Opførsel i trafikken!
Fra : Gert Ohl

Dato : 25-07-03 07:50

Hertil morgen kommer jeg ind af en 3 sporet indfaldsvej i København,
trafikken kører pænt og stille med 50 til 60 Km. ikke specielt tæt trafik.
Jeg kører i inderste spor i bil, i midterste spor kører en MC, jeg er
formendelig i hans "blinde vinkel", ved næste lyskryds er der en mindre kø
i Midterste bane, og ingen i min. MC'en bestemmer sig derfor til at trække
ind i min bane, så jeg bliver nød til at bremse rimeligt hård, samtidig med
et "Dyt", jeg vil jo nødig køre nogen ned.
I næste lys stopper MC'en foran mig for grønt, venter på at det bliver rødt,
for derefter at komme hen og overfuse mig med beskeden at "jeg ikke skulle
dytte af ham, da jeg jo bare kunne holde tilbage for ham" jeg prøvede at
forklarer at "dyttet" var en advarsel, da jeg ikke troede han havde set mig,
og jeg ikke kunne være 100% sikke på at jeg kunne stoppe i tide, hvis han
fortsatte med at skifte bane..
Desværre tror jeg ikke han "forstod" mig
..
Så meget for venligheden i trafikken!

Mvh
Gert

PS. Jeg kører selv MC.

Fra : mcisten

Dato : 25-07-03 08:14

Havde selv en lignende oplevelse med en af kokkedrengene på deres harleyer.

Jeg lå i midten af min bane og da trafikken blev tæt begynder jeg at trække
mod venstre for at se om jeg kan komme ud i yderbanen.

I det samme komme harleydrengen farende forbi min højre side i min vognbane,
og var cm fra at ramme min bagerste sidetaske, hvorefter han svinger ud
foran en bil i yderbanen. Længere fremme laver han nummeret igen , men denne
gang ved at trække ind foran en bilist.
De skal siges hd'en ikke havde side spejle og at han ikke orienterede sig
bagud, men troede åbenbart alle kørte langsommere end ham.

Hvilken idiot, men de lever heldigvis ikke så længe den slags. (at han kørte
i shorts og uden styrhjelm vil nok hjælpe med at fjerne ham fra trafikken).

MEN han kunne have trukket mig og andre med ham.

Desværre er han ikke den eneste mc-kører der over andre mc'ister i deres
egen vognbane. Det er et farligt trick at lave, for jeg eregner jo med jeg
har min vognbane som område så jeg orienterer mig ikke bagud før jeg flytter
rundt indenfor min bane.

Skal i overhale andre mc'ister så kør ud i den anden vejbane, please !

Så kan det være vi alle kan komme levende hjem efter søndagsturen.

Med venlig hilsen
Mcisten

Fra : Hekto

Dato : 25-07-03 09:23

In article <3f20d8be$0$5159$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
mcisten@fjerndettesenat.dk says...
> Skal i overhale andre mc'ister så kør ud i den anden vejbane, please !

Så er vi tilbage i den gamle diskution med kørsel imellem to vognbaner
o.s.v.
Kun ét køretøj pr. vognbane!!
--
/Hekto

Suzuki LS650 + GS450E
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto ... What about www.mc-
portalen.com ?

Fra : mcisten

Dato : 25-07-03 11:59

Enig i et køretøj pr. vognbane, men for en ordens skyld vil jeg lige næ´vne
at han kørte ikke imellem vognbanerne men i min vognbane. Forestil dig jeg
ligge som venstre hjulpar af en bil, så kom han som højre.

Havde han kørt i mellem banerne så havde jeg været opmærsom på ham.

Nå men mon ikke flere haft den oplevelse når man kører med vennerne og en af
dem lige skal være lidt smart.

Fra : Hekto

Dato : 25-07-03 12:27

In article <3f210d93$0$5147$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
mcisten@fjerndettesenat.dk says...
> Nå men mon ikke flere haft den oplevelse når man kører med vennerne og en af
> dem lige skal være lidt smart.

Joda! - men så plejer de at bruge cykelstien!!! :0(

Fra : Hans Joergensen

Dato : 26-07-03 23:28

Hekto wrote:
> Så er vi tilbage i den gamle diskution med kørsel imellem to vognbaner
> o.s.v.
> Kun ét køretøj pr. vognbane!!

Det kommer jo an på vognbanen ...

