/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
TL1000R- tankkapacitet
Fra : Jesper


Dato : 25-07-03 08:12

hej

Jeg er i år blevet den glade ejer af en TLR, men undre mig lidt over
tankkapaciteten.
Ifølge instruktionsbogen skulle der kunne være 17 liter, men der til trods
for det, er det aldrig lykkedes mig at fylde mere end 14,8 liter på den
(når den står vandret !). Jeg har prøvet at køre den så langt ned at den til
sidst går ud hver gang jeg nærmer mig et lyskryds eller sætter farten ned -
men stadig kun 14,8 liter

Nogen der har oplevet det samme eller har et bud på hvad der evt. er galt ?

Jesper



 
 
Peder (25-07-2003)
Kommentar
Fra : Peder


Dato : 25-07-03 08:40

On Fri, 25 Jul 2003 09:12:04 +0200, "Jesper"
<jesperdodensig@hotmail.com> wrote:

>hej
>
>Jeg er i år blevet den glade ejer af en TLR, men undre mig lidt over
>tankkapaciteten.
>Ifølge instruktionsbogen skulle der kunne være 17 liter, men der til trods
>for det, er det aldrig lykkedes mig at fylde mere end 14,8 liter på den
>(når den står vandret !). Jeg har prøvet at køre den så langt ned at den til
>sidst går ud hver gang jeg nærmer mig et lyskryds eller sætter farten ned -
>men stadig kun 14,8 liter
>
>Nogen der har oplevet det samme eller har et bud på hvad der evt. er galt ?
>
Jeg tror du skal rejse den op.

--
Peder
SGSXR750 (http://roadracing.netpartner.dk)
VWSharan
AlmeraSRX

Jesper (25-07-2003)
Kommentar
Fra : Jesper


Dato : 25-07-03 08:50

Det har jeg gjort.
Vandret = rejst op

Jesper


"Peder" <peder.eskildsen@@@@hotmail.com> wrote in message
news:6kn1iv0e12od5pr5j6dgh9ivn28tfokkjt@4ax.com...
> On Fri, 25 Jul 2003 09:12:04 +0200, "Jesper"
> <jesperdodensig@hotmail.com> wrote:
>
> >hej
> >
> >Jeg er i år blevet den glade ejer af en TLR, men undre mig lidt over
> >tankkapaciteten.
> >Ifølge instruktionsbogen skulle der kunne være 17 liter, men der til
trods
> >for det, er det aldrig lykkedes mig at fylde mere end 14,8 liter på den
> >(når den står vandret !). Jeg har prøvet at køre den så langt ned at den
til
> >sidst går ud hver gang jeg nærmer mig et lyskryds eller sætter farten
ned -
> >men stadig kun 14,8 liter
> >
> >Nogen der har oplevet det samme eller har et bud på hvad der evt. er galt
?
> >
> Jeg tror du skal rejse den op.
>
> --
> Peder
> SGSXR750 (http://roadracing.netpartner.dk)
> VWSharan
> AlmeraSRX



brian jensen (25-07-2003)
Kommentar
Fra : brian jensen


Dato : 25-07-03 09:01

hmmmm ok ?
da jeg gik i skole var vandret ----- og lodret | men hvad ved jeg ;D
desuden skal du være klar over at alt hvad du siger kan blive brugt imod dig
:D

Brian

"Jesper" <jesperdodensig@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:bfqnek$ct4$1@sunsite.dk...
> Det har jeg gjort.
> Vandret = rejst op
>
> Jesper
>
>
> "Peder" <peder.eskildsen@@@@hotmail.com> wrote in message
> news:6kn1iv0e12od5pr5j6dgh9ivn28tfokkjt@4ax.com...
> > On Fri, 25 Jul 2003 09:12:04 +0200, "Jesper"
> > <jesperdodensig@hotmail.com> wrote:
> >
> > >hej
> > >
> > >Jeg er i år blevet den glade ejer af en TLR, men undre mig lidt over
> > >tankkapaciteten.
> > >Ifølge instruktionsbogen skulle der kunne være 17 liter, men der til
> trods
> > >for det, er det aldrig lykkedes mig at fylde mere end 14,8 liter på
den
> > >(når den står vandret !). Jeg har prøvet at køre den så langt ned at
den
> til
> > >sidst går ud hver gang jeg nærmer mig et lyskryds eller sætter farten
> ned -
> > >men stadig kun 14,8 liter
> > >
> > >Nogen der har oplevet det samme eller har et bud på hvad der evt. er
galt
> ?
> > >
> > Jeg tror du skal rejse den op.
> >
> > --
> > Peder
> > SGSXR750 (http://roadracing.netpartner.dk)
> > VWSharan
> > AlmeraSRX
>
>



