Forskel fra person til person?
Fra : Per

Dato : 25-07-03 09:34

Hej NG!

Er der stor forskel fra person til person om hvor meget man taber sig ved at
følge en given kur?

Det undrer mig at folk klager over at de ikke kan tabe sig. Jeg vil mene at
de ikke er konsekvente nok i deres slankeforsøg.

Jeg har været på kur 2 gange i mit liv og hver gang har jeg uden problemer
tabt 6- 8 kilo på en måneds tid. Jeg har egentlig kun ændret mine madvaner,
som nok ellers er ret usunde, til at leve så fedtfattigt som muligt.

Under kuren spiser jeg altid havregryn med skummetmælk til morgenmad - og så
ellers kun af rugbrød, grøntsager, pasta og frugt. Det er endda muligt at
drikke en øl eller et glas vin i ny og næ.

Jeg er ligeglad med kulhdratniveauet, men rører ingen former for fedt.

Er det bare mig der har en god forbrænding siden jeg taber mig så let?
Jeg må også sige at jeg er ret aktiv i hverdagen. Denne gang tabte jeg mig
fordi jeg godt ville have et vaskebræt på maven - det kan kæresten åbenbart
godt lide:)

Det er så fremkommet inden for en måneds tid. Tager ca. 5-600 mavebøjninger
dagligt fordelt over morgen og aften.

Min højde 183 cm.

Før kur 81 kg
efter kur 73,5 kg

I følge min vægt har jeg smidt 2-3 procentpoint fedtprocent.

Dette indlæg er ikke skrevet for at provokere nogen - blot at det undrer mig
at der åbenbart er så stor forskel på hvor nemt/svært det er for nogen at
tabe sig.

Mvh. Per!

Fra : Pia J

Dato : 25-07-03 10:00

"Per" <mesked@hotmail.com> wrote in message
> Hej NG!
>
> Er der stor forskel fra person til person om hvor meget man taber sig ved
at
> følge en given kur?

Det er meget forskelligt dels hvordan folk taber sig - typen af kost, motion
osv. og hvor hurtigt. Kvinders stofskifte har tilsyneladende ofte sværere
ved at skifte kurs end mænds - jeg selv skal fx holde en kur mindst 2-3
måneder før der sker noget. Selv en 14 dages saftfaste giver kun et
midlertidigt vægttab på 2 kg. Det er nu anden gang jeg er oppe på en for høj
vægt, og alderen har åbenbart heller ikke gjort det nemmere.

Det eneste der ud over sultekur (og det vil jeg ikke) virker på mig, er
masser af motion, hvilket er vanskeligt når man ikke har råd og tid til sin
foretrukne sportsgren (nej, begynd nu ikke med at jeg bare kan nedprioritere
gulvvask, hundeluftning og lade min have gå til i ukrudt), og hamrende ondt
i knæene efter 5 minutters cykling, er ved at drukne hver gang man prøver at
svømme og jogging er bare yt for både knæ og gammel rygskade.

Vi er gået væk fra sukker, pasta og hvidt brød - min mand har tabt 16 kg,
jeg har tabt 2 - og spiser noget mindre end han gør.

Skulle jeg fx gå på en ren Atkins-kur med tilhørende fedt, så ved jeg ikke
om jeg ville tabe mig - men jeg ville med garanti gå rundt med krydderen
fyldt at betændte knopper.

:Pia

Fra : Pia J

Dato : 25-07-03 10:02

inden nogen brokker sig, så sker det altså hver 50. indlæg, at Outlook ikke
laver bimmelimmer > foran citeret tekst. Dunno why.

:Pia

Fra : Erna Andersen

Dato : 28-07-03 20:17

"Pia J" <ngspam@ofir.dk> wrote in message

om en masse fysiske symptomer, som Atkins e.l. ville rette op på....

Hvis vi alle havde det samme udgangspunkt, kunne vi nok alle spise efter
samme kostplan, men mange overvægtige er fejlernærede og mangler forskellige
ting i deres kost.
Vi har jo heller ikke samme forbrug af de forskellige næringsstoffer.
Desuden har vi heller ikke helt styr på hvad der er i vores mad og hvor godt
kroppen udnytter føden.
Det hjælper at indrømme at vi ikke er så kloge, og så bare prøver nogle
forskellige kostplaner ( og følger dem når de er blevet læst OG forstået)

Og hvis din krop er dårlig til at optage næringsstofferne, er din hjerne
måske også dårlig til at gribe det du læser. Du skal nok læse det mange
gange.

[...]

KH Rna

Undskyld at jeg kom til at gentage mig selv.

Fra : Pia J

Dato : 29-07-03 07:37

"Erna Andersen" <vedhegnet23@mail.tele.dk> wrote in message

> Og hvis din krop er dårlig til at optage næringsstofferne, er din hjerne
> måske også dårlig til at gribe det du læser. Du skal nok læse det mange
> gange.

Må jeg lige have lov til at spørge søde, hvad det er jeg har så svært ved at
læse og forstå, for det er har min hjerne åbenbart ikke energi nok til at
fatte??

:Pia - svært ved at se, hvordan mit indlæg kan fortjene sådan en svada -
eller havde du ikke opdaget, at den øverste halvdel ikke var mit bidrag, men
den oprindelige spørgers? Min kost kan vel ikke være skyld i, at Outlook får
hikke og glemmer nogen klammer....

Fra : Erna Andersen

Dato : 30-07-03 12:09

Undskyld, men jeg postede forkert.

Kun den første sætning var til dig, resten var mere generelt.

KH Rna