
at vokse meget og blive meget markeret og det er næsten uden
bivirkninger og er slet ikke at sammenligne med deca og effekten er
stort set den samme, blot holder du længere tid på muskelmassen med
Primobolan. Winstrol giver kun ganske lidt i muskelmasse, men fjerner
overskydende fedt og derfor mere markering. Håber du kunne bruge det til
noget....

DM

http://www.kandu.dk/

Fra : Louise K

Dato : 13-11-03 22:43

Husk nu bare lige at disse "ting" ofte ændre folks personligheder en
smule... man bliver ofte mere opfarende og aggresiv. Taler af erfaring.
Det er set på alle dem jeg kender som har indtaget dette... specielt de røde
thaier!

Fra : Morten Boysen

Dato : 17-11-03 20:33

"dannim" <dannim.news@kandu.dk> wrote in message
> [...]
hvis du
> ønsker et godt resultat skal du minimum have 200 enheder.

Væksthormoner er noget rigtit skidt (Det er al doping). Forøget risiko
for sukkersyge, blodpropper og hjertesygdomme. God fornøjelse.

> at vokse meget og blive meget markeret og det er næsten uden
> bivirkninger

Næsten uden bivirkninger? Hvad definerer du som "næsten" uden
bivirkninger?

--
Morten Boysen

Fra : Morten Boysen

Dato : 26-07-03 10:56

"Jaller Killer" <jallerkiller@hotmail.com> wrote in message
> Under alle omstændigheder træningen er korrekt og diæten er også
korrekt.

Og det er du sikker på? Hvordan træner du? Hvilke øvelser, antal sæt
og antal repetitioner? Det kan jo beskrive dit træningsprogram.

> [...]
> kostvaner. Det jeg leder efter er et produkt som vil kunne øge
> muskelmassen, altså i samme stil som steroide, bare ikke med alle de

Eksisterer ikke.

> Mht. steroider, er der nogen som har erfaring med disse, ikke nogen
> links, kun egne erfaringer, ellers er det lige meget.

Hvorfor er det så vigtigt for dig, at blive stor, at du vil risikere
at ødelægge din krop for det?

--
Morten Boysen

Fra : Jaller Killer

Dato : 26-07-03 15:25

Morten Boysen wrote:
> Og det er du sikker på? Hvordan træner du? Hvilke øvelser, antal sæt
> og antal repetitioner? Det kan jo beskrive dit træningsprogram.

Mandag: skulder arme.
Tirsdag: ryg bryst
Onsdag: kick boxning (altså kondition og ben)
Torsdag: skulder arme
Fredag: ryg bryst

Alle hverdage løbes der også om morgenen og laves øvelser for maven.

Jeg gider ikke til at skrive hele mit træningsprogram op, det tager
simpelthen for lang tid.

I 3 uger bliver der kørt på til fejlning og så i 1 uge bliver der kørt
stille og roligt, hvorefter det hele bliver repeteret igen...

Efter 3 måneder bliver der lavet om på alle øvelserne for at bryde
rutinen. Herunder rækkefølgen og hvilke øvelser der bruges for at træne
den enkelte muskelgruppe.

Et sæt kunne f.eks. se ud som 12 rep, 10 rep og 8 og/eller indtil fejlning.

Grunden til at jeg siger at mit træningsprogra er som det skal være er
at min styrke forøges efter hensigten, men volumen bliver ikke
væsentligt større i takt med den øgede styrke.

> Eksisterer ikke.

Okay, det er der jo så ikke noget at gøre ved...

> Hvorfor er det så vigtigt for dig, at blive stor, at du vil risikere
> at ødelægge din krop for det?

Jeg har på intet tidspunkt sagt at jeg vil ødelægge min krop for at få
store muskler, jeg har bare hørt at steroider kan løse opgave og vil
derfor høre, hvordan det virker og hvor godt det er?

Jeg kan så forstå at der ikke er nogen som har haft erfaring med
steroider eller ligende produkter.

--
Mvh.
JK

Fra : Morten Boysen

Dato : 26-07-03 17:02

> [...]
> Torsdag: skulder arme
> Fredag: ryg bryst
>
> Alle hverdage løbes der også om morgenen og laves øvelser for maven.

Musklerne for svære ved at vokse, hvis du også løber hver gang. Du
skal spise mere for at sikre energi til muskelopbygning.

> [...]
kørt
> stille og roligt, hvorefter det hele bliver repeteret igen...

Hemmeligheden bag et rigtigt godt program er progression og tunge
basisøvelser.

> Efter 3 måneder bliver der lavet om på alle øvelserne for at bryde
> rutinen. Herunder rækkefølgen og hvilke øvelser der bruges for at
træne
> den enkelte muskelgruppe.

Mindre vigtigt.

> [...]
er
> at min styrke forøges efter hensigten, men volumen bliver ikke
> væsentligt større i takt med den øgede styrke.

Din beskrivelse af programmet er desværre ikke grundig nok til, at jeg
kan give dig nogle specifikke råd. Jeg vil dog nævne, at et optimalet
program består af tunge flerledsøvelser som dødløft, squat, bænkpres,
militær pres, dips og chin-ups. Maskiner og isolationsøvelser er noget
man bør holde på et minimum, da de ikke ligeså effektive som de nævnte
øvelser. Jeg kan også se, at du kører et split-program. Måske du bør
overveje et fullbody-program, hvor alle muskelgrupper trænes hver
gang.