Peder (25-07-2003)
Kommentar
Fra : Peder


Dato : 25-07-03 09:23

On Fri, 25 Jul 2003 10:01:23 +0200, "brian jensen" <b.z@oncable.dk>
wrote:

>hmmmm ok ?
>da jeg gik i skole var vandret ----- og lodret | men hvad ved jeg ;D
>desuden skal du være klar over at alt hvad du siger kan blive brugt imod dig
>:D
>
>Brian
>
>"Jesper" <jesperdodensig@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>news:bfqnek$ct4$1@sunsite.dk...
>> Det har jeg gjort.
>> Vandret = rejst op
>>
>> Jesper
>>
>>
>> "Peder" <peder.eskildsen@@@@hotmail.com> wrote in message
>> news:6kn1iv0e12od5pr5j6dgh9ivn28tfokkjt@4ax.com...
>> > On Fri, 25 Jul 2003 09:12:04 +0200, "Jesper"
>> > <jesperdodensig@hotmail.com> wrote:
>> >
>> > >hej
>> > >
>> > >Jeg er i år blevet den glade ejer af en TLR, men undre mig lidt over
>> > >tankkapaciteten.
>> > >Ifølge instruktionsbogen skulle der kunne være 17 liter, men der til
>> trods
>> > >for det, er det aldrig lykkedes mig at fylde mere end 14,8 liter på
>den
>> > >(når den står vandret !). Jeg har prøvet at køre den så langt ned at
>den
>> til
>> > >sidst går ud hver gang jeg nærmer mig et lyskryds eller sætter farten
>> ned -
>> > >men stadig kun 14,8 liter
>> > >
>> > >Nogen der har oplevet det samme eller har et bud på hvad der evt. er
>galt
>> ?
>> > >
>> > Jeg tror du skal rejse den op.
>> >

Sådan har jeg altså også altid lært det. Og jeg ved kommentaren var
fjollet, men det er fortsat tonen i disse agurketider
--
Peder
SGSXR750 (http://roadracing.netpartner.dk)
VWSharan
AlmeraSRX

Jesper (25-07-2003)
Kommentar
Fra : Jesper


Dato : 25-07-03 09:47

Det er vel et definationsspørgsmål. Når cyklen er rejst op, ser tankens
position, for mig, ret vandet ud, men du har selvfølgelig ret i at stellets
position er lodret.

Læg dog mærke til, at vi her snakker om tankkapacitet, hvorfor stellets
position ikke lige var det første jeg kom til at tænke på.





"brian jensen" <b.z@oncable.dk> wrote in message
news:3f20e3d3$0$32518$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> hmmmm ok ?
> da jeg gik i skole var vandret ----- og lodret | men hvad ved jeg ;D
> desuden skal du være klar over at alt hvad du siger kan blive brugt imod
dig
> :D
>
> Brian
>
> "Jesper" <jesperdodensig@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:bfqnek$ct4$1@sunsite.dk...
> > Det har jeg gjort.
> > Vandret = rejst op
> >
> > Jesper
> >
> >
> > "Peder" <peder.eskildsen@@@@hotmail.com> wrote in message
> > news:6kn1iv0e12od5pr5j6dgh9ivn28tfokkjt@4ax.com...
> > > On Fri, 25 Jul 2003 09:12:04 +0200, "Jesper"
> > > <jesperdodensig@hotmail.com> wrote:
> > >
> > > >hej
> > > >
> > > >Jeg er i år blevet den glade ejer af en TLR, men undre mig lidt over
> > > >tankkapaciteten.
> > > >Ifølge instruktionsbogen skulle der kunne være 17 liter, men der til
> > trods
> > > >for det, er det aldrig lykkedes mig at fylde mere end 14,8 liter på
> den
> > > >(når den står vandret !). Jeg har prøvet at køre den så langt ned at
> den
> > til
> > > >sidst går ud hver gang jeg nærmer mig et lyskryds eller sætter farten
> > ned -
> > > >men stadig kun 14,8 liter
> > > >
> > > >Nogen der har oplevet det samme eller har et bud på hvad der evt. er
> galt
> > ?
> > > >
> > > Jeg tror du skal rejse den op.
> > >
> > > --
> > > Peder
> > > SGSXR750 (http://roadracing.netpartner.dk)
> > > VWSharan
> > > AlmeraSRX
> >
> >
>
>