Hvis man fx. kører ind af Nørrebrogade er der da mange steder hvor
der kan være en RD også ;)

// Hans
--
ringdingelingdingdingdingdingringelingeding

Fra : Hekto

Dato : 27-07-03 08:26

In article <slrnbi603u.iq8.haj@enterprise-server.dk>, Hans Joergensen
says...
> Det kommer jo an på vognbanen ...
>
> Hvis man fx. kører ind af Nørrebrogade er der da mange steder hvor
> der kan være en RD også ;)

Hans!!!!!!!!!! ... glem det!!!
--
/Hekto

Suzuki LS650 + GS450E
www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto - hekto@dkfritidmotorcykelDOTdk
http://dfm.nathue.dk/Hekto ... What about www.mc-portalen.com ?

Fra : Esben Bøll

Dato : 25-07-03 08:24

> for derefter at komme hen og overfuse mig med beskeden at "jeg ikke skulle
> dytte af ham, da jeg jo bare kunne holde tilbage for ham" jeg prøvede at

Med fare for at genere nogen.... Hold da kæft en idiot !!!!
Hvis man køre lidt risikabelt på man også være klart til at modtage et dyt
eller 2 en gang i mellem.
Nå nok om det heldigvis så kører de fleste af os da pænt!

MVH Esben Bøll

Fra : Brian W.

Dato : 25-07-03 10:55

Gert Ohl wrote:
> [...]
> at jeg kunne stoppe i tide, hvis han fortsatte med at skifte bane..
> Desværre tror jeg ikke han "forstod" mig

Ja jeg føler med dig. Desværre er der brodne kar i alle gruppe. Oxo i vores!
Man er tilbøjelig til at køre idioten ned når han laver sådan et nummer.:-=

--

Med Venlig Hilsen
Brian Laursen

http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=155
http://home1.stofanet.dk/cashman

............" Wanted : Honda Blackbird, For Sale : Yzfr
thunderace"...........

Fra : Gert Ohl

Dato : 25-07-03 11:46

"Brian W." <Brian.wXXX@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Brian Laursen

> http://home1.stofanet.dk/cashman
>
> ..........." Wanted : Honda Blackbird, For Sale : Yzfr

Han gjorde ikke noget specielt galt, det var blot en af disse små "fejl"
(min eller hans), og det kan da godt være at jeg ikke havde ramt ham hvis
han havde fortsat med at skifte bane, og det kan da godt være at mit "dyt"
var 1 par sekunder længere en nødvendigt. Men det er generede mig, var at
jeg skulle have skældud bagefter, og at han overhoved ikke gad lytte til min
forklaring, og måske anerkende at han måske ikke havde den fulde oversigt og
det han var igang med, men straks mene at det var mig der var "åndsvag" og
alle madkasser er kun ude på at kører mig ned/genere mig.

Mvh
Gert

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 25-07-03 11:41

"jeg prøvede at forklarer at "dyttet" var en advarsel"

Her hjemme tager vi dyt meget alvorligt....

Syd på (Europa) bruger man det meget netop for at advare og alligevel hilser
man pænt på hinanden, som tak for advarslen.

I fx. Thailand dytter man ofte, når man skal til at overhale, hvis man ikke
er sikker på at forankørende har set én.

Her i DK, går den slags åbenbart ikke
Desværre, for det er jo ofte "venligt" ment.

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : JM

Dato : 25-07-03 15:01

"> Her hjemme tager vi dyt meget alvorligt....

Det er der også grund til.
Vores færdselsregler siger at man kun må bruge hornet, hvis der er "fare på
færde".

At det så kan bruges med fordel i andre situationer er en anden sag.

Jesper Madsen

Fra : SVW

Dato : 26-07-03 07:09

"JM" <nnn926@hotmail.dk> skrev i en meddelelse

> "> Her hjemme tager vi dyt meget alvorligt....
>
> Det er der også grund til.
> Vores færdselsregler siger at man kun må bruge hornet, hvis der er "fare

> færde".
Præcis. Derfor kan man vel også nemt tro at en bilist der dytter virkeligt
mener at man har begået noget farligt og skal betragtes som en "idiot".

Jeg syntes ofte man møder madkasser som påtager sig en urimeligt nærtagen
holdning og dytter og blinker ved det mindste.
Hvis den pågældende fremmede motorcyklist efterhånden havde fået fyldt
"bægeret" op så har Gert Ohl vel blot været den uheldige der skulle ha'
besked.

Steffen