Et eksempel på et sådan program er HST, som er designet til at give
maksimal muskelvækst. Generelt er erfaringerne med HST meget positive.
Du kan læse mere på:

http://www.motion-online.dk/hst.shtml
http://www.hypertrophy-specific.com/hst_index.html

Det vil som sagt nok være en god ide at skære ned på
konditionstræningen, hvis du gerne vil opbygge masse.

> Jeg har på intet tidspunkt sagt at jeg vil ødelægge min krop for at

> store muskler, jeg har bare hørt at steroider kan løse opgave og vil
> derfor høre, hvordan det virker og hvor godt det er?

Steroider og anden doping har potentielle alvorlige, ja endda
dødelige, bivirkninger. At bygge muskler med medikamenter, medfører en
risiko for skader på dit helbred.

--
Morten Boysen

Fra : Karsten

Dato : 27-07-03 19:51

Jaller Killer :

> [...]
>derfor høre, hvordan det virker og hvor godt det er?
>
>Jeg kan så forstå at der ikke er nogen som har haft erfaring med

hej,

du kunne evt. prøve at gå ind på:
http://www.sublimsport.dk/
under forum, der diskuteres der lidt om det..
mvh. Karsten

Fra : Mikkel Gybel Jensen

Dato : 27-07-03 17:42

> [...]

> store muskler, jeg har bare hørt at steroider kan løse opgave og vil
> derfor høre, hvordan det virker og hvor godt det er?

Det kan godt løse opgaven - men ikke uden bivirkninger, og så er det
ulovligt.

--
Mikkel Gybel Jensen
http://home.tiscali.dk/~mgj

Fra : Faithless

Dato : 25-07-03 21:17

> Kreatin er en mulighed.

Kreatin giver ikke volume, men øger energien til musklerne. Det er kun
protein og rigtig træning der vil øge muskelmassen, hvis det skal være
lovligt.

>http://www.motiononline.dk

Jeg forslog getbig fordi, jeg mener man får de bedste råd fra andre
bodybuildere. Bodybuilding er en ekstrem sport, det kræver 5-6 træningsdage
om ugen og et meget grundigt kostprogram.

Fra : Nicolai Larsen

Dato : 26-07-03 00:22

> [...]

> bodybuildere. Bodybuilding er en ekstrem sport, det kræver 5-6
træningsdage
> om ugen og et meget grundigt kostprogram.

Ja, og bodybuilding på konkurrence-plan, kræver også ulovlige stoffer. Men
der findes faktisk en konkurrence for dopingfri bodybuildere, hvor kravet
er, at der ikke har været brugt steorider indenfor de sidste 5 eller 10 år.
Noget i den stil. . De har erkendt, at 99 procent af alle
konkurrence-bodybuildere bruger/har brugt et eller andet, der står opført på
en dopingliste. Den sidste procent, har end ikke været i nærheden af at
blive placeret blandt de bedste. Sørgelige fakta.

Jeg kender mange som træner bodybuilding og en af dem, han tager en "kur"
ca. 3 gange om året, af 8-12 ugers varighed. Det lyder ikke så voldsomt
måske, indtil man hører at med kur menes der væksthormon. Steoriderne bruger
de året rundt.

Nicolai

Fra : Mikkel Gybel Jensen

Dato : 26-07-03 07:36

"Faithless" <no@mail.com> wrote in message

> Kreatin giver ikke volume, men øger energien til musklerne.

Du lyder meget skråsikker - nu fortæller jeg så, at undersøgelser har vist
at kreatin muligvis øger muskelvolumen, sandsynligvis ved at øge indholdet
af vand i muskelcellerne - men måske også har en decideret anabol effekt.

> Jeg forslog getbig fordi, jeg mener man får de bedste råd fra andre
> bodybuildere. Bodybuilding er en ekstrem sport, det kræver 5-6
træningsdage
> om ugen og et meget grundigt kostprogram.

Bodybuildere er folk, dertror på alt hvad de hører, derfor findes der
ufatteligt mange myter om, hvad der er rigtigt eller forkert i
bodybuilderkredse - det er derfor ikke nødvendigvis det allerbedste sted at
søge information.

Men, iøvrigt behøver du da ikke forklare, hvorfor du henviser til et
bestemt sted, jeg henviste blot til et andet...

- Mikkel

--
Mikkel Gybel Jensen
http://home.tiscali.dk/~mgj

Fra : Anders Hagstrøm

Dato : 26-07-03 17:28

"Mikkel Gybel Jensen" <mgj@tiscali.dk> wrote

> Bodybuildere er folk, dertror på alt hvad de hører

Der er måske en tendens til manglende kildekritik i de kredse, men det tror
jeg nu ikke hænger sammen med at bodybuildere er mere naive end andre
mennesker.
Det kan være svært at finde informationer om, hvilke typer træning, der er
mest effektive, dels fordi dem der forsker i det ikke altid er enige, og
dels mange garvede bodybuildere har trænet på vidt forskellige måder ofte
med fint resultat.

Det er lidt ligesom med slankekure. Det første man skal lære er, at man skal
holde sig fra mirakelkure og følge nogle simple grundprincipper. Alt der i
mellem bliver folk sikkert aldrig enige om.

/Anders