brian jensen (25-07-2003)
Kommentar
Fra : brian jensen


Dato : 25-07-03 09:06

hmm tænkte på kan der være reservetank du har overset ?
der står godtnok også 17 liter på suzuki`s hp

Brian
"Jesper" <jesperdodensig@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:bfqnek$ct4$1@sunsite.dk...
> Det har jeg gjort.
> Vandret = rejst op
>
> Jesper
>
>
> "Peder" <peder.eskildsen@@@@hotmail.com> wrote in message
> news:6kn1iv0e12od5pr5j6dgh9ivn28tfokkjt@4ax.com...
> > On Fri, 25 Jul 2003 09:12:04 +0200, "Jesper"
> > <jesperdodensig@hotmail.com> wrote:
> >
> > >hej
> > >
> > >Jeg er i år blevet den glade ejer af en TLR, men undre mig lidt over
> > >tankkapaciteten.
> > >Ifølge instruktionsbogen skulle der kunne være 17 liter, men der til
> trods
> > >for det, er det aldrig lykkedes mig at fylde mere end 14,8 liter på
den
> > >(når den står vandret !). Jeg har prøvet at køre den så langt ned at
den
> til
> > >sidst går ud hver gang jeg nærmer mig et lyskryds eller sætter farten
> ned -
> > >men stadig kun 14,8 liter
> > >
> > >Nogen der har oplevet det samme eller har et bud på hvad der evt. er
galt
> ?
> > >
> > Jeg tror du skal rejse den op.
> >
> > --
> > Peder
> > SGSXR750 (http://roadracing.netpartner.dk)
> > VWSharan
> > AlmeraSRX
>
>



BoS. (25-07-2003)
Kommentar
Fra : BoS.


Dato : 25-07-03 09:09

Jesper wrote:
> hej
>
> Nogen der har oplevet det samme eller har et bud på hvad der evt. er
> galt ?
>
> Jesper

Kan der ligge nogen af de der svampe i tanken, man bruger når man kører ræs?
Jeg tror bare ikke, de fylder så meget... Bare en tanke

--
mvh Bo
VTR



Peder (25-07-2003)
Kommentar
Fra : Peder


Dato : 25-07-03 09:21

On Fri, 25 Jul 2003 10:08:40 +0200, "BoS." <elskak@hotmail.com> wrote:

>Jesper wrote:
>> hej
>>
>> Nogen der har oplevet det samme eller har et bud på hvad der evt. er
>> galt ?
>>
>> Jesper
>
>Kan der ligge nogen af de der svampe i tanken, man bruger når man kører ræs?
>Jeg tror bare ikke, de fylder så meget... Bare en tanke

Det gør de - fylder meget. Men de er nemme at få øje på. Prøv evt. at
lyse i tanken med lommelygte.
--
Peder
SGSXR750 (http://roadracing.netpartner.dk)
VWSharan
AlmeraSRX

Jesper (25-07-2003)
Kommentar
Fra : Jesper


Dato : 25-07-03 09:30

Det tror jeg umidelbart ikke, kan ikke se noget specielt ved tanken.

"BoS." <elskak@hotmail.com> wrote in message
news:3f20e588$0$32526$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Jesper wrote:
> > hej
> >
> > Nogen der har oplevet det samme eller har et bud på hvad der evt. er
> > galt ?
> >
> > Jesper
>
> Kan der ligge nogen af de der svampe i tanken, man bruger når man kører
ræs?
> Jeg tror bare ikke, de fylder så meget... Bare en tanke
>
> --
> mvh Bo
> VTR
>
>



Jesper (25-07-2003)
Kommentar
Fra : Jesper


Dato : 25-07-03 09:33

Jeg har nu selv søgt lidt mere på nettet og fundet følgende, som ser ud til
at være samme problem - men ingen løsning

http://www.yoshimune.com/TL1000R/

"The only big problem I'm having with it right now is the fuel tank. It's a
4.5 gallon tank, but I can't use all of it. The fuel light is supposed to
start blinking at 0.8 gallons left, and go solid at 0.4 gallons. Well, the
light comes on at 2 gallons left, and go solid around 1.5 gallons. Once the
light goes solid, I get a couple more miles, and then upon any sort of
deceleration, the bike will die instantly. It'll start right back up, and be
fine so long as I'm either at constant throttle or accelerating, but once I
back off, the bike will die again. This is incredibly annoying, and
potentially quite dangerous. So, the fuel light will come on just past 100
miles or so if I'm being somewhat nice to it. The pisser is, there's a lot
more range hidden in there..."


"Jesper" <jesperdodensig@hotmail.com> wrote in message
news:bfql85$64v$1@sunsite.dk...
> hej
>
> Jeg er i år blevet den glade ejer af en TLR, men undre mig lidt over
> tankkapaciteten.
> Ifølge instruktionsbogen skulle der kunne være 17 liter, men der til trods
> for det, er det aldrig lykkedes mig at fylde mere end 14,8 liter på den
> (når den står vandret !). Jeg har prøvet at køre den så langt ned at den
til
> sidst går ud hver gang jeg nærmer mig et lyskryds eller sætter farten
ned -
> men stadig kun 14,8 liter
>
> Nogen der har oplevet det samme eller har et bud på hvad der evt. er galt
?
>
> Jesper
>
>



Brian W. (25-07-2003)
Kommentar
Fra : Brian W.


Dato : 25-07-03 10:57

Jesper wrote:
> Jeg har nu selv søgt lidt mere på nettet og fundet følgende, som ser
> ud til at være samme problem - men ingen løsning
>
> http://www.yoshimune.com/TL1000R/
>
> "The only big problem I'm having with it right now is the fuel tank.
> It's a
> 4.5 gallon tank, but I can't use all of it. The fuel light is
> supposed to start blinking at 0.8 gallons left, and go solid at 0.4
> gallons. Well, the light comes on at 2 gallons left, and go solid
> around 1.5 gallons. Once the light goes solid, I get a couple more
> miles, and then upon any sort of deceleration, the bike will die
> instantly. It'll start right back up, and be fine so long as I'm
> either at constant throttle or accelerating, but once I back off, the
> bike will die again. This is incredibly annoying, and potentially
> quite dangerous. So, the fuel light will come on just past 100 miles
> or so if I'm being somewhat nice to it. The pisser is, there's a lot
> more range hidden in there..."
>
>
> "Jesper" <jesperdodensig@hotmail.com> wrote in message
> news:bfql85$64v$1@sunsite.dk...
>> hej
>>
>> Jeg er i år blevet den glade ejer af en TLR, men undre mig lidt over
>> tankkapaciteten.
>> Ifølge instruktionsbogen skulle der kunne være 17 liter, men der til
>> trods for det, er det aldrig lykkedes mig at fylde mere end 14,8
>> liter på den (når den står vandret !). Jeg har prøvet at køre den så
>> langt ned at den til sidst går ud hver gang jeg nærmer mig et
>> lyskryds eller sætter farten
> ned -
>> men stadig kun 14,8 liter
>>
>> Nogen der har oplevet det samme eller har et bud på hvad der evt. er
>> galt ?
>>
>> Jesper

Køv en honda . så er du ude over alle problemer.... ( det siger de kloge
)

--

Med Venlig Hilsen
Brian Laursen

http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=155
http://home1.stofanet.dk/cashman

............" Wanted : Honda Blackbird, For Sale : Yzfr
thunderace"...........




Steen Schmidt (25-07-2003)
Kommentar
Fra : Steen Schmidt


Dato : 25-07-03 14:59

> Køv en honda . så er du ude over alle problemer.... ( det siger de kloge
> )

Ja, især en Firestorm med et par år på bagen - den er da berømt for sin
aktionsradius (eller mangel på samme

Mvh
Steen



BoS. (25-07-2003)
Kommentar
Fra : BoS.


Dato : 25-07-03 16:17

Steen Schmidt wrote:
>
> Ja, især en Firestorm med et par år på bagen - den er da berømt for
> sin aktionsradius (eller mangel på samme
>

Hvorfor med et par år på banen? Den sluger sgu lige så meget som en
fabriksny!
-Bo



Steen Schmidt (26-07-2003)
Kommentar
Fra : Steen Schmidt


Dato : 26-07-03 10:43

> Hvorfor med et par år på banen? Den sluger sgu lige så meget som en
> fabriksny!

Det er fordi den fik 19 liters tank i 2001 - før det havde den kun 16 liter
i tanken. Sammenlign det med en forholdsvis tørstig motor, og man kan ikke
længere generelisere Honda til at være langtkørende på en tank. Jeg ved dog
godt at Honda-bemærkningen fra Brian W var en joke

Mvh
Steen



Armand (26-07-2003)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 26-07-03 23:14


Steen Schmidt <sschmidt@nospam.dk> skrev i en
news:w2sUa.38566$Kb2.1560675@news010.worldonline.dk...
> > Hvorfor med et par år på banen? Den sluger sgu lige så meget som en
> > fabriksny!
>
> Det er fordi den fik 19 liters tank i 2001 - før det havde den kun 16
liter
> i tanken. Sammenlign det med en forholdsvis tørstig motor, og man kan ikke
> længere generelisere Honda til at være langtkørende på en tank. Jeg ved
dog
> godt at Honda-bemærkningen fra Brian W var en joke

Skimmede lige en V2-test af hhv: VTR; Falco og SV i et af de senere MO:
Omend at VTR'eren havde det største forbrug (á test-forbrug => gennemsnit
under hele test-sessionen), så var det kun marginalt højere end de to
øvriges.
Alle tre lå til gengæld højt (á: omkring 8l/100km)

--
Armand.



Armand (25-07-2003)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 25-07-03 22:29


Brian W. <Brian.wXXX@mail1.stofanet.dk> skrev i en
news:3f20fef8$0$1643$ba624c82@nntp05.dk.telia.net...
> >
> Køv en honda . så er du ude over alle problemer.... ( det siger de kloge
> )

Tjaeh :-/
Honda's ækvivalent er VTR'eren, og den har måske ikke problemet, men selvom
tankstørrelsen tilsyneladende er større i praksis, så kører den til gengæld
kun 2/3 af
Zuki'ens rækkevidde qua et formidabelt forbrug

--
Armand.





Orla Pedersen (26-07-2003)
Kommentar
Fra : Orla Pedersen


Dato : 26-07-03 08:24


Armand skrev i meddelelsen ...
>
>Brian W. <Brian.wXXX@mail1.stofanet.dk> skrev i en
>news:3f20fef8$0$1643$ba624c82@nntp05.dk.telia.net...
>> >
>> Køv en honda . så er du ude over alle problemer.... ( det siger de kloge
>> )
>
>Tjaeh :-/
>Honda's ækvivalent er VTR'eren, og den har måske ikke problemet, men selvom
>tankstørrelsen tilsyneladende er større i praksis, så kører den til gengæld
>kun 2/3 af
>Zuki'ens rækkevidde qua et formidabelt forbrug


At tanken på VTR af første udgave er et misforstået design er vi enige om,
(stakkels modelbygger), men det er da endnu ikke lykkedes at presse "fie"
under 15 km/literen, så det kan jeg da ikke se er hysterisk. Ved
fælleskørsel med en kammerats FJ 1200 var FJ'ens forbrug noget højere.
Det skal siges, at jeg ikke ved om der er modificeret på
karburatorindstillingen på "fie". Der findes på nettet nogle forslag til
hvordan man begrænser de "sorte røgskyer", noget med at sænke nåle i halve
"hak".

mvh
Orla

>
>--
>Armand.
>
>
>
>



Armand (26-07-2003)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 26-07-03 11:01


Orla Pedersen <o.pedersen.torsted@post.tele.dk> skrev i en
news:3f222f6f$0$13268$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>
> Armand skrev i meddelelsen ...
> >
> >Brian W. <Brian.wXXX@mail1.stofanet.dk> skrev i en
> >news:3f20fef8$0$1643$ba624c82@nntp05.dk.telia.net...
> >> >
> >> Køv en honda . så er du ude over alle problemer.... ( det siger de
kloge
> >> )
> >
> >... selvom tankstørrelsen tilsyneladende er større i praksis, så kører
den til
> > gengæld kun 2/3 af Zuki'ens rækkevidde qua et formidabelt forbrug
>
> At tanken på VTR af første udgave er et misforstået design er vi enige
om,
> (stakkels modelbygger), men det er da endnu ikke lykkedes at presse "fie"
> under 15 km/literen, så det kan jeg da ikke se er hysterisk.

Godt ord igen

Når nu den presses ned på de 15, hvad kører den så til dagligt?

--
Armand.
(der nyder at tanke mindre på sin pumpede firecylindrede, end hans
kammerater på deres ensydende V2'ere)





Orla Pedersen (26-07-2003)
Kommentar
Fra : Orla Pedersen


Dato : 26-07-03 12:39


Armand skrev i meddelelsen ...
>
>Godt ord igen
>
>Når nu den presses ned på de 15, hvad kører den så til dagligt?
>


15 Det varierer ikke ret meget, men jeg har faktisk heller ikke endnu
kørt en hel tank under ensartede forhold. (Har kun kørt 2500 km på "fie"
indtil nu). Det ligger mellem 15 og 16 km/liter, og deri indgår
"arbejdskørsel" 50 km dagligt, heraf 24 km på motorvej. XS'eren var noget
mere grådig, så jeg er egentlig fint tilfreds, men det er da grundlæggende
noget pjat, at en motorcykel bruger mere benzin end en bil.

Jeg har lige trodset alle advarsler, og hældt fuldsyntetisk Mobil API - L
"bilolie" på, (kr 300 for 4 liter). Det har fjernet en del motorstøj
(gad nok vide hvad det var for noget "klistret lort" der var i den, Motul
måske...). Jeg skulle selvfølgelig have skiftet olie straks jeg fik cyklen,
nu er der ingen "klonk" når man sætter i gear. Der kommer en rapport når jeg
har kørt nogle tusind km.

mvh
Orla

>--
>Armand.
>(der nyder at tanke mindre på sin pumpede firecylindrede, end hans
>kammerater på deres ensydende V2'ere)
>
>
>
>



Ib Jakobsen (25-07-2003)
Kommentar
Fra : Ib Jakobsen


Dato : 25-07-03 21:59

Jesper wrote:

> Jeg er i år blevet den glade ejer af en TLR, men undre mig lidt over
> tankkapaciteten.
> Ifølge instruktionsbogen skulle der kunne være 17 liter, men der til trods
> for det, er det aldrig lykkedes mig at fylde mere end 14,8 liter på den
> (når den står vandret !). Jeg har prøvet at køre den så langt ned at den til
> sidst går ud hver gang jeg nærmer mig et lyskryds eller sætter farten ned -
> men stadig kun 14,8 liter
>
> Nogen der har oplevet det samme eller har et bud på hvad der evt. er galt ?

Jeg har samme problem med bimmeren. Og har også fundet en forklaring og løsning
på problemet. Tankdækslet er nedfældet, og snupper et par liter i toppen som man
ikke kan udnytte. Det er en her der har lavet en løsning på problemet. Ikke
særligt fikst, men på langtur kunne man nok leve med det.
http://www.ibmwr.org/ktech/gas-tank-expand.shtml



--
Med venlig hilsen

Ib Jakobsen



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177514
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408621
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste